Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@18:02:58 GMT

چگونه در زندگی زناشویی خشم خود را کنترل کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۱۶۰۵۹

چگونه در زندگی زناشویی خشم خود را کنترل کنیم؟

    واکنش انسان های مختلف در مقابل احساس خشم متفاوت است.بعضی از انسان ها هنگام احساس خشم ،رفتاری نامناسب و پرخاشگرانه از خود نشان می دهند فریاد می کشند ، به صحبت دیگران گوش نمی دهند ، ناسزا می گویند ،کتک می زنند ،غیر منطقی صحبت می کنند و حقوق دیگران را نادیده می گیرند. اما برخی افراد خشم خود را پنهان می کنند و و نمی خواهند کسی متوجه شود که چه مقدار آنها عصبی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زمانی که عصبی هستید تلاش کنید حرف بزنید ،حرف زدنی سالم،بدون کنایه ،ناسزا،تحقیر و قضاوت. زمانی که همسرتان عصبانی است و صحبت می کند،توجه کنید و به حرفهایش گوش دهید. خصوصیت کسانی که سریع خشمگین می شوند و دعوا را می اندازند این است که وقتی کسی با عصبانیت صحبت می کند تحمل شنیدن آن را ندارند و خودشان نیز عصبانیت نشان می دهند.

اگر قوانین بالا را رعایت کنید رابطه شما و همسرتان آسیبی نمی بیند. اما این شعار ها هرچند که آسان به نظر می رسد ،در عمل ،سخت و گاهی غیر ممکن است .چون فردی که خشمگین است هنگام عصبانیت، به هیچ قانون و قاعده ای پایبند نیست، گرچه تمرین رفتارهای درست و پسندیده می تواند در نهایت موفقیت هایی را در زمینه کنترل خشم حاصل شود. با اینحال بهترین کار برای کم کردن آسیبهای خشم در روابط زن و شوهر، پیشگیری از ایجاد خشم است.

یکی از موارد مهم در پیشگیری از عصبانیت این است که سعی کنیم درباره ی احساساتمان با یکدیگر صحبت کنیم .مثلا اگر از بی نظمی همسرمان همسرمان ناراحتیم قبل از اینکه ناراحتی اوج بگیرد و به خشم تبدیل شود آن را بیان کنیم و در صورتیکه نمی توانیم او را به ترک مجبور کنیم به احتیاط وادار نماییم یعنی از او بخواهیم که هر چیزی را در جای خودش بگذارد.

باید هدفتان این باشد که توجه او را به درست نبودن کارش جلب کنید و احساسی در او ایجاد کنید که در سبب آن به همکاری وادار شود . همین توجه به هدف ،تکلیف شما را در نوع جملات و لحنی که بکار می برید معلوم می کند.

برای کنترل خشم و کاهش دعوا به این نکات دقت کنید:

آیا اهمیت دارد؟
قبل از این که دعوایی را باهمسرتان شروع کنید، با خود فکر کنید آیا موضوع واقعا ارزشش را دارد که شما را عصبانی کند؟ یا می توانید به راحتی از آن بگذرید؟ و یا طور دیگری رفتار کنید؟

به نشانه های بروز خشم دقت کنید.
در زمان عصبانیت ابتدا نشانه های آغازین و هشدار دهنده عصبانیت بروز می کند. با شناخت این نشانه ها و کنترل آن ها می توان از شدت یافتن عصبانیت جلوگیری کرد.

مشکلات خود راحل و فصل کنید.
گاهی زن و شوهر به این سبب دچار خشم و عصبانیت می شوند که به دنبال حل مشکل نیستند برای بیرون آمدن از بن بست عصبانیت، به حل ریشه ای مشکلاتی که موجب خشم و عصبانیت می شود، فکر کنید.

از عذرخواهی نترسید.
اگر متوجه شدید رفتار شما باعث ناراحتی و عصبانیت همسرتان شده است عذرخواهی کنید. این امر برای ترمیم رابطه و کاهش آثار زیانبار پرخاشگری ضروری است. منبع:مرکز مشاوره مهرگان پژوه

منبع: پارسینه

کلیدواژه: زندگی زناشویی کنترل خشم خشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۱۶۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

چهارمین جلسه در سال ۱۴۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه به ریاست قاضی فرخ‌نیا در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد. در این جلسه در ابتدا وکیل متهمان «ح. ی»، «ا. ح. م» و «م. ا. ا» به دفاع از متهم «ح. ی» و «م. ا. ا» پرداخت و طبق روال جلسات گذشته طی اظهارات تکراری تمامی اقاریر متهمان را غیرقابل قبول دانست؛ وکیل متهمان حتی کشف و ضبط مواد مخدر پیدا شده در منزل و ماشین متهمان را هم غیرقانونی دانست.

