Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@10:05:07 GMT

صدور مجوز‌های زیست محیطی در فارس

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۱۸۰۶۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: در دو ماه گذشته ۱۳۲ مورد مجوز ساخت برای واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی صادر شده است.
محمودی گفت: در این مدت شش مورد درخواست توسعه طرح‌های هادی روستایی بررسی و موافقت با این طرح‌ها صادر شده است.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست فارس تصریح کرد: همچنین با صدورمجوز برای ۷۵ مورد بهره برداری و طرح توسعه واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی موافقت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اکثر واحد‌های آلاینده در سطح استان به سیستم‌های کنترل کننده آلودگی مجهز شده اند.
محمودی ادامه داد: تاکنون چندین واحد بزرگ صنعتی استان ملزم به اجرای سیستم Online- monitoring (پایش لحظه‌ای) شده اند.
وی ادامه داد: سیمان فارس، سیمان داراب، سیمان فارس، نو سیمان نیریز، سیمان آباده، پالایشگاه شیراز، شیر پگاه، تصفیه خانه فاضلاب شیراز، تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی آب باریک، تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز و مجتمع پتروشیمی شیراز مجهز به این روش پایش لحظه‌ای (Online- monitoring) شده اند.
وی افزود: واحد‌های آلاینده استان در طول شبانه روز، کنترل و به صورت دائم و مستمر نظارت می‌شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صدور مجوز زیست محیطی فارس شیراز خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۱۸۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، علی نیازی دادستان عمومی و انقلاب قائم شهر در بازدید میدانی از محل دپوی زباله از نزدیک مشکل سرازیر شدن شیر آبه‌های ناشی از دپوی زباله به محیط زیست را مورد بررسی قرار داد.

دادستان عمومی و انقلاب قائم شهر، حفظ و سلامت محیط زیست را یک مطالبی عمومی دانست و از مسئولان و دستگاه‌های ذی ربط این شهرستان خواست نسبت به جلوگیری و رفع مشکلات زیست محیطی اهتمام جدی ورزند.

نیازی با اشاره به خطرات و تبعات ناشی از سرازیر شدن شیرآبه‌های زباله به محیط زیست بر ضرورت تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط با شهرداری قائم شهر برای برون رفت از این معضل زیست محیطی تاکید کرد.

او با اشاره به مجاورت محل انباشت زباله قائم شهر با رودخانه تلار و نزدیکی آن به شهر قائم شهر و چندین روستا و اراضی کشاورزی در پایین دست، خواهان اتخاذ تدابیر ویژه از سوی ادارات آب منطقه‌ای، محیط زیست، شورای شهر و شهرداری قائم شهر در مهار و جلوگیری از ورود شیر آبه‌های زباله به رودخانه به ویژه دراین ایام و فصل زراعی کشاورزان شد.

دادستان قائم شهر با اشاره به نگرانی کشاورزان پائین دست به خاطر ورود شیرآبه و بالابودن میزان آلودگی در آب رودخانه و خطرات و تهدیدات آن به آبزیان و محیط زیست، بر تعامل و همکاری و تلاش مضاعف دستگاه‌های مسئول شهرستانی در حل این معضل زیست محیطی تاکید کرد.

در این بازدید اسماعیلی عضو شورای شهر قائم شهر گفت: با مصوبه شورا، شهرداری ساخت مرکز تصفیه خانه شیرابه‌ها را در محل دپوی زباله آغاز کرده و در صورت حمایت مسئولان استانی در تامین اعتبارات مالی این پروژه ظرف چند ماه آینده تکمیل و آماده بهره برداری خواهد شد.

در شهرستان قائم شهر روزانه ۲۰۰ تن زباله در محل سایت زباله دپومی شود که با تکمیل پروژه تصفیه خانه شیرآبه زباله، بخش عمده این معضل زیست محیطی در قائم شهر برطرف خواهد شد.

دیگر خبرها

  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست
  • شناسایی ۲۰۱ واحد صنعتی آلاینده در استان البرز
  • محیط زیست، آب و خاک؛ مسائل مهم استان فارس هستند
  • پسماند کشاورزی یکی از معضلات زیست محیطی مازندران