Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش > طبیعت - حدود 7 هزار سال پیش اتفاق عجیبی در دنیا رخ داد که باعث شد تا جمعیت مردان یک‌بیستم شود.

 

به گزارش خبرآنلاین، محققان دانشگاه استنفورد، دلیل فروپاشی را ناشی از جنگ‌های قبایلی می‌دانند که باعث شد تا کشتارهای وسیع رخ‌داده و نسل مردان دچار محدودیت شود. {لینک}

بقایای عصر نوسنگی در اروپا مربوط به 5500 سال پیش، چنین فرضیه‌ای را تائید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شواهد مرتبط با کروموزوم Y نشان می‌دهد پس از کشتارهای جهانی قبیله‌ای در مقابل 17 زن، تنها یک مرد باقی می‌ماند. (کروموزوم Y از پدر به پسر منتقل می‌شود)

«تیان شین ژنگ» ، دانشجوی کارشناسی ارشد استنفورد و مسئول تحقیق مذکور در این زمینه گفت: تنگناهای ناگهانی جمعیت به‌خصوص در مورد مردان در چندین ناحیه دنیای قدیم، ازجمله آسیا، اروپا و افریقا رخ می‌دهد وبسیاری از مردان قبل از زادوولد می‌میرند که دلیل آن می‌تواند جنگ‌ها و کشتارهای وسیع باشد.

جزییات بیشتر در این باره را اینجا بخوانید.

5656

 

کلید واژه‌ها : باستان شناسی - جنگ جهانی دوم - جنگ سرد - جنگل - جنگ - مردان - باستانی -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: باستان شناسی جنگ جهانی دوم جنگ سرد جنگل جنگ مردان باستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۱۰۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ سه‌بعدی استنفورد میلیون‌ها شگفتی در مقیاس کوچک را به نمایش می‌گذارد

ایتنا - این ذرات میکروسکوپی پرینت سه‌بعدی‌شده، که به قدری کوچکند که با چشم غیرمسلح شبیه گرد و غبار به نظر می‌رسند، کاربردهایی در تحویل دارو و واکسن، میکروالکترونیک، میکروسیالات و مواد ساینده برای تولید ظریف دارند. فرآیند جدیدی برای پرینت سه‌بعدی در مقیاس میکرو ابداع شده است که ذرات را در تقریباً هر شکلی برای کاربرد در پزشکی، تولید، تحقیقات و موارد دیگر - با سرعتی بالغ بر 1 میلیون ذره در روز – تولید می‌کند.
 
به گزارش ایتنا، این ذرات میکروسکوپی پرینت سه‌بعدی‌شده، که به قدری کوچکند که با چشم غیرمسلح شبیه گرد و غبار به نظر می‌رسند، کاربردهایی در تحویل دارو و واکسن، میکروالکترونیک، میکروسیالات و مواد ساینده برای تولید ظریف دارند. با این حال، نیاز به هماهنگی دقیق بین پخش نور، حرکت مرحله‌ای، و خواص رزین، ساخت چنین ذرات ریزمقیاس سفارشی در مقیاس وسیع را چالش برانگیز می‌کند. اکنون، محققان دانشگاه استنفورد روش پردازش کارآمدتری را معرفی کرده‌اند که می‌تواند روزانه تا 1 میلیون ذره بسیار دقیق و قابل سفارشی‌سازی را چاپ کند.
 
جیسون کروننفلد، دانشجوی دکتری در لابراتوار DeSimone در دانشگاه استنفورد، نویسنده اصلی این مقاله، که به تازگی در نشریه نیچر منتشر شد، در توضیح جزئیات این فرآیند گفت: «ما اکنون می‌توانیم اشکال بسیار پیچیده‌تری را در مقیاس میکروسکوپی، با سرعت‌هایی که پیش از این برای ساخت ذرات سابقه نداشته‌اند، و از طیف وسیعی از مواد، ایجاد کنیم».
 
این کار مبتنی بر تکنیک چاپی است که به عنوان تولید رابط مایع پیوسته یا CLIP شناخته می‌شود که در سال 2015 توسط DeSimone و همکارانش معرفی شد. CLIP از نور فرابنفش استفاده می‌کند که به صورت اسلایس‌هایی پخش می‌شود تا رزین را به سرعت به شکل دلخواه تبدیل کند.

این تکنیک مبتنی بر یک پنجره قابل نفوذ اکسیژن در بالای پروژکتور نور فرابنفش است. به این ترتیب یک «منطقه مرده» ایجاد می‌شود که از سخت شدن و چسبیدن رزین مایع به پنجره جلوگیری می‌کند. در نتیجه، ویژگی‌های ظریف بدون جدا کردن هر لایه از پنجره قابل ایجاد کردن می‌شوند، که تسریع در چاپ ذرات می‌شود.
 
این پژوهشگران توانسته‌اند ذرات سخت و نرم، ساخته شده از سرامیک و هیدروژل، تولید کنند. اولی می‌تواند کاربردهایی در تولید میکروالکترونیک داشته باشد و دومی در انتقال دارو در بدن.

دیگر خبرها

  • تلاش اسرائیل برای نفوذ در میان سران قبایل نوار غزه
  • ابلاغیه کمیته انضباطی برای سرخابی‌ها
  • «فلسفه اخلاق» جلد نهم دانشنامه استنفورد در بازار نشر
  • چاپ سه‌بعدی استنفورد میلیون‌ها شگفتی در مقیاس کوچک را به نمایش می‌گذارد
  • کدام استان‌ ها بیشترین نرخ بیکاری را دارند؟
  • کدام استان‌ها بیشترین نرخ بیکاری را دارند؟
  • آغاز اعتکاف از بیستم ماه رمضان در استان همدان
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر روز در طرح نیروی امدادگر و نجاتگر خراسان رضوی
  • "وحدت مسلمین "عامل بازدارنده استکبار جهانی/ جمهوری‌اسلامی ایران پیشران وحدت اسلامی است
  • "وحدت "عامل بازدارنده استکبار جهانی/ جمهوری‌اسلامی ایران پیشران وحدت اسلامی است