Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چندین ماه از اجرای رجیستری می‌گذرد و در این مدت مسائلی از جمله انتقال مالکیت گوشی رجیسترشده، رجیستری گوشی مسافران، خرید گوشی و نحوه آگاهی از اصالت گوشی و از این قبیل موضوعات مطرح شده است. با وجود این همچنان ممکن است کاربران با مشکلاتی مواجه شوند که نیازمند پیگیری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اجرای طرح رجیستری (ثبت شماره گوشی‌های همراه) و مشمول شدن تمامی برند‌های گوشی از ابتدای اردیبهشت‌ماه، صرفا گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند، در شبکه اپراتوری کشور فعال خواهند شد. در اطلاعیه‌ی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز درباره اجرای آخرین مرحله طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت (رجیستری) آمده است تمامی گوشی‌هایی که پیامک مبنی بر غیرقانونی بودن گوشی دریافت کرده‌اند، ۳۱ روز مهلت استفاده داشته و پس از آن از شبکه سرویس نخواهند گرفت.

خریداران تجهیزات سیم‌کارت‌خور باید هنگام خرید، سریال دستگاه مورد نظر را به سامانه همتا اعلام و از رجیستر بودن آن اطمینان حاصل کنند؛ برای استعلام قانونی و یا غیرقانونی بودن روند واردات هر گوشی لازم است با استعلام کد ۱۵ رقمی (IMEI) که روی گوشی و همچنین با شماره‌گیری *۴# مشاهده می‌شود، اصالت گوشی را بررسی و پس از اطمینان از ثبت گوشی نسبت به خرید آن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:رنگ گوشی موبایل‌تان را چگونه انتخاب می‌کنید؟ 


رجیستری با چه چالش‌هایی روبه‌روست؟

اگر گوشی خود را قبل از تاریخ‌های اعلام‌شده روشن نکرده باشید، طبق قوانین قطع سرویس خواهد شد. البته اگر مدعی روشن بودن گوشی قبل از تاریخ‌های اعلامی برای برند‌های مشمول طرح هستید، می‌توانید برای پیگیری، موضوع را به مرکز تماس طرح با شماره ۰۹۶۳۶۶ و یا به آدرس ایمیل سامانه‌ی همتا اعلام کنید. همچنین جهت هرگونه سوال و حل مشکلات مربوط به طرح رجیستری می‌توانید با مرکز تماس طرح با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل کنید.

درصورتی که گوشی خود را از خارج از کشور خریداری کرده‌اید، یک ماه مهلت دارید در سایت گمرک اقدام به ورود اطلاعات و حقوق و عوارض گمرکی کرده، رسید آن را پرینت گرفته و در سایت سامانه همتا در بخش مسافری ثبت و به آدرس همتا ایمیل کنید. درصورت وصل نشدن گوشی پس از دو الی سه روز، مشکل خود را با مرکز تماس طرح ۰۹۶۳۶۶ و یا به آدرس ایمیل همتا مطرح کنید.

اگر جزو مسافرانی هستید که می‌خواهید از سیم‌کارت‌های داخلی استفاده کره و به همین منظور، حقوق و عوارض گمرکی گوشی مسافری خود را پرداخت کرده‌اید، اما گوشی همچنان قطع سرویس است، تصویر رسید خود را در سایت همتا در بخش مسافری ثبت و همچنین با شرح موضوع به آدرس ایمیل همتا ارسال کنید.

همچنین اگر گوشی مستعمل خود را بنا به هر دلیلی در فروشگاه‌های خارج از کشور تعمیر یا تعویض کرده‌اید که منجر به تغییر IMEI گوشی شده است و پیامکی از سامانه همتا مبنی بر قطع سرویس دریافت کرده‌اید یا قطع سرویس شده‌اید، IMEI گوشی قبلی و IMEI گوشی جدید به همراه نام و نام‌خانوادگی، کد ملی و شماره تلفن همراهی که در گوشی استفاده می‌شود را به همراه کلیه مستندات و با شرح موضوع به آدرس ایمیل همتا بفرستید.

البته وظیفه رجیستر کردن دستگاه‌های موبایلی که در فروشگاه هستند، برعهده فروشنده است. به همین دلیل خریداران باید هنگام مراجعه به فروشگاه و خرید گوشی، از فروشنده فاکتور بگیرند تا درصورت بروز مشکل به مراجع مربوط مراجعه کنند؛ بنابراین اگر از مغازه و یا فروشگاهی در ایران گوشی خریداری کرده و از سامانه همتا پیامکی مبنی بر غیرقانونی بودن گوشی و قطع سرویس دریافت کرده و یا قطع سرویس شده‌اید، باید گوشی را به فروشنده بازگردانید و هزینه خود را دریافت کنید. درصورت هرگونه مشکل با فروشنده، نیز می‌توانید با سازمان‌های مربوطه موضوع را پیگیری کنید.

وزارت صنعت؛ پاسخ‌گوی مشکلات رجیستری

در این راستا حسین فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - در گفتگو با ایسنا با تاکید بر مشمولیت تمامی برند‌های گوشی همراه در پروژه‌ی رجیستری اظهار کرد: پس از مشمول رجیستری شدن همه‌ی طرح‌ها، عموما شکایاتی سمت ما نمی‌آید. رجیستری کانتکت سنتر (مرکز امور مشتریان) دارد که شکایات از این طریق و از وزارت صمت بررسی می‌شود، چون بیشتر شکایات مرتبط به بازار است و مرتبط با بحث فنی نیست.

البته از آنجا که وزارت ارتباطات و رگولاتوری به نحوی مسوول هماهنگی‌های انجام‌شده برای تکمیل پروژه رجیستری بوده، ممکن است شکایاتی نیز به این سازمان مطرح شود و البته تهمیداتی نیز برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

جوشقانی در این باره گفت: بعضا ممکن است شکایاتی نیز سمت وزارت ارتباطات و رگولاتوری بیاید، زیرا ما مسئول هماهنگی بودیم، اما ما هم به موضوع را به وزارت صمت ارجاع می‌دهیم تا در کانتکت سنتر و یا روی سامانه همتا مشکلات خود را حل کنند.

در نهایت با گذشت چندین ماه از اجرای رجیستری که در وهله اول در راستای مبارزه با قاچاق اجرایی شده است تا از درآمد‌های غیرقانونی و خلاف منفعت دولت جلوگیری کند، کاربران نیز می‌توانند از این طرح بهره گرفته و از طرف مقابل در صورت بروز مشکل، به سامانه همتا مراجعه کرده و مشکل خود را حل کنند؛ در غیر این صورت شما می‌توانید مشکلاتی که با اجرای رجیستری برایتان ایجاد شده و حتی با مراجعه به سامانه همتا هم حل نشده است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

آخرین اخبار از رجیستری گوشی‌های موبایل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۹۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از اینوتکس ۲۰۲۴ بیشتر بدانید

نمایشگاه اینوتکس که بزرگترین رویداد نوآوری و فناوری کشور محسوب می‌شود، از امروز آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اینوتکس یکی از مهمترین رویدادهای سال در حوزه نوآوری و فناوری کشور است که از سال ۱۳۹۰ با همت پارک فناوری پردیس نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری INOTEX با حضور شرکت‌های بین المللی برگزار می‌شود.

نمایشگاه اینوتکس راهی است برای این که فناوری‌های روز به صنایع بزرگ و متوسط معرفی شوند و از این طریق مشتریان محصولات فناورانه، به تولیدکنندگان آنها متصل شوند.

این رویداد به عنوان بزرگترین گردهمایی شرکت‌های دانش بنیان، نوپا و نوآور از سال ۱۳۹۰ تاکنون در حال برگزاری است و هم اکنون تبدیل به مهمترین رویداد نوآوری و فناوری کشور و البته منطقه جنوب غرب آسیا شده است.

با توجه به جایگاه نمایشگاه اینوتکس در حوزه فناوری و ارتباطات، حضور در آن به عنوان یک فرصت برای شناخت و دسترسی به آخرین تحولات و فناوری‌های جهانی در این حوزه محسوب می‌شود.

تاریخچه برگزاری اینوتکس

این رویداد که برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ برگزار شد، دو دوره با نام نمایشگاه بین المللی فناوری‌های پیشرفته بود و در سال ۲۰۱۴ به «نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (INOTEX)» تغییر نام داد.

