Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-06@13:21:42 GMT

روحانی دست راست کروبی چگونه به حاشیه رانده شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۱۴۷۲۶

روحانی دست راست کروبی چگونه به حاشیه رانده شد



رویداد۲۴ ده سال قبل رسول منتجب‌نیا نامه مشهوری به سیدمحمد خاتمی نوشت. نامه‌ای که در آن از خاتمی خواسته بود در کنار مهدی کروبی رهبری جریان اصلاح‌طلب را بر عهده بگیرد و از اطرافیان خود فاصله بگیرد. این نامه در واقع اعتراضی بود به لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس هشتم که نتیجه ائتلاف کارگزاران، جبهه مشارکت و مجمع روحانیون بود و مجید انصاری و محمد صدر و اسحاق جهانگیری سرلیست‌های آن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته حزب نوپای اعتمادملی لیست جدایی به سرلیستی قائم مقام خود منتشر کرده بود و رسول منتجب‌نیا در رده صد و چندم تهران قرار گرفته بود. سال قبل هم در انتخابات شوراها، رسول منتجب‌نیا بار دیگر لیست انتخاباتی خود را منتشر کرد. لیستی که در تهران و شهرستان‌ها اقبالی به آن نشد و مثلا در اصفهان نامزد اختصاصی این حزب نزدیک به هزار رای داشت!

هفتاد سال زندگی و سال‌ها مبارزه سیاسی، منتجب‌نیا را بدل به یکی از «روحانیون مبارز» و یاران نزدیک شیخ مهدی کروبی کرده است. او از معدود اعضای مجمع روحانیون که با اشاره کروبی به اعتماد ملی پیوست و در زمان تاسیس این حزب بدل به قائم مقام دبیرکل شد. حزبی که همین هفته قبل در حصر دبیر کل توانست یک عضو خود را بر کرسی شهرداری تهران بنشاند.

منتجب‌نیا هیچوقت یک سیاستمدار رهبر نبوده است. او همیشه دست راست کروبی بود تا یک سیاستمدار مستقل. محاسبات اشتباه و مشاوره‌های غلط و هر چه که بود، رسول منتجب‌نیای خستگی‌ناپذیر را خسته کرد تا بارها از دبیرکل محصور حزب درخواست استعفا کند و لااقل در چهار مورد استعفای او رسانه‌ای شد. اولین بار بعد از انتخابات 88 بود که منتجب‌نیا از حضور کرباسچی به عنوان رئیس ستاد کروبی گلایه کرد. او بعدا مواضعی گرفت و از برخی رفتارهای معترضان هم انتقاد کرد و خود را از جریان معترضان مبرا کرد.

 گرچه زمین سیاسی همچنان برای منتجب‌نیا جذاب است و حداقل در روز دانشجوی سال گذشته در پانزده دانشگاه ایران سخنرانی کرد و در اکثر اعلامیه‌ها همچنان قائم مقام اعتماد ملی خوانده می‌شد اما خود او تمایلی به یاران سابق که زیر پرچم خاتمی جمع شده‌اند، ندارد. لیستی که به نام یاران منتجب‌نیا در کنگره نیمه کاره اعتماد ملی پخش شده بود موید این بود که منتجب‌نیا به دنبال نیروهای جوان و همسو در حزب اعتماد ملی است. تعداد قابل توجهی از این افراد از منتقدان شعسا (شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان) هستند و سابقه نامزدی در انتخابات شورای شهر خارج از لیست امید را داشتند.

آنگونه که نزدیکان منتجب‌نیا می‌گویند شیخ مهدی کروبی هیچگاه درخواست استعفای یار قدیمی‌اش را قبول نکرده است و نامه شیخ به حضرتی صرفا برای بخش اجرایی حزب بوده و نه تفویض اختیار دبیر کلی. با این حال اختلاف منتجب نیا با دوستان قدیمی به اوج رسیده است. شاید این آخرین تلاش منتجب‌نیا برای تثبیت در سیاست ایران باشد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 رویداد۲۴ رسول منتجب نیا اعتماد ملی کروبی اصلاحات خاتمی چهره هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۱۴۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات احتمالی پرسپولیس در صورت غیبت اورونوف

به گزارش ورزش سه  سرماخوردگی اوستون اورونوف در آستانه بازی حساس مقابل نساجی شاید برنامه‌های تهاجمی اوسمار ویرا را بهم بریزد.

اورونوف در نیم فصل دوم و در فاز تهاجمی پرسپولیس بازیکن مهمی بوده و با اینکه در بازی‌های بزرگ مثل دربی سنتی پایتخت و دیدار مقابل سپاهان تمام فضاها از او گرفته شد اما در سایر دیدارها غالبا جزو نفرات برتر تیمش در بخش تهاجمی  ترکیب بوده است

با این وجود ساعاتی قبل از بازی سرخ ها در قائمشهر خبر رسید که این بازیکن دچار سرماخوردگی شده و حضورش در بازی عصر امروز در هاله‌ای از ابهام است.

چنانچه اورونوف به این بازی نرسد اوسمار دوباره باید تغییری در ترکیب بخش تهاجمی تیمش اعمال کند و با توجه به غیبت امید عالیشاه کار او سخت تر هم خواهد شد.

اگر اورونوف شرایط بازی را پیدا نکند شاید مهدی ترابی در پست وینگر چپ بازی کند ، سعید صادقی مثل نیم فصل اول به عنوان وینگر راست به ترکیب اصلی برگردد و وحید امیری در نقش هافبک آزاد پشت مهاجم نوک به میدان برود.

حالت دوم احتمال حضور محمد خدابنده لو در پست هافبک آزاد است که در این صورت ممکن است ترابی وینگر چپ  باشد و یکی از بین سعید صادقی یا وحید امیری به عنوان وینگر راست به میدان برود .

حالت سوم نیز ماندن ترابی در همان پست وینگر راست است  و شاید صادقی جایگزین اورونوف در پست وینگر چپ شود.

و بالاخره اینکه اگر خدابنده لو به ترکیب برسد احتمال حضور وحید امیری در پست وینگر چپ و باقی ماندن ترابی در پست وینگر راست نیز وجود دارد.

البته اوسمار می تواند از سروش رفیعی نیز یک خط جلوتر استفاده کند و مثلا سینا اسدبیگی یا محمد خدابنده لو را کنار مسعود ریگی بازی بدهد که در این صورت از بین سعید صادقی و وحید امیری باز هم یک نفر در ترکیب اصلی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پلن B و C اوسمار برای جانشینی اورونوف
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • تغییرات احتمالی پرسپولیس در صورت غیبت اورونوف
  • نوبت به تست مهدی ترابی در پست جدید رسید
  • نوبت به تست ترابی در پست جدید رسید
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • چپ‌پاهای آماده در خدمت تیم مورایس! (عکس)
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • فاشیسم با یک سلاح جدید بازگشته است: نظریه توطئه!
  • گل تماشایی: طلسم براهیم شکست (عکس)