Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@11:29:03 GMT

ائتلاف‌های تئاتری و شعارهای انتخاباتی

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۱۲۷۶۱

ائتلاف‌های تئاتری و شعارهای انتخاباتی

با نزدیک شدن به انتخابات هیئت مدیره خانه تئاتر دو ائتلاف فراگیر و ائتلاف بهسازی و توسعه عملاً به رقبای یکدیگر بدل شده‌اند. فضای مجازی محملی برای اعلام مواضع هنرمندان شده است و تلاش عمومی بر حضور حداکثری هنرمندان تئاتر در این انتخابات است. ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با نزدیک شدن به زمان دور دوم انتخابات هیئت مدیره خانه تئاتر و تشکیل مجمع عمومی به نظر می‌رسد رقابت بر سر سمت‌های عمومی این NGO بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا، شنبه، ساعت 17:30 تئاتر شهر میزبان اهالی تئاتر خواهد بود تا تکلیف هیئت مدیره تازه خانه تئاتر را روشن کنند.

22 اردیبهشت در حالی مجمع عمومی ملغی اعلام شد که طبق اعلام بازرس خانه تئاتر مجمع عمومی به حدنصاب نرسیده بود. به سبب فقدان اطلاعات کافی درباره تعداد اعضا، این مسئله با اعتراض ائتلاف مخالف با هیئت مدیره کنونی روبه‌رو شد. در نهایت، خانه تئاتر در اطلاعیه آمار دقیق اعضای فعال خود را منتشر کرد تا دیگر این رقم، یک عدد سری به حساب نیاید.

با این حال رقابت گویا بر سر هیئت مدیره داغ است. روز چهارشنبه، زمانی که اسامی نامزدها اعلام می‌شود، همگان متوجه نام‌هایی شدند که در دور نخست حضوری نداشتند. گروهی که اکنون با عنوان ائتلاف «بهسازی و توسعه» خود را معرفی کرده‌اند تا به نوعی ما را به یاد ائتلاف علیرضا نادری، اصغر دشتی و حمید پورآذری بیاندازد. از آن گروه حمید رضا پورآذری در ائتلاف کنونی حضور دارد. این ائتلاف با شعار «از تغییر نترسیم، خانه را به‌سازیم» پا به عرصه گذاشته و شامل نام‌های زیر است:

1- نادر برهانی‌مرند
2- کوروش نریمانی
3- محمد امیریاراحمدی
4- حمید پورآذری
5- امیر اسمی
6- مسعود دلخواه
7- سلما سلامتی
8- رضا دادویی
نامزد انتخابات بازرس:
1- آرش دادگر

محمد یعقوبی نیز در حمایت از این ائتلاف در یادداشتی کوتاه نوشته است:«بیش‌تر اعضای هیئت مدیره‌ کنونی خانه‌ تئاتر نه فقط هیئت مدیره‌ کنونی که هیئت‌ مدیره‌ متوالی در طی بیش از یک دهه بوده‌اند و سال‌ها در این خانه‌ زحمت‌ کشیده‌اند، در این خانه مو سپید کره‌اند یا سپید را سپیدتر. می‌دانیم که خسته‌اند و نیازمند عده‌ای تازه‌نفس‌ که بیایند و سکان را در دست بگیرند و ادامه دهند. این خانه‌ مجروح که هنوز در ابتدایی‌ترین اصول حرکت جمعی وامانده است، نیازمند تمرین مداراست، نیازمند تمرین شنیدن صدای مخالف و آن را موهبت پنداشتن. بشنویم این تازه‌نفسان چه می‌گویند و اگر حرف حساب می‌زنند هر گونه ملاحظه‌ را کنار بگذاریم و با رای‌مان فرصتی فراهم کنیم تا خانه‌ی تئاتر خانه‌ای تازه بشود و برای همه‌ی تئاتری‌ها.»

در سوی دیگر، اعضای کنونی هیئت مدیره اقدام به تشکیل ائتلافی به نام ائتلاف فراگیر کرده است. این ائتلاف شامل گروه زیر است:

1. ایرج راد
2. بهزاد فراهانی
3. هوشمند هنرکار
4. حمیدرضا نعیمی
5. ابراهیم اثباتی
6. شکرخدا گودرزی
7. محمودرضا رحیمی
8. پرستو کرمی
9. شهاب راحله
بازرسان:
مهدی قلعه
مسعود رحیم‌پور

این ائتلاف نیز در فضای مجازی از برنامه‌های خود گفته است. برای مثال در این چشم‌انداز منتشر شده از بازنگری در اساس‌نامه خانه تئاتر سخن به میان آمده است. این گروه خواهان احیای دوباره قرارداد تیپ و اصلاح و  استمرار تشکیل و توسعه خانه‌های تئاتر در شهرستان‌ها است.

در دوره نخست انتخابات ائتلافی با حضور شهره سلطانی، محمدرضا خاکی، رویا تیموریان و ... تشکیل شده بود که در این دوره از آن گروه خبری نیست. با توجه به حضور رضا دادویی و مسعود دلخواه در ائتلاف تازه، به نظر نمی‌رسد ائتلاف تازه‌ای در این گروه شکل بگیرد.

همه چیز فردا مشخص می‌شود. اینکه جامعه تئاتری آمادگی تغییر را دارد یا خیر، تغییری که برابر با جوان شدن بدنه خانه تئاتر و احتمال حضور جوانان تئاتری به واسطه حضور اسامی جدید خواهد بود.

انتهای پیام/

R1369/P1439/S4,34/CT1 واژه های کاربردی مرتبط تئاتر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تئاتر تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۱۲۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلالی‌ها پولدار می‌شوند

به گزارش همشهری آنلاین، مدیران هلدینگ خلیج فارس در جلسه امروز هیئت مدیره استقلال اعلام کردند که تا آخر فصل با کادر فنی و بازیکنان این تیم تسویه حساب می‌کنند و همچنین طلب فصل قبل برخی از اعضای این تیم را هم پرداخت می‌کنند. از این رو استقلالی‌ها طی یک ماه آینده پولدار شده و در شرایط مالی خوبی قرار خواهند گرفت.

در جلسه امروز هیئت مدیره استقلال همچنین در ارتباط با مطالبات این باشگاه هم گزارشی به مدیران هلدینگ داده شد تا حسابرسی‌های لازم در ارتباط با پرداخت این مطالبات انجام شود.

کد خبر 847899 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • تمرین نارنجی‌پوشان با حضور رئیس هیئت مدیره باشگاه مس رفسنجان
  • خطیر در استقلال ماندنی شد
  • تیم دوم استقلال زنده می‌شود
  • استقلالی‌ها پولدار می‌شوند
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس