Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@05:00:45 GMT

سیل 411 میلیارد ریال به چاراویماق خسارت زد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۲۱۹۲۶

سیل 411 میلیارد ریال به چاراویماق خسارت زد

به گزارش ایرنا، صابر تقویمی روز جمعه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان افزود: سیل 400 میلیارد ریال به بخش دامداری و کشاورزی و 11 میلیارد ریال به منازل مسکونی و راه روستایی شهرستان خسارت وارد کرد.
وی اضافه کرد: تخریب منابع طبیعی و تصرف مسیل ها عمده ترین دلیل افزایش خسارات ناشی از سیل در روزهای اخیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از دستگاه های امدادی و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران به دلیل سرعت عمل مناسب قدردانی کرد و افزود: با آگاهسازی و اطلاع رسانی به موقع و همچنین توجیه مردم در خصوص عدم تجاوز به حریم رودخانه ها می توان با بسیاری از مشکلات ناشی از سیل مقابله کرد.
وی از صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان خواست تا با فراهم کردن زمینه حضور سریع و به موقع کارشناسان، نسبت به پرداخت خسارات وارد شده اقدام کنند.
بارش شدید باران و تگرگ در روستا‌های دبردان اولیا، دبردان سفلی و روستای یانبلاغی شهرستان چاراویماق در چند روز گذشته موجب جاری شدن سیل و خسارات به باغات و خانه های مسکونی در برخی روستا‌های این شهرستان شده است.
فرماندار چاراویماق همچنین در جلسه سلامت و امنیت غذایی شهرستان وضعیت آب شرب شهری قره آغاج مرکز این شهرستان را مطلوب دانست و افزود: طبق گزارش واصله از شبکه بهداشت و درمان و بازرسی های انجام شده، هیچ گونه آلودگی میکروبی در وضعیت آب شرب شهری مشاهده نشده است.
تقویمی همچنین از نامناسب بودن وضعیت برخی مخازن آب های روستایی شهرستان انتقاد کرد.
در این جلسه بر ساماندهی دفع فاضلاب قره آغاج از سوی آب و فضلاب شهری، حفاظت از محیط زیست و شهرداری تاکید شد.
شهرستان چاراویماق با حدود 31 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی قرار دارد.
3077/9880
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 تجاوز حفاظت از محیط زیست شبکه بهداشت و درمان شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرداری تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۱۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد

سرچاهی مدیر جهاد کشاورزی بشرویه گفت: در پی بارش‌های اخیر، ۱۸۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان بشرویه آسیب وارد شده است.

او افزود: از این میزان خسارت ۶۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به حوزه زراعی، ۷۸  میلیارد تومان به حوزه باغی، ۱۱ میلیارد تومان به منابع آبی شهرستان، ۲۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به تأسیسات آبیاری و جاده‌های بین مزارع وارد شده است.

سرچاهی ادامه داد: گزارش‌ها  و پیگیری‌های لازم برای تأمین اعتبار و جبران خسارت وارده در دست اقدام است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان