Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@02:07:57 GMT

ادعای برخی سفیران و مسئولان عربی علیه ایران

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۱۷۸۱۴

به نقل از روزنامه سعودی عکاظ، برخی مسئولان کشورهای عربی از جمله سفیران عربستان و امارات در اردن و سخنگوی دولت اردن در یک ضیافت رمضانی که سفارت عربستان در اردن برگزار کرده در رابطه با مساله فلسطین و آنچه که دخالت ایران در امور کشورهای عربی خواندند بحث و تبادل نظر کردند.

محمد المومنی وزیر کشور در امور رسانه و سخنگوی دولت اردن در این ضیافت با تاکید بر روابط محکم اردن با دیگر کشورهای عربی مدعی دخالت ایران در امور کشورهای عربی و تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی در آنها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین مدعی شد: برخی‌ها به دنبال ایجاد حزب‌الله دیگری در جنوب سوریه هستند.

از سوی دیگر، خالد بن فیصل بن ترکی، سفیر عربستان در امان مدعی شد: مساله فلسطین مساله اول ماست اما این مساله بدان معنا نیست که ما از خطر دیگر یعنی ایران و دخالت‌هایش در امور کشورهای عربی چشم‌پوشی کنیم.

وی مدعی شد: 30 سال است که عربستان از خطر ایران رنج می‌برد و ایران جز اسلحه و خون و هرج و مرج چیزی به جهان عرب تقدیم نکرد.

علی العمرانی، سفیر دولت مستعفی یمن در امان نیز با بیان اینکه ایران در چهار کشور عربی نفوذ کرده است، مدعی شد: ما نیازمند ایجاد یک طرح یکپارچه عربی به منظور مقابله با خطرات و چالش‌های پیش‌روی کشورهای عربی از جمله ایران و اسرائیل هستیم.

به گزارش ایسنا، ادعای دخالت جمهوری اسلام ایران در امور کشورهای عربی در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند ما به دنبال ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه هستیم و هیچگونه دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها نداریم و حضور ما در برخی کشورهای عربی مستشاری و به درخواست دولت قانونی آن کشورها است.

جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش‌های فراوانی برای ایجاد راه‌حل‌های سیاسی برای حل بحران‌های عربی از جمله بحران یمن و سوریه کرده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سفیران عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۱۷۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری از میز غذای وزیر اقتصادمان در شهر ریاض عربستان

وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و وزرای مالی عربستان سعودی، قطر و امارات متحده عربی در مراسم پنجاهمین سالگرد بانک توسعه اسلامی در شهر ریاض شرکت کردند. تصویری از غذا خوردن خاندوزی با وزرای دولت‌های عربی به سوژه کاربران فضای مجازی تبدیل شده است. منبع: برترین‌ها

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات متحده عربی چه بود؟ 
  • تصویری از میز غذای وزیر اقتصادمان در شهر ریاض عربستان