Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:08:04 GMT

افکار ناب و اسلامی امام خمینی باید زنده بماند

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۱۵۲۰۴

افکار ناب و اسلامی امام خمینی باید زنده بماند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی دری در خطبه ها ی نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در جمع نمازگزاران هرمز با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال امام راحل، گفت: مردم و مسئولان باید با اتحاد در مراسم سالگرد ارتحال شرکت کنند و این مراسم را باشکوه تر از سال های گذشته برگزار کنند تا دنیا بداند ما همچنان در مسیر امام راحل و راهنمایی های آن عزیز سفر کرده، ثابت قدم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه هرمز با بیان اینکه باید افکار و راه امام خمینی حفظ شود، گفت: تمام افکار امام ناب و اسلامی هستند که باید زنده بماند.

حجت الاسلام دری  با بیان اینکه امام حامی تمام مسلمانان جهان بود و از ظالمان در هرجای دنیا حمایت می کرد، گفت: نفرتی که امام نسبت به ظلم و استکبار ایجاد کرد باید حفظ شود.

امام جمعه جزیره هرمز بیان داشت: مردم باید به وصیت نامه امام راحل عمل کنند و در مسیر زندگی خود از آن بهره مند شوند؛ مسئولان نیز موظف هستند زمینه های عمل به این وصیت نامه را در جامعه فراهم کنند. باید زندگی ساده امام‌ را الگوی خود قرار دهیم و اشرافی گری و تجمل گرایی را کنار بگذاریم و این نکته را در تمام ادارات و نهادها نیز حاکم‌ کنیم.

امام جمعه هرمز بیان داشت : عظمت امام راحل واقعیتی است که دوست و دشمن به آن اعتراف کرده اند و علاوه بر بزرگان و مراجع عظام تقلید، رهبران سیاسی دنیا نیز از امام به نیکی و بزرگی یاد می کنند.

امام جمعه هرمز درادامه سخنانش از پانزدهم خرداد سال ۴۲ به عنوان سرآغاز نهضت بزرگ اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)یاد کرد و گفت: مردم ما نباید هیچگاه از اهمیت این روز تاریخی غافل شوند.

وی بیان داشت: حوادث تاریخی مهمی چون ۱۵ خرداد که نقطه شروع نهضت انقلاب اسلامی به شمار می رود باید به نسل های آینده منتقل شود و جوانان را با آرمان های اصیل انقلاب آشنا کند.

حجت السلام دری با اشاره به آغاز سی امین سالگرد زعامت رهبر معظم انقلاب اظهارداشت: در سی سال زعامت رهبر معظم انقلاب، راه و رسم امام خمینی(ره) بخوبی استمرار یافته و اصل ولایت فقیه که انقلاب را از گزند تهدیدهای دشمنان حفظ کرده ارتقا یافته است.

امام جمعه هرمز بیان داشت : آیت الله خامنه ای از روز رحلت امام تاکنون ملت ایران را به شکلی هدایت کرده است که امروز در اوج اقتدار قرار دارد. امروز جوامع اسلامی وظیفه دارند حول محور ولایت، وحدت و همبستگی خود را حفظ و در برابر دشمن صفوف یکپارچه ایجاد کنند.

امام جمعه هرمز در ادامه پیشاپیش سالروز شهادت امیر المومنین حضرت علی(ع) را تسلیت گفت و افزود: ایشان در طول عمر پربرکت خود هیچ گاه در مقابل بی عدالتی کوتاه نیامندند و همین عامل نیز موجب شهادتشان شد.

وی در ادامه با اشاره به پیش رو بودن شب های لیالی  قدر،گفت: نباید فرصت نزدیکی بیشتر به خداوند را در این ایام ارزشمند از دست بدهیم. از رسول اکرم(ص) حدیثی نقل شده که اگر کسی شب قدر را احیا نگه دارد تا سال آینده عذاب از او برداشته می شود

کد خبر 4311522

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه هرمز سالروز ارتحال امام خمینی مهدی دری بوشهر ماه مبارك رمضان گرگان سوم خرداد فتح خرمشهر شیراز شهرکرد یاسوج مشهد خرم آباد مراسم گلریزان بارش باران بیرجند سانحه تصادف خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۱۵۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی

متن پیام بدین شرح است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین
وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
خبر شهادت مظلومانه مرزبان وظیفه «فرزین بلیان» مدافع و حافظ امنیت و مرزهای ایران اسلامی، در حین انجام وظیفه در حفاظت از مرزهای کشور در شهرستان بانه کردستان، موجب تألم و اندوه فراوان شد.
بی شک برکت، عزت، نظم، امنیت و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون پاک شهداست. آنانکه روایتگر حدیث ایثار، رشادت، بصیرت و وفاداری برای دفاع از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی شده اند.
اینجانبان ضمن آرزوی رحمت و رضوان الهی برای شهید"فرزین بلیان" و دعا برای سلامتی همرزمان مجروح ایشان در این حادثه، شهادت این فرزند رشید استان کرمانشاه را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی)، فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی و مرزبانی استان، خانواده معظم، بازماندگان و مردم شریف و شهید پرور استان تبریک و تسلیت گفته و امیدواریم دستگاه های مسئول، با اقتدار و قاطعیت این حادثه را بررسی و عامل یا عاملان آن را شناسایی و به دست قانون بسپارند.

حبیب الله غفوری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه

محمدطیب صحرایی
استاندار کرمانشاه

انتهای خبر/

کد خبر: 1229365 برچسب‌ها کرمانشاه ایثار وشهادت مرزبانی پیام تسلیت

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • طنین نوای لبیک حجاج در حسینیه امام خمینی(ره)
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد