Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس آمار گمرک در ۱۲ ماهه سال ۹۶ بیش از ۲۵ هزار تن انواع اسباب بازی از ۲۱ کشور جهان وارد ایران شده است.

به گزارش میزان، آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۱۲ ماهه سال ۹۶ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۲۵ هزار تن انواع اسباب بازی از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.

بر اساس واردات این حجم اسباب بازی به کشور، ۹۳ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۴۸۹ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۳۱۸ میلیارد و ۶۳۱ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۴۹۳ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لازم به ذکر است که انواع اسباب بازی در ۱۲ ماهه سال ۹۶ از ۲۱ کشور دنیا از جمله چین، قبرس، آلمان، اسپانیا، زیمبابوه و ... وارد ایران شده است.

در میان کشور‌های ذکر شده اولین و بزرگترین کشور صادرکننده انواع اسباب بازی به ایران، چین بوده است که با فروش بیش از ۲۲ هزار تن از این محصول به کشور، درآمد ۸۳ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۳۹۲ دلاری را نصیب خود کرده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۱۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۵ میلیارد دلاری ارز با توسعه طرح زراعت چوب

کامران پور مقدم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توسعه زراعت چوب و تامین چوب مورد نیاز صنایع چوب و کاغذسازی، انگیزه ای برای قاچاق چوب وجود ندارد.

او با بیان اینکه صنایع چوب با ۴۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند، افزود: ظرفیت اسمی کارخانجات ۱۲ تا ۱۳ میلیون متر مکعب چوب مورد نیاز است، درحالی که مصرف کنونی کشور ما ۵.۵ تا ۶ متر مکعب است که از این میزان حدود ۳.۵ متر مکعب از محل زراعت چوب و هرس باغات و ۱.۵ تا ۲ میلیون متر مکعب از طریق واردات و قاچاق تامین می شود.

پورمقدم ادامه داد: بنابر آمار سالانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلار صرف واردات چوب می شود که با توسعه زراعت چوب در طول ۴ سال، رقمی معادل ۴ تا ۵ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی می شود.

مجری طرح زراعت چوب با بیان اینکه توسعه زراعت چوب از طریق آب های نامتعارف و پساب ها امکان پذیراست، گفت: بنابر آمار ۳ تا ۴ میلیارد مترمکعب فاضلاب شهری و روستایی داریم که ۱.۵ میلیارد مترمکعب پساب تولید می شود که می توان از بخش عمده پساب ها برای زراعت چوب استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تعرفه واردات موبایل‌های بالاتر از 600 دلار اعلام شد 
  • زیان ۱۰۰ میلیارد دلاری شرکت‌هایی که از روسیه خارج شدند
  • زمینه‌های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه
  • واردات انواع تجهیزات و قطعات راهبردی به مجتمع بندری امام خمینی
  • صرفه جویی ۵ میلیارد دلاری ارز با توسعه طرح زراعت چوب
  • سارقان طلا حین خروج از هرمزگان دستگیر شدند
  • استقبال از اسباب بازی‌های ایرانی در بازار‌های روسیه
  • کالا‌هایی که با خروج ۱۶ میلیارد دلار به نرخ ۲۸۵۰۰ وارد کشور شدند/ ۲۲۹ میلیون دلار برای واردات چای علی‌رغم حواشی دبش!
  • ۱۶ میلیارد دلار کالای اساسی وارد کشور شد
  • وصیت نامه کودک غزه ای: اسباب بازی هایم را به دوستانم بدهید