Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@04:33:05 GMT

بازگشت رونق به سهام آسیایی/تقویت سهام اروپا

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۱۳۶۰۸

بازگشت رونق به سهام آسیایی/تقویت سهام اروپا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز جمعه، در حالی‌ که افت ارزش ین باعث شد سهام ژاپن تقویت شوند و صادرات قدرتمند، بازارهای کره‌جنوبی را پر رونق کرد، سهام آسیایی از افت‌های اوایل امروز خود بازگشتند؛ اگرچه دامه داشتن نگرانی‌های مربوط به سیاست‌های تجاری آمریکا، سود منطقه‌ای را محدود کرد.

سهام اروپا هم از آهنگ قوی‌تر سهام آسیا پیروی کردند؛ فوتسی بریتانیا ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۵ درصد بالا آمد، داکس آلمان و کاک فرانسه، هر کدام ۰.۵ درصد رشد کردند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن، ۰.۱ درصد بالا آمد، اما برای این هفته هنوز ۰.۶ درصد ضرر ثبت کرده است. در طول این هفته، با بحران سیاسی ایتالیا، این شاخص به کمترین میزان ۶ هفته‌ای خود رسیده بود.

وحشت از جنگ تجاری جهانی که در هفته‌های قبل تا حدودی فروکش کرده بود، روز پنج‌شنبه با تعرفه‌های آمریکا علیه متحدان خود و اقدامات تلافی‌جویانه آنها، دوباره به اوج رسید.

هرچند با داده‌های امیدبخش از سوی اقتصاد کره‌جنوبی و ژاپن، حال‌وهوای بازارها تا حدودی بهتر شد؛ شاخص کوسپی کره‌جنوبی با انتشار داده‌های قوی صادرات، ۰.۷ درصد رشد کرد و نیکی ژاپن با استفاده از افت ارزش ین در برابر دلار ۰.۲ درصد بالا آمد.

در این میان، سهام چین که امروز قرار بود در شاخص بازارهای نوظهور ام‌اس‌سی‌آی، لیست شوند، پرنوسان بودند؛ کامپوزیت شانگهای ۰.۵ درصد افت کرد و سی‌اس‌آی۳۰۰ هم ۰.۷۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

در بازار ارز، دلار ۰.۳ درصد در برابر ین تقویت شد و به نرخ ۱۰۹.۱۵۰ ین رسید.

همچنین  یورو با اندکی تغییر در نرخ ۱.۱۶۷۹ دلار معامله شد.

کد خبر 4311444

منبع: مهر

کلیدواژه: بازار سهام بورس دلار بانک مرکزی ایران قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی اوپک صادرات نفت مرکز آمار ایران تولید نفت روسیه قیمت دلار یکسان سازی نرخ ارز گمرک وزارت راه و شهرسازی بورس تحریم اقتصادی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۱۳۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشور سقف سهم سازمان تأمین اجتماعی در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است در حالی که بیش از ۹۹ درصد سهام این بانک در اختیار سازمان تأمین اجتماعی است.

بر اساس این گزارش، سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف بوده اند که سهام مازاد بر ۳۳ درصد را واگذار نمایند اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

کد خبر 6098010 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • این افراد بازنده بزرگ بورس هستند
  • برنامه دولت برای واگذاری های سال ۱۴۰۳ اعلام شد/ کیش ایر در اولویت
  • دانشگاه کاشان درجایگاه سوم انتشار مقالات رتبه بندی آسیایی تایمز
  • بازگشت شاخص‌های پولی به پیش از تحریم
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ نوشداروی دلسردی سهامداران چیست؟
  • میزبانان لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ مشخص شدند
  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است