دوره اول فقط متخصصین روس حضور داشتند و دوره دوم با حضور ۷۲ شرکت روسی، بلاروسی و اوکراینی برگزار شد. دردوره سوم از هشت کشور از جمله کشور ما ایران حضور داشتند و استقبال بسیار زیادی از شرکت‌های ایرانی شد.

سال به سال به تعداد شرکت‌های فناور حاضر در این رویداد اضافه شد و در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا تمام بخش‌های این رویداد به شکل مجازی برگزار شد.

در سال ۲۰۲۱ این رویداد باتوجه به موضوع کرونا علاوه بر مجازی به صورت حضوری در فضای باز و با نوآوری در غرفه‌سازی، برای اولین بار در ناحیه نوآوری پردیس برگزار شد.

در دوازدهمین دوره این نمایشگاه که سال گذشته برگزار شد، مشارکت ۴۵۰ غرفه‌دار و بازدید بیش از صد هزار مخاطب به صورت حضوری و آنلاین در بخش نمایشگاهی رکوردی جدید در ادوار برگزاری نمایشگاه اینوتکس رقم خورد.

اهداف برگزاری اینوتکس چیست؟

یکی از اهداف برگزاری این رویداد این است که از طریق ارتباط سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی با شرکت‌ها و استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری انجام شود.

همچنین بین فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری گفتگو و شبکه سازی انجام شود.

به طور کلی می‌توان گفت توانمندسازی کارآفرینان از طریق ارائه موفقیت‌ها، تأمین منابع مالی، پیدا کردن مسیر مناسب جهت ورود به بازار و نیز برقراری ارتباط میان اجزای مختلف زیست‌بوم نوآوری و فناوری از جمله اهداف برگزاری این رویداد است.

در آستانه بزرگترین رویداد فناوری کشور؛ اینوتکس ۲۰۲۴

سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۴) روزهای ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس و در سه بخش نمایشگاهی، رویدادهای تجاری و ترویجی و رویدادهای آنلاین برگزار می‌شود.

در بخش نمایشگاهی، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد، منتورها و مشاوران، مخترعان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی حضور خواهند داشت.

به گفته معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس، ارتباط مستقیم با هزاران بازدیدکننده، کارآفرین و مسئولان دولتی، اطلاع از آخرین تحولات فناورانه و تغییرات نوآوری در منطقه و کشف فرصت‌های نوین سرمایه‌گذاری یا جذب سرمایه‌گذار از جمله فرصت‌ها و ظرفیت‌های این دوره نمایشگاه اینوتکس خواهد بود.

بنا بر اظهارات رئیس پارک فناوری پردیس، نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با محوریت «اقتصاد نوآوری» برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به سه گروه حاضر در سیزدهمین دوره اینوتکس عنوان کرد: گروه نخست شرکت‌های فناور، استارتاپی و نوپا و شرکت‌های صنعتی بزرگ هستند. گروه دوم سرمایه گذاران و گروه سوم نهادها و سازمان‌ها اعم از دولتی و حاکمیتی. در این دوره میزبان محصولات و خدمات شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای داخلی و خارجی هستیم.

گفتنی است صاحب امتیاز این نمایشگاه، پارک فناوری پردیس است و همچنین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری از حامیان و پشتیبان‌های دائمی نمایشگاه هستند.

کد خبر 751353

دیگر خبرها

  • فواید فوق‌العاده این ویتامین‌ها را بدانید
  • از اینوتکس ۲۰۲۴ بیشتر بدانید
  • وضعیت رجیستر شدن آیفون 14 پرو مکس
  • علائم خاموش استرس را بدانید
  • سارق حرفه‌ای موبایل در بجنورد دستگیر شد
  • تبلیغ گوشی موبایل در امریکا توسط دختران با حجاب | تصویر
  • هر آنچه باید درباره ویژگی My Week در Google Photos بدانید
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • هر آنچه که باید در مورد استفاده از «وازلین» بدانید
  • آنچه باید درباره انتخابات 21 اردیبهشت‌ بدانید | معرفی 6 فهرست انتخاباتی در دور دوم