Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-01@22:59:20 GMT

پنجمین شب از شب‌های شعر مقاومت برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۰۹۷۸۳

پنجمین شب از شب‌های شعر مقاومت برگزار می شود

به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از دفتر رسانه شهرستان ادب؛ پنجمین شب از شب‌های شعر مقاومت با عنوان «تهران بیروت» با حضور شاعران مقاومت لبنان و ایران در موسسه فرهنگی شهرستان ادب برگزار می‌شود.
 
در این برنامه که روز شنبه ۱۲ خرداد از ساعت ۱۸ در سالن اجتماعات موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب برگزار خواهد شد، «الاستاذ فادی حدرج»، «الدکتور حسین حایک»، «الدکتور عادل یونس»، «نور آملی» از شاعران مهم لبنان، «احمد حسن الحجیری» از شاعران جوان بحرین و شاعرانی، چون آقایان «علیرضا قزوه»، «ناصر فیض»، «عبدالرحیم سعیدی‌راد»، «علی‌محمد مودب»، «مرتضی حیدری آل کثیر»، «محمدمهدی سیار»، «امید مهدی‌نژاد»، «میلاد عرفان‌پور»، «محسن رضوانی»، «مبین اردستانی»، «محمدرضا وحیدزاده»، «حسن صنوبری»، و خانم‌ها «ایمان طرفه»، «بشری صاحبی» و «سمانه خلف‌زاده» از ایران به شعرخوانی می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
سخنران ویژه این مراسم، میثم مطیعی استاد دانشگاه، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع)، حماسه‌خوان اهل بیت (علیهم السلام) و از چهره‌های برجسته فرهنگ و هنر مقاومت در سال‌های اخیر است.
 
همچنین در بخشی از شب شعر بزرگ «تهران بیروت»، از کتاب «چاپ بیروت» تازه‌ترین سروده «علی داودی»، از شاعران مطرح حوزه مقاومت در ایران رونمایی می‌شود.
 
گفتنی است؛ «شب‎های شعر مقاومت» عنوان سلسله نشست‎های ادبی با موضوع شعر مقاومت است که هر بار یکی از موضوعات مهم جهان اسلام و محور مقاومت، با حضور چهره‎های برتر شعر انقلاب و ادبیات، فرهنگ و هنر مقاومت بررسی می شود.
 
پیش از این چهار شب از «شب‌های شعر مقاومت» به همت دفتر رسانه شهرستان ادب برگزار و با استقبال گسترده شاعران و مخاطبان ادبیات همراه شده بود. نخستین شب از شب‌های شعر مقاومت همزمان با روز جهانی مقاومت (۲۴ مرداد ۱۳۹۵) با گرامیداشت یاد حجت الاسلام شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر مسلمانان نیجریه و شهیدان مظلوم نیجریایی در شهرستان ادب برگزار شد. در آن برنامه شیعیان و مبارزان نیجریایی، شاگردان شیخ زکزاکی و همچنین شاعران انقلابی ایرانی در شهرستان ادب حضور یافتند.
 
دومین شب از شب‌های شعر مقاومت با عنوان «حج‌های ناتمام» (۰۸ مهر ۱۳۹۵) میهمانِ شاعران انقلابی اصفهان بود و به موضوع پاسداشت شهدای صحرای منا و شهدای صحرای کربلا پرداخت. سومین شب از شب‌های شعر مقاومت با عنوان «هرچه فریاد» شب سیزدهم آبان‌ماه (۱۲ آبان ۱۳۹۵) و به پیشواز روز استکبارستیزی با موضوع شعر ضدآمریکایی در موسسه شهرستان ادب برگزار شد.
 
چهارمین شب از شب‌های شعر مقاومت نیز، با عنوان «از سرگذشت» ویژه گرامیداشت حماسه شهید محسن حججی و شهدای مدافع حرم (۲۷ مرداد ۱۳۹۶) در معراج الشهدا و در کنار پیکر‌های پاک شهدای مدافع حرم با حضور بانوان عضو دوره آفتابگردان‌ها برگزار شد.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: لبنان ایران سالن اجتماعات فرهنگی هنری بحرین عضو هیئت علمی دانشگاه اهل بیت فرهنگ و هنر جهان اسلام انقلاب ادبیات مسلمانان شیعیان اصفهان کربلا بیروت پارس پارس نیوز شعر مقاومت شهرستان ادب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۹۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی میزبان پنجمین اردوی تیم ملی امید هاکی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون هاکی، پنجمین اردوی تیم ملی امید هاکی چمنی کشورمان در شهرستان دنا استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار میشود. در این اردو که از تاریخ ۱۰ لغایت ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار میشود ، بازیکنان تمرینات خود را زیر نظر سرمربی مسعود بهلولی جهت آمادگی برای مسابقات آسیایی هاکی چمنی سنگاپور کسب سهمیه جام جهانی انجام خواهند داد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901532

دیگر خبرها

  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • شعر فارسی فلسطین به دست عرب زبانان نمی‌رسد
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک
  • معرفی میزبان پنجمین اردوی تیم ملی امید هاکی
  • ۴۰ برنامه هفته بسیج کارگری در چالوس برگزار می‌شود
  • اجلاسیه سرداران و شهدای کهگیلویه به جهان مخابره می شود