Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@08:54:19 GMT

علت افزایش بی‌دلیل قیمت برخی کالاها باید رصد شود

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۲۱۹۵۹

علت افزایش بی‌دلیل قیمت برخی کالاها باید رصد شود

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: علت افزایش بی‌دلیل قیمت برخی کالاها باید رصد شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در جلسه شورای اداری استان با بیان این مطلب اظهار کرد: در سال جاری ۱.۵ میلیارد دلار کالای اساسی، ۲.۲ میلیارد دلار کالای مصرفی و ۱۱.۶ میلیارد دلار، کالای واسطه‌ای و در مجموع ۱۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیارد دلار ثبت سفارش شده است و هیچ وارد کننده و بنگاه اقتصادی نداریم که از طریق سامانه ثبت سفارش، اقدام کند و ارز ۴۲۰۰ تومانی به آن تعلق نگیرد. همچنین، بازار بورس کالا هم باید مدیریت شود تا خود کالا هم گران نشود.
وی در ادامه تاکید کرد: بعد از قضیه‌ی خروج آمریکا از برجام، با شرایط جدیدی روبه‌رو هستیم، آمریکا وزارت جنگ را به اتاق خزانه‌داری برده است، از این رو تحریم‌هایی را علیه برخی اشخاص و ارگان‌ها وضع می‌کند، امروزه، رو در رویی نظامی به رو در رویی و محاربه اقتصادی تبدیل شده است و باید بینش و تصمیم گیری‌هایمان نسبت به دوماه قبل تغییر کند.
وی تصریح کرد: مدیران منتظر نباشند مثلا کامیون داران تجمع کرده و دست از کار بکشند تا بعدا پیگیر مشکل آنان شویم، بلکه مدیران باید برای ارزیابی پیش قدم شوند، ممکن است پشت سر برخی از حرکات این چنینی، کسان دیگری باشند.
خدابخش در ادامه از دایر شدن میز خدمت از ابتدای تیر ماه، طی بخشنامه‌ای خبر داد و گفت: از ابتدای تیر ماه، مراجعان، خدامات مورد نیازشان را از این طریق دریافت خواهند کرد تا مجبور به مراجعه به قسمت‌های مختلف نشود.
وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: بانک‌ها، دارایی، مالیات و بیمه تامین اجتماعی، بنگاه‌های اقتصادی را در شرایط کنونی، تحریم نکرده و تحت فشار قرار ندهند. 
وی در ادامه با اشاره به میزان اشتغال زایی در استان در سال گذشته گفت: در سال گذشته، برای ۲۶ هزار و ۵۵۷ نفر، شغل ایجاد شده است ، ۲۲۵ واحد جدید تولیدی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت داشته‌اند، راه‌اندازی شده و ۲۶۸ واحد نیز توسعه یافته است، همچنین برای ۹۰۰ واحد جدید و توسعه یافته نیز مجوز صادر شده است که از سال جاری اجرایی خواهند شد.
استاندار آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به تصویب طرح کارورزی و استاد-شاگردی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تا کنون، ۱۲ هزار نفر در طرح کارورزی و ۲۰۰ نفر در طرح استاد-شاگردی ثبت نام کرده‌اند و ۵۰۰ بنگاه اقتصادی هم برای پذیرش، اعلام آمادگی کرده است، باید کاری کنیم که تفکر عوض شود، چرا که اشتغال زایی از پشت میز نشستن ایجاد نمی‌شود، ادارات دیگر اجازه استخدام ندارند، در همه جای دنیا، جوانان با کار در کارخانجات، شغل یاد می‌گیرند نه در اداره‌جات.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آذربایجان شرقی دلار شورای اداری مجلس شورای اسلامی برجام تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۱۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، تنش‌های خاورمیانه قیمت نفت را افزایش داده، اما بالا رفتن ارزش دلار و نرخ تورم در آمریکا احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین آورده و مانع بالا رفتن بیش از حد قیمت نفت شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۸ سنت معادل ۰.۳۴ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۸۵ سنت معامله می‌شود.

نگرانی در مورد عرضه نفت در ادامه تنش‌های خاورمیانه از قیمت آن حمایت می‌کند.

بنجامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت هرگونه حکمی از سوی دیوان کیفری بین المللی که در حال تحقیق در مورد حمله هفتم اکتبر حماس به رژیم صهیونیستی و حمله این رژیم به غزه است، هیچ تاثیری بر اقدامات این رژیم ندارد، اما می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.

رژیم صهیونیستی حمله به رفح را در روز پنج شنبه و علی رغم هشدار متحدانش در مورد تلفات بالا در این منطقه آغاز کرد.

تحلیلگران عقیده دارند این عوامل ژئوپلیتیکی تاثیر تورم بالا را خنثی کرده و از قیمت نفت حمایت می‌کند.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز گذشته منتشر شد نشان داد تورم در این کشور در ۱۲ ماه منتهی به ماه مارس، ۲.۷ درصد افزایش داشته که بالاتر از هدف بانک مرکزی این کشور است.

انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس خود در هفته آینده ثابت نگه دارد.

این اطلاعات اقتصادی نشان می‌دهد نباید به این زودی‌ها منتظر پایین آمدن نرخ بهره بود.

در این بین، ارزش دلار به بالاترین رقم در برابر ین طی ۳۴ سال گذشته رسیده که یکی از دلایل آن بالا رفتن نرخ تورم بوده است.

از طرف دیگر، هیثم القیس، دبیرکل اوپک گفت پایان نفت به این زودی‌ها فرا نمی‌رسد. سرعت تقاضا برای انرژی تا حدی است که انرژی‌های جایگزین نمی‌توانند جای نفت را بگیرند؛ بنابراین تمرکز باید بر کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای باشد نه استفاده از نفت.

دیگر خبرها

  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • قیمت رحم اجاره‌ای
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • نفت در مدار رشد؟
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم