Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@00:03:29 GMT

ایلام نخستین پایگاه فعال اورژانس هوایی کشور است

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۲۲۳۰۲

ایلام نخستین پایگاه فعال اورژانس هوایی کشور است

دکتر صیدنور علی مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پایگاه اورژانس هوایی استان ایلام به عنوان 31 امین استان کشور از 28 اسفند سال 95 راه اندازی شد و هم اکنون در شاخص های مختلف جزو چهار پایگاه نخست کشور است.
وی یادآور شد: پایگاه اورژانس هوایی ایلام در شاخص تعداد ماموریت ها مقام اول، شاخص زمان انجام ماموریت رتبه دوم و پرداخت مطالبات نیز رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: در بحث امداد هوایی زمان اطلاع از حادثه تا آماده شدن پرسنل اعم از خلبان، کمک خلبان و تکنسین اورژانس و برخاستن بالگرد محاسبه می شود که این زمان در اورژانس هوایی ایلام بین سه تا پنج دقیقه است.
دکتر علی مرادی اضافه کرد: همچنین رکورد کشوری تعداد پرواز بالگرد در یک روز در اختیار اورژانش هوایی ایلام است بطوریکه در ایام اربعین سال گذشته در پی تصادف یک دستگاه اتوبوس زائران ایرانی در عراق از ساعت 9 صبح تا 17 عصر، بالگرد اورژانس هوایی ایلام به منظور انتقال مصدومان هفت پرواز انجام داد.

**هزینه ماهانه 2 میلیارد ریال برای اجاره بالگرد
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: بالگرد مورد استفاده در اورژانس هوایی ایلام ملکی نیست و به صورت اجاره ای در اختیار این استان قرار گرفته است.
دکتر علی مرادی افزود: ماهانه 18 ساعت پروازی به مبلغ هر ساعت 70 میلیون ریال برای اجاره بالگرد اورژانس هوایی ایلام از محل طرح تحول سلامت پرداخت می شود و اجاره آن ماهانه به همراه هزینه های جانبی بین یک میلیارد و 800 میلیون تا 2 میلیارد ریال هزینه دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون 20 میلیارد ریال برای اجاره بالگرد اورژانس هوایی هزینه شده است، اظهار کرد: هزینه خرید یک فروند بالگرد بین 270 تا 500 میلیارد ریال است و قرار است تا پایان نیمه اول امسال به صورت ملکی در اختیار استان قرار گیرد.

**بیمارستان های شهر ایلام پد مخصوص بالگرد ندارند
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: سه بیمارستان شهر ایلام شامل بیمارستان های امام خمینی(ره)، شهید مصطفی خمینی و آیت اله طالقانی (ره) بدلیل فضای کم و وجود برخی موانع پروازی، پد مخصوص بالگرد برای نشستن و برخاستن ندارند.
دکتر علی مرادی افزود: به همین دلیل سه پد موقت بالگرد برای پوشش هر کدام از این بیمارستان ها در نقاط مختلف شهر ایلام احداث شده است.
وی یادآور شد: پد بالگرد انتهای خیابان بعثت به منظور پوشش بیمارستان امام خمینی(ره)، پد میدان دادگستری به منظور پوشش بیمارستان شهید مصطفی و یک پد نیز در نزدیکی بیمارستان طالقانی برای پوشش این بیمارستان احداث شده است.
وی تاکید کرد: به غیر از بیمارستان های شهر ایلام تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان های استان دارای پد مخصوص بالگرد هستند.

** مردم از پارک خودرو در محل پدهای مخصوص بالگرد خودداری کنند
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: یکی از مشکلات اصلی در خصوص پدهای مخصوص بالگرد، پارک خودروهای شخصی در محل این پدهاست.
دکتر علی مرادی یادآور شد: با وجود اطلاع رسانی های مکرر در صدا و سیما و دیگر رسانه ها، مردم اقدام به پارک خودرو در این پدها می کنند که کار نشستن و برخاستن بالگرد را با تاخیر و اختلال مواجه می کند.
وی از تمامی مردم ایلام خواست: به منظور پیشگیری از به مخاطره افتادن جان بیماران و مصدومان و همچنین خلبان و خدمه بالگرد از پارک خودرو در محل پدها به جد خودداری کنند.

**بالگرد اورژانس هوایی برای مراسمات و مقامات پرواز نمی کند
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: بالگرد اورژانس هوایی تنها برای انتقال بیماران و مصدومان مورد استفاده قرار می گیرد و به هیچ عنوان برای مراسمات و مقامات رده های مختلف پرواز نمی کند.
دکتر علی مرادی افزود: همچنین با توجه به اینکه بالگرد اورژانس هوایی یک آی سی یو و سی سی یو سیار است و تکنسین اورژانس برای انجام اقدامات اولیه نجات جان بیمار نیاز به قدرت مانور دارد تنها بیمار انتقال داده شده و از انتقال همراهان بیمار خودداری می شود.
وی تاکید کرد: بالگرد اورژانس هوایی بیمار بر و به نوعی آمبولانس هوایی است و در هر پرواز تنها خلبان، کمک خلبان، تکنسین اورژانس و بیمار یا بیماران و مصدومان احتمالی حضور دارند.

**35 درصد ماموریت ها در مناطق سخت گذر/بالگرد اورژانس هوایی ایلام آشیانه ندارد
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: با توجه به کوهستانی بودن استان بیش از 35 درصد ماموریت های بالگرد اورژانس هوایی در مناطق سخت گذر و با شرایط ویژه انجام می شود.
دکتر علی مرادی افزود: بالگرد اورژانس هوایی دارای شرایط پروازی تعریف شده است و بیمارانی که زمان در نجات جان آنها تاثیر داشته باشد یا دچار قطع عضو و خونریزی جهنده باشند و همچنین افرادیکه از ارتفاعات سقوط کرده و مادران باردار دارای اولویت هستند.
وی اظهار کرد: بالگرد اورژانس هوایی ایلام بدلیل نبود آشیانه با همکاری مسئولان فرودگاه در فرودگاه شهدای ایلام مستقر است و برای حفاظت از آن از پوشش استفاده می شود که هزینه بردار است.
وی تاکید کرد: استقرار بلند مدت بالگرد به طور قطع نیاز به آشیانه دارد به همین دلیل در بیمارستان 320 تختخوابی شهر ایلام که در حال احداث است 2 پد بالگرد و آشیانه برای استقرار بالگرد پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا، از زمان راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی تاکنون 219 نفر از بیماران، مصدومان و مادران باردار از مرگ حتمی نجات داده شدند.
دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 10 شبکه بهداشتی درمانی، 9 بیمارستان، پنج دانشکده، 63 مرکز بهداشتی درمانی، یک پایگاه اورژانس هوایی، 2 هزار و 400 دانشجو در 30 رشته مختلف و 159 عضو هیات علمی دارد.
6032/6119
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 تصادف دانشجو دانشگاه علوم پزشکی صدا و سیما علوم پزشکی تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۲۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیمار حادثه دیده خارگی با بالگرد در شرایط بد آب و هوایی

حسین احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ظهر امروز و برابر اطلاعات دریافتی از بیمارستان خلیج فارس خارگ، نیاز به اعزام یک بیمار حادثه دیده تصادف با علائم شکستگی متعدد و خون ریزی به مدیریت عملیات عمومی خارگ اعلام شد.

وی افزود: باهم افزایی و همگرایی مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران و بخشدار ویژه خارگ یک فروند بالگرد عملیات توسط شرکت نفت فلات قاره خارگ در اختیار تیم اعزام بیمار قرار گرفت.

مدیر عملیات عمومی خارگ تصریح کرد: این بیمار به اضافه ۲ همراه طبی ساعت ۱۵و ۲ دقیقه برای ادامه روند درمان به مرکز شهرستان اعزام شد.

احمدی خاطرنشان کرد: از درایت و حس مسئولیت پذیری خلبانان شرکت نفت فلات قاره و پرسنل فرودگاه شهدای خارگ که در این شرایط اورژانسی در کنار تیم اعزام حضور داشتند کمال تشکر و قدردانی را داریم.

کد خبر 6080215

دیگر خبرها

  • نوزاد بیمار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد به بیمارستان کنارک منتقل شد
  • پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی
  • بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد
  • بالگرد اورژانس قم به کمک کودک پنج ساله رفت
  • پیروزی تیم بسکتبال مهاباد در نخستین گام مسابقات کشوری
  • اعزام بیمار حادثه دیده خارگی با بالگرد در شرایط بد آب و هوایی
  • بالگرد اورژانس هوایی در فرودگاه خرم‌آباد مستقر شد
  • استقرار بالگرد اورژانس ۱۱۵ در فرودگاه خرم آباد
  • تجهیز اورژانس هوایی چهارمحال و بختیاری به بالگردهای روز جهان
  • تجهیز اورژانس چهارمحال و بختیاری به یکی از بالگرد‌های روز جهان