Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@13:27:46 GMT

مستمری افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۱۴۱۶۱

مستمری افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی افزایش می یابد

خبرگزاری شبستان:نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی از افزایش مستمری افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در سال ۹۷خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی شامگاه گذشته (10 خرداد) در مراسم تجلیل از خیران و نخبگان بهزیستی استان مرکزی که با حضور جمعی از مسئولان، نخبگان و خانواده بزرگ بهزیستی استان مرکزی در سالن کوه نور برگزار شد، ضمن تقدیر از حمایت ها و تلاش های خیرین در یاری رساندن به محرومین و نیازمندان گفت: کمک به نیازمندان و محرومین جامعه امری خداپسندانه است که اجر و ثوابت عظیم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه کمک های دولتی در سال های گذشته برای معلولان و نیازمندان مقدار کمی بود، افزود: در برنامه ششم توسعه مستمری افراد تحت پوشس نهادهای حمایتی افزایش و در سال 96 اجرایی شد و منابع سال 97 اجرای این طرح نیز پیش بینی شده است.

 

این مقام مسئول ضمن تقدیر از نخبگان بهزیستی ادامه داد: فعالیت ها و کار شما عزیزان بسیار ارزشمند است چرا که معلولیت و ناتوانی جسمی شما نتوانسته مانع فعالیت و کار و حضور فعال در اجتماع شود.

 

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی شناسایی استعدادهای معلولان جامعه و پرورش این استعدادها را ضروری دانست و ادامه داد: مسئولان بهزیستی باید بسترهای لازم برای رشد و شکوفایی استعداد های این عزیزان را فراهم کنند و کمک های خیرین و نیک اندیشان در این زمینه بسیار کارگشاه خواهد بود.

 

مقدسی با تاکید بر اینکه پاسخگویی به نیازهای معلولین جامعه باید بیش از پیش مورد توجه جدی قرار گیرد، خاطر نشان کرد: سال گذشته مجلس شورای اسلامی لایحه حمایت از معلولان را به تصویب رساند و با اصلاحاتی که در این لایحه صورت گرفته راه برای حمایت بیشتر از این قشر فراهم ساخت.

 

وی با بیان اینکه فعالیت خیرین و نیکوکاران و کمک آنها به نیازمندان یک توفق الهی است، بیان کرد: خیرین و نیکوکاران تاکنون گام های مثبتی را در حمایت از معلولان برداشته اند که این گام ها بسیار راهگشا در کار این قشر از جامعه بوده است.

 

در پایان این مراسم از جمعی از خیرین و نیکوکاران و نخبگان بهزیستی با اهدا لوح و هدایایی تقدیر شد.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه قرآن ماه رمضان نمایشگاه قرآن کریم مجلس مسجد قرآن کریم دولت کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مسجد طراز اسلامی مقدسی بهزیستی نماینده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۱۴۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی

در تبصره هدفمندی یارانه ها حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان مصارف حمایتی لحاظ گردیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیاست‌های حمایتی به‌عنوان نزدیک‌ترین لبه مقابله با فقر در بودجه عمومی نسبت به سال گذشته رشد اسمی پیدا کرده‌اند. اما محدودیت‌های بودجه‌ای و ادامه روند تورمی در کشور باعث شده که به‌مرور یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی با کاهش کفایت رو به‌رو شوند به این معنی که این مبالغ حمایتی تکافوی تأمین نیازهای اولیه زندگی فقرا را ندارند. یکی از دلایل عدم کارایی سیاست‌های حمایتی، وسعت جمعیت گروه‌های هدف حمایت است که به نظر می‌رسد سخاوتمندانه انتخاب‌شده‌اند. این در حالی است که این آرایش از سیاست‌های حمایتی با اقتضائات بودجه‌ریزی و اقتصادی کشور همخوانی ندارد.

از سوی دیگر سقف منابع هدفمندی یارانه‌ها در تبصره مربوطه 758.8 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که 79 درصد از کل مصارف یعنی 599.6 هزار میلیارد تومان برای اهداف حمایتی در نظر گرفته شده‌است.

این رقم در مقایسه با اعتبار 485 هزار میلیارد تومانی مصارف حمایتی قانون سال 1402 حدود 23 درصد رشد داشته است. اعتبارات یارانه نان، پرداخت مستمری خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و پرداخت مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) به‌ترتیب بیشترین رشد اعتبارات را در لایحه بودجه سال 1403 نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار