Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@21:37:52 GMT

مطبوعات سطح بی اخلاقی در جامعه را بررسی و رصد کنند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۲۱۹۷۱

مطبوعات سطح بی اخلاقی در جامعه را بررسی و رصد کنند

به گزارش ایرنا، مصطفی کواکبیان شامگاه پنجشنبه در آیین ضیافت اعضای خانه مطبوعات اصفهان افزود:خانه مطبوعات دارای پنج ویژگی دموکراتیک بودن، صنفی بودن و فارغ از جناح بندی بودن، جامع وفراگیر بودن اقشار مختلف رسانه، سراسری بودن و غیر دولتی بودن است.
وی ادامه داد: خانه مطبوعات در عین اینکه با دولت ها کار می کنند ولی به هیچ دولتی وصل نیست و به عنوان مثال معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسات این خانه در تهران حضور پیدا می کند ولی حق رای ندارد و تصمیم گیری اصلی به عهده اعضای خانه مطبوعات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید توجه کنیم که رسانه زبان گویای مردم است و باید پل ارتباطی جامعه با مسئولان باشد.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی رسانه ها، اظهار کرد: این مشکلات برای مطبوعات در فضای کنونی و گسترش فضای مجازی بیشتر شده است و تیراژهای قبلی برای مطبوعات وجود ندارد.
کواکبیان اضافه کرد: هر چند برخی کشورها در چنین فضایی تلاش می کنند تیراژ خود را حفظ کنند ولی در ایران ادارات واقعا چه اندازه مطبوعات خریداری می کنند و حتی با 50 درصد تخفیف هم زیربار خرید نمی روند.
وی ادامه داد: این در حالی است که مسوولان مطبوعات باید هزینه های متعدد و از جمله دستمزدها و بیمه کارکنان خود را تامین کنند، یارانه مطبوعات نیز بسیار اندک است.
رئیس شورای مرکزی خانه های مطبوعات کشور افزود: مسئولان باید قدر جایگاه خود را بدانند و متوجه باشند که این صندلی ها به هیچ کس وفا نکرده است و پاسخگو باشند ولی برخی از آنها وقتی اسم خبرنگار را می شنوند سریع می گویند بگویید مسئول در جلسه است و خبرنگار را راه ندهید.
وی شجاعت را یکی از ضروریات کار خبرنگاری برشمرد و ادامه داد: خبرنگاری که در لاک محافظه کاری می رود به درد جامعه نمی خورد ولی در عین حال شجاعت به معنای بی حساب و کتاب حرف زدن نیست.
کواکبیان تاکید کرد: نباید به صرف شنیده ها بسنده کرد و تا از اتقان خبری اطمینان پیدا نکرده اید دست به انتشار آن نزنید.
وی صداقت را از دیگر لوازم خبرنگاری برشمرد و گفت: خبرنگار چه اصولگرا باشد و چه اصلاح طلب باید با مردم صریح و رو راست باشد.
وی اضافه کرد: مطبوعات باید جامعه را به سمت وحدت سوق دهند و اگر نظام تصمیمی گرفت بالاخره عده ای موافق یا مخالف هستند ولی برای دفاع ازحق مردم و دفاع از اصل نظام و کشور سیاسی کار را کنار گذاریم و در چهارچوب اخلاق مانند ید واحده شویم.
دبیر خانه مطبوعات کشور از برگزاری اجلاس خانه مطبوعات در 29 خرداد ماه در تهران و همایش رسانه ها با حضور هفت خبرنگار از هر رسانه به منظور بررسی مشکلات صنفی، رفاهی، معیشتی و فرهنگی رسانه ها در 24 مرداد ماه در تبریز خبر داد.
وی با بیان اینکه امروز رسانه ها و مطبوعات با مشکلات بسیاری مواجه هستند، افزود: وضعیت اقتصادی به گونه ای است که مردم نمی توانند هزینه آب و برق خود را پرداخت کنند ولذا در چنین فضایی نمی توان انتظار داشت روزنامه خریداری کنند.
کواکبیان با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، گفت: در این گفت و گوها قرار شده است هفده یا هجده وظیفه به خانه مطبوعات واگذار شود.
خانه مطبوعات و رسانه های کشور، قدیمی ترین تشکل مطبوعاتی کشور است و در حال حاضر قریب 3هزارو 600 عضو دارد.
/ 6022/7134
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 اخلاق برق جامعه نماینده مردم تهران در مجلس شورای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۱۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مدیر رسانه سپاهان پس از ناراحتی مورایس

به گزارش ''ورزش سه''، بعد از نشست خبری جنجالی ژوزه مورایس بعد از تساوی مقابل پرسپولیس، مسعود سعیدی، مدیر رسانه سپاهان نسبت به اتفاقات نشست خبری و همچنین حواشی مربوط به این بازی صحبت کرد.

سعیدی در ابتدا با اشاره به نشست خبری مورایس گفت: امروز سوالاتی در نشست خبری مطرح شد که هم برای ما و هم برای خود ایشان عجیب بود. هم در فصل گذشته و هم در فصل جاری، آقای مورایس همیشه احترام خبرنگاران را حفظ کرده است اما امروز معدودی از خبرنگاران سوالاتی را مطرح می‌کردند که بسیار عجیب بود. ایشان را به مواردی متهم می کردند که فکر می‌کنم دلیلش، پیروز نشدن تیم محبوب برخی از همکاران ما بود.

او ادامه داد: شنیدم که باشگاه حریف تیم ما را متهم به تلف کردن وقت است؛ من خواهشم از این عزیزان این است که یک بار دیگر بازی را تماشا کنند، موقعیت‌ها را ببیند و آمار را بررسی کنند، مجددا قضاوت کنند.

او در پایان گفت: هربار اتهام می‌زنند و می‌گویند که سپاهان پرستاره است، خواهشم این است که نیمکت دو تیم بررسی و مقایسه شود؛ ما با افتخار بازیکنان جوان روی نیمکت خود داریم و البته آن‌ها هم ستاره هستند اما اینکه دوستان می‌خواهند مردم را گول بزنند و لفظ پرستاره را به تیم شایسته سپاهان بچسبانند، خوب نیست. فصل درحال تمام شدن است و بهتر است دنبال کلید واژه جدیدی باشند، همه می‌دانند که کدام تیم پرستاره است.

دیگر خبرها

  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید
  • ایمان برای انسان مؤمن امنیت به ارمغان می‌آورد
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه نگاران فلسطینی رسید
  • سقوط ۲۶ پله ای افغانستان در میزان آزادی مطبوعات
  • گام بعدی امباپه به سوی رئال: خرید خانه کاپیتان در مادرید
  • (ویدئو) اولین تصاویر از آتش‌سوزی در گیلان؛ خانه‌های چوبی شهرک امامزاده ابراهیم (ع) دچار حریق شد
  • واکنش مدیر رسانه سپاهان پس از ناراحتی مورایس
  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • بررسی مطبوعات روز/ آقای «ب.ز»، عکس یک روزنامه های امروز ️
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد