Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@15:03:33 GMT

700مددجوی زندانی در یزد حافظ قرآن هستند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۲۲۴۴۷

700مددجوی زندانی در یزد حافظ قرآن هستند

استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت چهار هزار زندانی دارد که 85 درصد آنها مرتبط با مواد مخدر هستند.
محمد رضا رفیعی زاده روز پنجشنبه در دیدار با مسئول کانون مساجد استان افزود: زندان ها علاوه بر نگهداری، وظیفه اصلاح و تربیت مددجویان زندانی را نیز بر عهده دارند و در این راستا برنامه های مختلفی از جمله نماز، آموزش ، سواد آموزی و تحصیل در دانشگاه پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از فعالیت سه کانون فرهنگی و هنری در زندان ها و یک کانون در اداره کل زندان های استان خبر داد و گفت: تلاش شد تا افراد در زندان به نوعی در راستای اصلاح و تربیت مناسب و احیا گام بردارند.
به گفته معاون اداره کل زندان های یزد در زندان مرکزی استان فعالیت های بسیار زیادی در زمینه فرهنگی انجام شد که با توجه به محدودیت هایی نمی توانیم در جامعه انعکاس دهیم.
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان نیز گفت: مددجویان زیادی فعالیت های فرهنگی و هنری را در زندان پیگیری و در این حوزه ها فعالیت دارند اما در جامعه منعکس نمی شود.
حجت الاسلام مصطفی گرجی با تاکید بر لزوم تغییر نگاه افراد در بیرون از زندان نسبت به مددجویان افزود: بسیاری از فعالیت های فرهنگی مناسب در زندان انجام می شود، ممکن است در جامعه متفاوت باشد.
وی ادامه داد: اساسنامه کانون های مساجد پس از ربع قرن تلاش به تصویب رسید، تشکیلات منظم و ساختارمند شکل گرفته که نقطه قوتی برای این نهاد است.
حجت الاسلام گرجی ادامه داد: بیانیه ماموریت ما بر اساس کودک و نوجوان و خانواده هاست و کانون های فرهنگی و هنری نیز بایستی قالب هایی داشته باشد تا بر اساس جامعه ای که در آن هستیم فعالیت کنند.
وی بیان کرد: در فضای زندان همچون جامعه هرچه در قالب هنر ارائه شود، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد با اشاره مبادله تفاهم نامه با نهادهای مختلف یادآور شد: بسیاری از فعالیت های کانون در قالب تفاهم نامه انجام می شود و این مهم فرصت مناسبی برای کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.
در استان یزد 810 کانون فرهنگی هنری فعال است که 347 کانون در شهرستان یزد و بقیه در 9 شهرستان دیگر فعالیت دارد.
7532/ 2047/
@irnayazdd
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 خانواده فعالیت های فرهنگی قرآن مواد مخدر یزد تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۲۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر

بابک نونهال در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان و به پاس گرامیداشت یوم شهادت آقا امام جعفر صادق (ع) و با تلاش عوامل زندان، گروه هسته جهادی بخشایش و خیرین مشگین شهری دو زندانی که چهار سال پیش در دو حادثه متفاوت باعث قتل دو نفر شده بودند با گذشت اولیاء دم از پای چوبه دار رهایی یافتند.

وی با قدردانی از اولیای دم در فرهنگ سازی صلح و سازش خاطرنشان کرد: کلیه افراد مرتبط با این پرونده اعم از اولیا دم یا وساطت کنندگان در گذشت اثبات کردند که با توسل به ائمه اطهار علیه السلام می‌توان از بالاترین حق خود که همان حق قصاص بود گذشت نمود.

دادستان شهرستان مشگین شهر بیان کرد: با احتساب این پرونده در 6 ماهه گذشته تاکنون چهار مورد گذشت از قصاص نفس در این شهرستان اتفاق افتاده است.

نونهال از شهروندان، افراد صاحب نفوذ و صلح یاران خواست؛ در سنت حسنه اصلاح ذات البین همیار و مددکار دستگاه قضایی در رفع خصومت‌ها باشند.

کد خبر 6097573

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد