Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-04@03:33:17 GMT

اخراج خودروسازان اروپایی از آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۱۴۵۱۵

اخراج خودروسازان اروپایی از آمریکا

رئیس جمهور آمریکا که فشار بر متحدان اروپایی اش را با تهدید به اعمال افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیم تشدید کرده است، این بار قصد دارد با بیرون کردن خودروسازان آلمانی از کشورش، فشارها بر اروپا را مضاعف کند.خبرگزاری رویترز با استناد به گزارش مجله آلمانی زبان ویرتشافتسووخه (Wirtschaftswoche) با اعلام این خبر افزود: خودروسازان آلمانی ۹۰ درصد از بازار خودرو آمریکا را در اختیار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجله به نقل از برخی دیپلمات ها آمریکایی و اروپایی که نامشان فاش نشده است، افزود: ترامپ آوریل (فرودین) گذشته در گفتگو با مکرون بر حفظ سیاست تجاری اش تاکید کرد و گفت به دنبال توقف تردد «مرسدس بنز» در نیویورک است.
دولت ترامپ تحقیقاتی را آغاز کرده که هدف از آن بررسی میزان آسیب واردات خودرو به این صنعت در آمریکا است.

 

جنگ خودرو بعد از جنگ فولاد

در بین کشورهای اتحادیه اروپا، آلمان بزرگترین صادرکننده خودرو به آمریکا است. آمریکا نیز از بزرگ ترین صاحبان صنایع تولید خودرو در جهان به شمار می رود. بر اساس آمار انجمن تولید کنندگان خودرو اروپا (ACEA )واردات خودروهای سواری اتحادیه اروپا از آمریکا سال گذشته ۶.۲ میلیارد یورو (۷.۳ میلیارد دلار) بود و این اتحادیه ۳۷نیز  میلیارد یورو به آمریکا صادرات داشته است.
آمار انجمن صنعتی VDAآلمان، نیز نشان می دهد که خودروسازان آلمانی سال گذشته، ۸۰۴ هزار خودرو در کارخانه های آمریکا مونتاژ کرده اند. این کشور ۶۵۷ هزار خودروی دیگری به آمریکای شمالی صادر کرده است.
انتظار می رود ترامپ تا روز جمعه تصمیم خود را درباره تعرفه های واردات فلزاتی همچون آلومینیوم و فولاد از اتحادیه اروپا اعلام کند؛ اقدامی که آلمان هشدار داده که می تواند به یک جنگ تجاری مخرب منجر شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۱۴۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود بایرلورکوزن به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 1-1 مقابل منچستریونایتد (2002/5/1) / فیلم

سال 2002 در چنین روزی و در چارچوب دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2001/02،‌ دو تیم بایرلورکوزن و منچستریونایتد در ورزشگاه بای آرنا به مصاف هم رفتند. در حالی که بازی رفت دو تیم در منچستر با نتیجه 2-2 خاتمه یافته بود، در این بازی شاگردان سر الکس فرگوسن ابتدا از میزبان آلمانی پیش افتادند اما الیور نویل با به ثمر رساندن گلی دیدنی نتیجه بازی را به تساوی کشاند تا در پایان مسابقه تیم آلمانی با توجه به گل زده بیشتر در خانه حریف، به فینال گلاسکو صعود کند.

دانلود (41.9MB)

دیگر خبرها

  • رده‌بندی جدید لیگ‌های اروپایی؛ سری آ پس از 17 سال در بین دو لیگ برتر اروپا!
  • شوک به خیرونا: احتمال اخراج از اروپا و سقوط به لیگ 2
  • چالش سخت آرسنال برای حفظ یکی از بهترین استعدادهای آکادمی‌اش
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • تجهیز خودرو‌ها به ردیاب برای جلوگیری از سرقت خودرو
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • خبر بد برای تاتنهام: پایان فصل ستاره آلمانی!
  • اتحادیه اروپا در هیچ حوزه سیاسی درست عمل نکرده است
  • صعود بایرلورکوزن به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 1-1 مقابل منچستریونایتد (2002/5/1) / فیلم