Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن اعتماد روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اتصال مناطقی از استان که دارای کارخانه ها و کارگاه های تولیدی هستند به شبکه ریلی، از نظر هزینه جابه جایی بار مقرون به صرفه خواهد بود و نوعی حمایت عملی از تولید داخل می باشد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس تعهد این سه منطقه باری مهم قم، سالانه هشت میلیون تن بار شامل سه میلیون از شهرک شکوهیه، سه میلیون از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و 2 میلیون نیز از اداره کل گمرک توسط شبکه ریلی کشور جابه جا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: جابه جایی این میزان بار توسط شبکه ریلی، در کاهش مصرف سوخت و هزینه تمام شده کالا موثر می باشد.
اعتماد بیان کرد: مطالعات و طراحی مسیر اتصال شهرک شکوهیه به ریل راه آهن با هزینه یک میلیارد و 600 میلیون ریال انجام شده است و پیش بینی می شود 11 کیلومتر اتصال ریلی این شهرک 200 میلیارد ریال هزینه داشته باشد.
وی ادامه داد: زیرسازی این طرح بر عهده شهرک شکوهیه و روسازی نیز توسط راه آهن انجام می شود و راه آهن آمادگی دارد هر زمانی که این اعتبار تخصیص پیدا کرد، طرح را آغاز نماید.
وی گفت: اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به شبکه ریلی نیز به طول 14 کیلومتر است که چند سال پیش 60 درصد این طرح عملیاتی شده و برای اتمام آن 270 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مدیرکل راه آهن قم افزود: امسال 50 میلیارد ریال از اعتبارات ملی به این طرح اختصاص پیدا کرده و پیگیر هستیم تا مابقی اعتبارات به صورت صددرصد تخصیص یابد.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم در محدوده ای به وسعت 2 هزار هکتار در 185 کیلومتری تهران و در چهار راه جاده های ترانزیت، در مرکز ایران واقع شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای اتصال اداره کل گمرک قم به شبکه راه آهن باید سه کیلومتر ریل گذاری شود که 90 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به گفته وی، کار مطالعاتی و طراحی مسیر این شبکه ریلی انجام شده و پیش بینی می شود در صورتی که مشکلی بر سر راه این طرح به وجود نیاید، اتصال اداره کل گمرک قم به شبکه ریلی تا شهریور ماه به اتمام برسد.
اعتماد افزود: مشکل اعتباری این طرح حل شده است و تاکنون 30 میلیارد ریال برای این طرح اختصاص یافته است.
وی در ادامه با بیان این که راه آهن در تمام خریدها از کالای ایرانی استفاده می کند، گفت: چهارمین قطار لوکس قم- مشهد که در سال جاری راه اندازی شد، از صفر تا 100 آن تولید داخل کشور و محصول شرکت واگن سازی پارس و در تملک شرکت حمل و نقل ریلی راه آهن جمهوری اسلامی است.
چهارمین قطار لوکس قم - مشهد و بالعکس، 19 فروردین ماه امسال راه اندازی شد؛ این قطار کوپه ای 4 تخته لوکس دارای ظرفیت 400 مسافر است و سرعت آن 140 کیلومتر در ساعت و قیمت بلیت آن نیز برای هر مسافر یک میلیون و 121 هزار و 550 ریال است.
وی افزود: برای خرید ریل راه آهن، ساخت لوکوموتیو و واگن های باری نیز از ظرفیت شرکت های داخلی استفاده شده است.
اعتماد با بیان این که راه نجات اقتصاد کشور و اشتغال جوانان استفاده از کالای ایرانی است، گفت: اگر جوانان کشور بیکار باشند، معضلات بسیاری گریبانگیر جامعه می شود، ولی اشتغال بسیاری از مشکلات را حل می کند.
حضرت آیت ‌الله خامنه‌ ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی، امسال را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.
راه آهن قم در حال حاضر 509 کیلومتر خط اصلی، 30 کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و 50 کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از 13 ایستگاه است.
اتصال و ارتباط با خطوط راه آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از 28 هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از 15 هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روانه 50 رام قطار مسافری و 30 رام قطار باری و واقع شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی های راه آهن قم می باشد.
/2085/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 جامعه حمل و نقل راه آهن قم مشهد تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۱۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی با تصمیم کمیته شبکه معابر

شهریار افندیزاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با بیان این مطلب تصریح کرد: با توجه به وجود گره‌های ترافیکی متعدد در معابر محلات حسین‌آباد و مبارک‌آباد، حد فاصل بزرگراه‌های امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی که رفت و آمد روزانه شهروندان را با مشکل و کندی همراه ساخته بود، مطالعات تخصصی در این باره انجام و راهکار‌های روان‌سازی ترافیک و برطرف کردن مشکلات یادشده مورد بررسی قرار گرفت.

افندیزاده گفت: در فرایند مطالعات مذکور، گزینه‌های مختلف ساماندهی ترافیکی این محدوده بررسی شد و بازگشایی یکی از معابر شرقی- غربی محلات اعلام شده به شبکه بزرگراهی برای تسهیل دسترسی ساکنین و تخلیه بهتر بار ترافیک خروجی از شبکه، مدنظر قرار گرفت.

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران ادامه داد: براساس نتایج مطالعات و جمع‌بندی اعضای کمیته شبکه معابر، اتصال خیابان جمالی به کندرو بزرگراه شهید صیاد شیرازی با رعایت اصول ایمنی و طرح هندسی مناسب به تصویب رسیده است.

 افندیزاده با بیان اینکه بهبود دسترسی شهروندان به ایستگاه متروی میدان هروی، تقلیل زمان پیمایش خودرو‌ها و کاهش نسبی آلاینده‌ها در محدوده از نتایج اتصال خیابان جمالی به کندرو بزرگراه شهید صیاد شیرازی خواهد بود، اعلام کرد: طرح یادشده، باعث روان شدن ترافیک در شبکه معابر محلات پیرامونی، خروج آسان‌تر خودرو‌ها از معابر محلی به بزرگراهی، کاهش بار ترافیکی درون شبکه‌ای و کاهش تاخیر و زمان تردد خودرو‌ها می‌شود.

گفتنی است کمیته شبکه معابر، از کمیته‌های تخصصی شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران است که با محوریت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و حضور جمعی از صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف از جمله معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پلیس راهور، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و مناطق مربوطه، تغییرات شبکه معابر شهری تهران را بررسی کرده و درباره نحوه مواجهه با مشکلات ترافیکی تصمیم‌گیری می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • ورود قطار ۵ ستاره به شبکه ریلی همدان
  • کردستان معین استان هرمزگان در امر گازرسانی است
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی با تصمیم کمیته شبکه معابر
  • اتصال خیابان جمالی تهران به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • با رویای ریلی هیتلر آشنا شوید؛ قطار عجیب نازی ها که هیچگاه ساخته نشد!+ فیلم