 در ادامه جلسه کلیپی از اعترافات متهمان در مواجه رو در رو پخش شد که در ابتدای پخش کلیپ فرزند بزرگ‌تر معاون سابق قوه قضائیه با عصبانیت دادگاه را ترک کرد. در این کلیپ علی‌رغم اینکه متهمان مدعی شده بودند که اقاریرشان تحت فشار بوده، در فضایی آرام باهمدیگر مواجه شده و بخشی از اقاریر طرف مقابل را بدون هیچ‌گونه فشاری تائید یا رد می‌کردند. کلیپ منتشر شده به این شرح است:۱- اعترافات «ح. ی»: پول‌هایی که به م ز واریز می‌شد از منشا رستمی صفا بوده که رابط بین ما و صفا هم م ح بوده که از نزدیکان و دوستان خانواده م است.

 ما پول‌ها را برای حفظ ارز‌شان به دلار و ارز تبدیل می‌کردیم. تمام تمصمیمات مجموعه بین ما سه نفر بوده و هیچ کس حق این را نداشته که تنهایی کاری کند ما سه نفر یعنی من و دو برادر ا. ح. م بخاطر اینکه «م. ص. م» برادرش هست می‌گوید او هیچ کاره بوده وگرنه از اول ما سه تا در همه کارا باهم بودیمما تصمیمات کلان‌مان را بابزرگترمون می‌گرفتیم.

۲- اعترافات «م. ز»: خدا شاهده م ص م خودش به من زنگ زد و گفت این پولا همه برای ماهست و بعد گفت چرا واریز نمیکنی من منتظرم عجله دارم منم گفتم چشم الان واریز میکنم۳- پخش فیلم دست نویس‌های ح‌ی که در آن ریز تمام خرج کرد‌های مجموعه را نوشته بود مانند خرج موتور و ماشین بنز و بی ام و و لکسوس، خرج جام جهانی، تنخواه‌ها، سهم هریک از افراد، پول‌های واریزی به م حخرج منزل فرشته و... که تماما به دلار و ارز و ریال با جزئیات درج شده بود.۴- پخش بخشی از پیامک‌هایی که ح‌ی به م ز که درآن دستور واریز وجه به حساب افراد مختلف را داده است.

 غیر از کلیپ در جلسه گذشته ح‌ی اعتراف کرد که خودرو پورشه و بنز در اختیار برادران است و خودرو ولوو در اختیار خودش بوده است. همچنین خودورو و مازراتی هم در عوض طلب‌شان معادل ۴دانگ بوده است که برای مجموعه است. در ادامه جلسه نماینده دادستان بخشی از دلایل خود مبنی بر اثبات اتهامات متهمان را ذکر کرده و گفت: دریافت حق الزحمه به صورت سکه، نیم‌سکه، ربع‌سکه، دلار و ارز در اماکن عمومی مانند میدان آرژانتین و در ساعات پایانی شب و یا پاره کردن قرارداد بعد از اتمام کار خود حاکی از مسیر خلاف و اقدام غیرقانونی متهمان است. وی همچنین به مواد مخدر مکشوفه از دو متهم «ا. ح. م» و «ح. ی» اشاره کرده و گفت: با توجه به اینکه مواد گل از منزل زعفرانیه متهم «ا. ح. م» کشف شده، صرفا ادعای «ح. ی» مبنی بر اینکه این مواد متعلق او بوده است، نمی‌تواند از اتهام نگهداری مواد برای فرزند اول معاون سابق قوه قضائیه بکاهد.

منبع: فارس

tags # قوه قضاییه سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش
  • فیلم عصبانیت یک شهروند از مسئولان؛ خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؟
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!
  • عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت
  • روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح
  • ببینید | تصاویری از خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؛ عصبانیت شهروندان از مسئولان
  • یاناس ویچیچ:میلیون‌ها ایرانی عاشق والیبال هستند
  • عصبانیت ژاوی پس از شکست 3-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید به روایت انیمیشن عمر مومنی / فیلم
  • اوسمار و نزدیکی جغرافیایی به رونالدینیو!
  • پای صحبت‌های ژوزه مورینیو: آن شادی در اولدترافورد زندگی من را تغییر داد