Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@03:51:03 GMT

کاشت طلای سفید در فارس

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۱۴۸۶۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: کاشت پنبه از نیمه دوم اردیبهشت آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد و بیشترین محصول پنبه استان در شهرستان‌های لارستان، داراب، زرین دشت، فسا و استهبان تولید می‌شود.
احمد دهقان افزود: در صورت مساعد بودن شرایط از این سطح بیش از ۵۶ هزار تن پنبه برداشت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در سال زراعی جاری از ارقام مختلف پنبه و ارقام زودرس تولید داخلی اعم از خرداد، گلستان، ساجدی و ارمغان استفاده شده است. 
دهقان بیان کرد: همچنین استفاده از ارقام وارداتی زودرس از کشور ترکیه و عمان سبب شده است بیشترین گستردگی در توزیع بذر برچسب دار نسبت به سنوات گذشته را شاهد باشیم.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: امسال با توجه به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب، کاشت ارقام زودرس پنبه با صرفه جویی ۲ هزار متر مکعب در هر هکتار در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در کاشت پنبه با استفاده از روش بدون خاک ورزی، به کارگیری روش‌های آبیاری نوین و استفاده از ارقام زودرس تا ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.
دهقان افزود: با هدف کاهش هزینه‌ها و ضایعات و توسعه کشت این محصول راهبردی سه دستگاه کمباین مخصوص برداشت پنبه به ناوگان مکانیزاسیون استان پیوسته و امیدواریم  سه دستگاه دیگر هم به این استان تخصیص یابد.
پنبه به سبب اهمیت و نقش مؤثر در اقتصاد کشور‌ها به طلای سفید معروف است و استان فارس به دلیل حاصل خیزی خاک و آب وهوای مساعد مقام نخست عملکرد در واحد سطح پنبه " و رتبه دوم سطح زیر کشت پنبه در کشور داراست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کاشت طلای سفید پنبه فارس خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۱۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه

آفتاب‌‌نیوز :

کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

طبق گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرد: توافق پیشنهادی برداشتن هرگونه مانع برای بازگشت آوارگان به شمال غزه را شامل می‌شود. این توافق توافق فوری و طولانی مدت در غزه را شامل می‌شود. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان آتش‌بس در غزه وجود دارد، اما ما به‌طور کامل از این امر مطمئن نیستیم.

آمریکا همچنین مدعی شده «پاسخ حماس به پیشنهاد‌های مطرح شده به هیچ وجه تشویق‌کننده نیست».

این در حالی است که حماس باهار تاکید کرده در مذاکرات انعطاف لازم را از خود نشان داده و این رژیم صهیونیستی است که به ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد پیشنهاد مطرح شده به حماس با ضمانت‌های آمریکا قطر و مصر است.

در این راستا، یک مسئول آمریکایی به اکسیوس گفت: اطلاعات به دست آمده در روز‌های اخیر نشان می‌دهد که حماس به دنبال تعویق توافق تبادل اسرا نیست. حماس آماده نشستن بر میز مذاکرات است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در مساله توافق تبادل‌اسرا وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی
  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید