Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایلنا نوشت: سیدشهاب‎الدین صدر در دهمین مجمع عمومی حزب اسلامی ایران زمین گفت: ما بیش از 200 حزب قانونی در کشور داریم. احزاب سیاسی در کشور ما قانون و سازو کار دارند. الان طبق قانون تا چهاردهم خردادماه باید مجمع‌شان تشکیل شود. احزاب در کشور ما جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اهم سخنان وی از این قرار است:

* با احزاب کارآمد در دنیا خیلی فاصله داریم. تعداد معدودی کشور هستند که مثل ما تعداد احزاب این‌چنین زیاد باشد. کارکرد احزاب بسیار مهم است. مدیران کشور از دل این احزاب باید بیرون بیایند. حزب قدرتمندی که پس از انقلاب شکل گرفت حزب جمهوری اسلامی بود و الان هم بسیاری از این تشکل‌ها واحدهای تخصصی حزب جمهوری اسلامی هستند.

*کتک زدن دخترها و  مشکل پیش آمده برای دانش آموزان در مدرسه و سایر مسائل چالشی برای نظام بوجود آوردند.

* آمریکا بدهکارترین دولت جهان است اما کسی نمی‌گوید حکومت امریکا تغییر پیدا کند. دعواهای مجلس آنان بسیار جنجالی است و مثل ما مجلس خاموشی ندارند اما از تغییر قانون اساسی حرفی نمی‌زنند و حکومت‌شان دست به دست می‌شود اما نسبت به عزل حکومت حرفی نمی‌زنند.

* دولت‌ها با توجه به تفاوت افکارشان احزاب را برنمی‌تابند و به جای اینکه به کارشناسی‌ها و دلسوزی‌های احزاب تن بدهند این کار را نمی‌کنند که در نتیجه معضل اجتماعی رخ می‌دهد. مشکلی در کازرون پیش می‌آید که نباید به این چالش کشیده شود اما در کشور ما چون این ساختار اشکال دارد و فکر می‌کنند که احزاب دردسر درست می‌کنند این مشکل پیش‌ها پیش می آید.

* دوم خرداد تا آمد سرکار همه را حذف کرد. دولت بعد از خاتمی همه اصلاح‌طلبان را کنار گذاشت. این عملکرد بد خود احزاب است. تا زمانی که احزاب نمی‌توانند همدیگر را تحمل کنند موفقیت حاصل نمی شود. ما در کشورمان اگر بخواهیم مشکلات‌مان حل شود باید جریانات سیاسی همدیگر را به رسمیت بشناسند. ما رقابت می‌کنیم تا سرحدی که طرف مقابل را حذف کامل کنیم و این اشتباه‌ترین تفکر است. مردم نظرات‌شان را در رأی دادن می‌گویند که مطلق نیست. در همین انتخابات چند روز پیش در مجلس آقای عارف نزدیک به نصف رأی آوردند اما آقای لاریجانی رئیس شد. حالا نمی‌شود که طرفداران عارف را نادیده گرفت و حذف کرد.

2727

کلید واژه‌ها : احزاب سیاسی - اصلاح طلبان - اصولگرایان - محمد رضا عارف - سید شهاب‌الدین صدر -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: احزاب سیاسی اصلاح طلبان اصولگرایان محمد رضا عارف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۱۹۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری فیزیکی در حاشیه مناظره انتخاباتی!

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از ایرنا، در این مناظره محمدرضا ملکشاهی راد حضور نیافت و هادی هاشمی نیا، رضا سپهوند و قدرت الله ایمانی با برخی طرفداران و حلقه نزدیکان خود به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان لبیک گفتند.

در این جلسه پس از سخنان نامزدها و واکنش طرفداران و دانشجویان به اظهارات آنها، در نهایت طرفداران آنها که جزو دانشجویان نبودند در سالن با هم مشاجره کردند و موجب توقف مناظره و پس از دقایقی توسط حراست دانشگاه به بیرون از محل هدایت شدند.

اما پس از اتمام مناظره، این افراد در محوطه دانشگاه با هم درگیری فیزیکی و تا حدودی زد و خورد داشتند که در نهایت بدون حضور نیروهای انتظامی، با دخالت دوباره حراست و نیروهای بسیج دانشگاه، از دانشگاه خارج شدند.

گفتنی است در حالیکه پیش از این قدرت الله ایمانی از حضور در مناظره های صدا و سیمای انصراف داده بود، امروز نیز کانال های منتسب به ملکشاهی راد اعلام کردند دعوت از وی برای حضور در مناظره به صورت رسمی نبوده و از طریق فضای مجازی صورت گرفته است.

یکی از نقاط قابل توجه در این مناظره تشویق یکی از کاندیداها توسط رقیب وی بود که مورد استقبال حضار هم قرار گرفت.

جوان گرایی، نخبه گرایی، تقویت روحیه مطالبه گری، مرور عملکرد نمایندگان دوره های گذشته، واردات خودرو، تبلیغات پاک، هزینه های تبلیغاتی و چرایی عدم توسعه لرستان از موارد مورد اشاره در این مناظره بود.

دیگر خبرها

  • عارف غلامی و عجیب‌ترین اولتراهای فوتبال!
  • خلاصه بازی پیکان و آلومینیوم + فیلم
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟!
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • درگیری فیزیکی در حاشیه مناظره انتخاباتی!
  • فیلم/ طرفداران فلسطین در مراسم آغاز به‌کار دانشگاه میشیگان
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • عارف غلامی در یک‌قدمی سهمیه اروپایی