Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وحید یامین پور استاد دانشگاه و مجری برنامه جهان آرا، با انتشار مطلبی در خصوص اخلاق فردی و اجتماعی مومن، صفحه اینستاگرام خود را به روز رسانی کرد.

مطلب منتشره از سوی وی را در ادامه می‌خوانید:

"باز نشر یک مطلب مهم. لطفا تا انتها بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روایت بسیار شیرینی است که از سه امام معصوم یعنی امام سجاد، امام باقر و امام صادق علیهم السلام نقل شده: «مصلحت همزیستی سالم و معاشرت با مردم در پیمانه ای است که دو سوم آن هوشیاری و یک سوم آن تغافل باشد.»
و امیرالمومنین علی علیه السلام هم می فرمایند: «قدر و منزلت خود را با «تغافل» نسبت به امور پست و کوچک بالابرید... و زیاده از اموری که پوشیده و پنهان است تجسس نکنید... و با چشم بر هم نهادن از دقت بیش از حد در جزئیات، بزرگواری خود را ثابت کنید»
این روایات در سبک زندگی اسلامی بسیار کاربرد دارد. به خصوص در روابط خانوادگی و معاشرت با دوستان...
از متون دینی برمی آید که رفتار مومن در حوزه‌ی فردی با رفتار او نسبت به مسائل کلان سیاسی اجتماعی باید متفاوت باشد. مومن انقلابی هراندازه در مسائل سیاسی اجتماعی دقیق و با غیرت و صریح است ولی نسبت به مسائل شخصی و باطنی مردم باید اهل تسامح و حتی اهل "تغافل" باشد. مومن به خودش سخت می گیرد ولی بقیه از دست او در آرامش اند.
تغافل یعنی شتر دیدی ندیدی؛ یعنی بازخواست نکردن و محکوم نکردن و اصلا به روی خود نیاوردن. مردم عموماً دیندار هستند هرچند که از سر غفلت برخی ظواهر دین را رعایت نکنند.
و البته فکر کنم روشن است که این منافاتی با قلمرو امر به معروف و نهی از منکر ندارد. جامعه از کسی که تجاهر به فسق می‌کند باید در امان باشد".

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برترین ها جذاب ترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۱۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود شاخصه‌های اخلاقی انسان‌ها با الگوگیری از امام حسن مجتبی(ع)

ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس مذهبی گفت: با الگوگیری از امام حسن(ع) رفتار انسان‌ها می‌تواند بهبود پیدا کرده و وضع زندگی‌ها تغییر پیدا کند.

حجتالاسلام والمسلمین ابراهیم لواسانی درگفت وگو با ایسنا با اشاره به فضایل امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: امام حسن مجتبی(ع) از فضایل و کرامات زیادی برخوردار بودند و ایشان معروف به کریم اهل بیت هستند.

وی افزود: پس از ولادت امام حسن مجتبی(ع) در نیمه ماه مبارک رمضان،حضرت فاطمه (س) برای نامگذاری از امام علی(ع) کمک خواستند تا اسمی را برای ایشان انتخاب کنند که حضرت علی(ع) نیز فرمودند من هیچ گاه بر پیامبر خدا پیشی نمی‌گیرم. حضرت علی و حضرت فاطمه پس از اینکه به پیامبر اکرم(ص)مراجعه کردند ایشان نیز فرمودند که در انتخاب نام این فرزند، من بر خدا سبقت نمی‎‌گیرم. در این زمان وحی بر رسول خدا نازل شد که ایشان را به نام حسن که به معنای نیکو و زیبا است نامگذاری کنند. 

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی(ع) از فضایل زیادی برخوردار بودند و از لحاظ ظاهری و اخلاقی ویژگی‌های ممتاز زیادی داشتند، علاوه بر این صفات و ویژگی، امام حسن مجتبی(ع) عبادت‌های طولانی و بسیاری داشتند، ایشان شباهت زیادی به پیامبر اکرم(ص) داشته و شبیه‌ترین فرد به ایشان بودند.

لواسانی با اشاره به کرامت امام حسن مجتبی(ع) گفت: امام حسن(ع) در طول زندگانی خود عبادت‌های بسیاری انجام می‌دادند و مناجات‌های بسیاری با خداوند داشتند. هنگامی که مورد اهانت قرار می‌گرفتند با مهربانی رفتار کرده و آن فرد را به خوبی و رفتار پسندیده دعوت می‌کردند. ایشان همیشه سعی داشتند تا به دیگران کمک کنند.

وی با بیان اینکه باید سعی کنیم تا در زندگی رفتارهای امام حسن(ع) را الگو قرار دهیم عنوان کرد: در جامعه امروز افراد زیادی دیده می‌شوند که رفتارهای ناپسندی دارند؛ به نوعی گذشت و مهربانی از بین رفته  و انسان‌ها دائما به دنبال انتقام و کینه توزی از یکدیگر هستند، در صورتی که با الگوگیری از امام حسن(ع) رفتار انسان‌ها می‌تواند بهبود پیدا کرده و وضع زندگی‌ها تغییر پیدا کند.

این کارشناس مذهبی در خصوص راه‌های کسب شناخت امام حسن(ع) بیان کرد: راه‌های زیادی برای کسب شناخت از امام حسن مجتبی(ع) وجود دارد و به طور کلی سه راه برای شناخت از ایشان وجود دارد. دسته اول مطالعه کتاب و متون دینی چون منتهی‌الامال است که توسط شیخ عباس قمی گردآوری شده است، همچنین کتاب ستارگان درخشان نوشته مرحوم نجفی جزو آثار و منابع معتبر برای شناخت بهتر نسبت به ائمه(ع) محسوب می‌شود.

لواسانی اضافه کرد: افراد می‌توانتد با شرکت در جلسات و با توسل به ائمه و مدد گرفتن از اهل بیت(ع)، به شناخت بیشتری نسبت به ائمه(ع) دست پیدا کنند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سنگ محک انسان‌ها در روز قیامت چه کسانی هستند؟
  • آیا در برزخ شفاعت وجود دارد؟
  • برنامه های معنوی « شب قدر» اردبیل از شبکه های اجتماعی پخش می شود
  • در رفتار فردی و اجتماعی باید خود را به اهل بیت(ع) نزدیک کنیم
  • اصلاح رفتار ترافیکی را از خودمان شروع کنیم/ فراکسیون ایمنی راه ها تشکیل شود
  • بهبود شاخصه‌های اخلاقی انسان‌ها با الگوگیری از امام حسن مجتبی(ع)
  • رابطه خِرَد و خوش رفتاری از نگاه امام حسن مجتبی (ع)
  • خطر جنگ شناختی مهم‌ترین درس امام حسن(ع) برای امروز ما
  • خطر جنگ شناختی مهم‌ترین درس امام حسن (ع) برای امروز ما
  • حدیث امام حسن (ع) درمورد معنای بزرگواری