Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کاشان- ايرنا- فرماندار اردستان با اشاره به تدوين سند راهبرد توسعه اين شهرستان گفت: راهبردها بايد مانند نقشه راهي براي مديران اجرايي قرار گرفته تا کمک کند که به دور از مسائل حاشيه اي خودروي توسعه منطقه در مسير درست هدايت شود.

حميدرضا تاملي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان کرد: سازمان مديريت و برنامه ريزي از 2 سال پيش با همکاري دانشگاه اصفهان آمار و اطلاعات مورد نياز را جمع آوري و در سال 96 نيز جلسه اي در اين زمينه در اردستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: مجموعه سند توسعه اردستان در نهايت آماده و در جلسه کارگروه آمايش و محيط زيست و توسعه پايدار تصويب شد که شامل توسعه گردشگري با تاکيد بر قابليت هاي منطقه به ويژه منطقه حفاظت شده کهياز، حفظ بافت شهرهاي قديمي با تکيه بر الگوي سنتي باغ شهر و استفاده گردشگري تاريخي و فرهنگي است.
فرماندار اردستان بيان کرد: همچنين توسعه بوم گردي با توجه به گوناگوني اقليمي، توسعه کشاورزي مبتني بر محصولات داراي مزيت و استفاده بهينه از آب، زمين و نيروي کار، حفظ و گسترش توليد مرغ و تخم مرغ و تکميل زنجيره ارزش، حمايت از راه اندازي رويدادهاي ويژه در بخش هاي منابع طبيعي، کشاورزي، معدني، صنايع دستي و ايجاد بسترهاي مانند برگزاري جشنواره سياه چادر در منطقه از محورهاي مورد تاکيد مي باشد.
او اضافه کرد: توسعه واحدهاي فناوري و مرکزهاي تحقيق و توسعه با مشارکت واحدهاي صنعتي با فناوري بالا، حمايت از شکل گيري و انتقال کارگاه ها به شهرک هاي صنعتي و جلوگيري از آلودگي محيط زيست، بهره وري فناورانه از معدن ها و شکل گيري صنايع تبديلي مرتبط و جلوگيري از تخريب مرتع ها، از جمله محورهاي راهبرد مي باشد.
تاملي ايجاد هماهنگي بين زيرمجموعه هاي آموزش عالي و تامين نياز هاي آموزش و پژوهشي، ارتقاي راه هاي اردستان از جمله راه هاي منتهي به استان، تامين برق مورد نياز به ويژه در بخش کشاورزي و معرفي پنج طرح اولويت دار جهت تصويب به استان به عنوان موتور شتاب دهنده توسعه از ديگر محورهاي سند راهبرد اين شهرستان عنوان کرد.
اردستان با جمعيت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کيلومتري شمال شرقي اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۱۰۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه ویژه سلفچگان با تکمیل فرودگاه قم توسعه می‌يابد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در جلسه امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان و با رأی موافق اعضا، طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با هدف ساخت و تکمیل طرح فرودگاه قم در زمین‌های طرلاب به تصویب رسید.

با این مصوبه ۲۶۵۰ هکتار زمین به منطقه ویژه سلفچگان الحاق خواهد شد.

استاندار هم در این جلسه از اقدامات عملی برای به سرانجام رساندن طرح ساخت فرودگاه قم خبر داد و گفت: در حال تعیین مشاور طرح و مذاکره با سرمایه گذاران برای از سر گیری ساخت فرودگاه قم هستیم.

آقایان ذوالنور و امیر آبادی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم از مصوبه مجلس برای تخصیص اعتبار به زیرساخت‌های فرودگاه قم در بودجه سال ۱۴۰۳ خبر دادند و با تأکید بر تعیین سرمایه گذار دارای اهلیت گفتند در خصوص این طرح و در قالب وظایف نمایندگی پیگیر به سرانجام رسیدن این طرح خواهیم بود.

الحاق ۳۳۸ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در شهر قوات دیگر مصوبه جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی امروز بود.

دیگر خبرها

  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است
  • منطقه ویژه سلفچگان با تکمیل فرودگاه قم توسعه می‌يابد
  • پاسخ به نیازهای کشاورزی مطالبه‌ای از دانش‌بنیان‌ها
  • فرزندآوری باید ضرورت ملی و اولویت زندگی جوانان باشد
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • آماده‌باش اردستان در پایان هفته/ مرخصی‌ها لغو شد
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور: گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست