Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@06:03:02 GMT

نکاتي در رابطه با پستان هاي زنان و دختران

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۲۲۸۴۲

نکاتي در رابطه با پستان هاي زنان و دختران

خبرگزاري آريا -

1- رشد پستان: پستان يک زن 20 ساله شامل چربي، غدد شيري و ماده اي به نام کولاژن يا کلاژن است (که باعث پيوند بافتها به هم و سفت نگه داشتن پستان مي شود). اما به تدريج با بالا رفتن سن، غدد شيري و کولاژن تحليل رفته و جاي خود را به چربي بيشتر مي دهد و اين چربي اضافي باعث افتادن پستانها مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهي براي جلوگيري از اين روند نيست ولي پوشيدن سينه بندي که زيرش سيم دارد روند افت پستانها را کند مي کند.
2- وزن پستانها: اگر وزنتان بالا رفته و پستانهايتان بزرگ شده اند گناه وزن اضافي را به گردن آنها نيندازيد. يک جفت پستان سايز يک چهارم A پوند، سايز B نيم پوند، سايز C سه چهارم پوند وD يک پوند وزن دارد.
3- پوست پستان: پوست ناحيه پستان به خاطر کشيده شدن آن بسيار نازکتر از پوست بقيه بدن است و به همين خاطر سريعتر دچار خشکي مي شود. حتما با استفاده از يک کرم سفت کننده پستانها را مرطوب نگهداريد. اين کرمها باعث تحريک کولاژن و الاستين شده و حاوي عنصر ضد اشعه ماوراء بنفش و عنصر رتينول (ضد چروک) هستند. در عين حال از کرمهاي مرطوب کننده معمولي مثل وازلين و آکوافور هم غافل نشويد.
4- مو روي پستان: تقريبا همه زنها چند تاري مو (بين 2 تا 15 تار) روي پستان و نوک پستان دارند. قانون کلي اين است که هر چه رنگ موي سر و پوست تيره تر باشد، احتمال داشتن مو روي نوک پستان بيشتر است. اگر اين موها آزارتان مي دهد، مي توانيد هر چند وقت يک بار موم بيندازيد. اما اگر چند تار مو بيشتر نيست، استفاده از موچين راحت تر است. اول با الکل اطراف موها را ضدعفوني کنيد. موها را با موچين برداريد و بعد با يک محلول ضد باکتري ماساژ دهيد. با اين کار يکي دو هفته اي از شر موها خلاص خواهيد بود.
5- نوک پستان: اندازه و شکل نوک پستان آدمها با هم تفاوت دارد. جهت آنها هم متفاوت است. نوک پستان مي تواند سر بالا، سرپايين، به چپ، يا به راست باشد. حتي جهت نوک دو پستان بعضي از زنها با هم متفاوت است. همه اين ها بستگي به نوع رشد هاله تيره دور نوک پستان دارد.
6- سيکل پستانها: تغيير در ميزان هورمونهاي بدن باعث تغير حالت مداوم پستانها است. در روزهاي اول پس از عادت ماهانه به خاطر توازن هورمونها بافت پستان از هميشه نرم تر است. در ميانه دوره به خطر هورمون استروژن پستانها حساستر مي شود و بالاخره در هفته قبل از عادت ماهانه به خاطر ميزان بالاي پروژسترون پستانها متورم و کمي دردناک مي شود. در اي حالت اگر خيلي اذيت مي شويد مي توانيد از يک مسکن استفاده کنيد و مصرف چاي و قهوه را کم کنيد.
7- زمان مراجعه به دکتر: اگر نوبت معاينه پستانهايتان رسيده است، بهترين موقع همان هفته اول پس از عادت ماهانه است چون پوست پستان نرمتر است و اگر غده يا رشد غير عادي وجود داشته باشد تشخيص راحت تر است.
8- جراحي پلاستيک پستان: تابحال حدود 2 ميليون زن در آمريکا پستانهايشان را جراحي پلاستيک کرده اند و هر سال هم 250 هزار نفر به اين تعداد افزوده مي شود. متوسط سن زناني که جراحي مي شوند 34 است. 90 درصد پس از زايمان اين کار را مي کنند و اکثرا دو سايز پستانهايشان را بزرگ مي کنند. حدود 6 درصد از کساني که جراحي مي شوند ناراضي هستند و براي دستکاري مجدد يا برداشتن ژلاتين دوباره زير تيغ مي روند.
9- خطر جراحي: تقريبا در 10 درصد از موارد ژلاتين تخت مي شود يا نشتي مي کند و يا باعث چروک شدن پستان مي شود و بايد جايگزين يا کلا برداشته شود. مشکل ديگر سفت شدن بافت زخم مانند دور ژلاتين است که مستلزم يک جراحي مجدد است. در ضمن هميشه خطر عفونت و خونريزي پس از جراحي هم هست.
10- آفتاب سوختگي: حتي از زير سينه بند هم امکان آفتاب سوختگي پستان هست. سينه بند فقط به اندازه يک کرم ضد آفتاب با SPF پنج تا هفت عمل مي کند. حتما اگر قصد داريد به ساحل دريا برويد يا حمام آفتاب بگيريد از يک کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 15 و محافظ ماوراء بنفش (نوع AوB) استفاده کنيد وگرنه دچار چروک زود رس و لکه هاي قهوه اي خواهيد شد.
11- مراقبت از پوست اطراف پستان: منطقه بالا و ميان دو پستان پر از غدد چربي است و به همين خاطر راحت لک مي شود و خال در مي آورد. در ضمن هر چه پستانها بزرگتر باشد، بيشتر عرق مي کند و محل تجمع باکتري مي شود. با استفاده از پودرهاي جذب کننده در منطقه زير و ميان دو پستان از جمع شدن و مسدود شدن حفره هاي پوست جلوگيري کنيد. در ضمن هر روز خصوصا پس از ورزش اين دو منطقه را با دستمالهاي باکتري کش تميز کنيد و اگر خواستيد بعد از تميز کردن از يک تونر حاوي کمي اسيد ساليسيليک استفاده کنيد.
12- شکاف بين دو سينه: اندازه پستانها ربط زيادي به زيبايي شکاف بين سينه ندارد. بيشتر حالت سينه و موقعيت سينه روي بدن است که مهم است. در ضمن پهناي بدن هم مهم است. اگر بدن از زير بغل به پايين باريک باشد، شکاف بين سينه ها زيباتر خواهد بود.
منبع:
smstak.com
مطالب مرتبط:
سرنوشت يک زن و اندازه سينه ها
چگونه ميتوان پستانهاي زيبايي داشت؟



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۲۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد

صادق کاظمی‌فرد مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی درباره طراحی و ساخت دستگاهی با استفاده از تکنولوژی سنجش خازنی برای غربالگری سینه به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: نکته پراهمیتی که در پروژه مورد توجه قرار گرفت رسیدن به محصول کارآمد و ارزان قیمت و با دقت تشخیص بالا بود که بتوان موضوع غربالگری را در تمام سطح جامعه از جمله مناطق محروم با هزینه خیلی پایین‌تر نسبت به روش‌های موجود پیاده سازی کرد.

کاظمی اضافه کرد: دستیابی به فناوری سنسورهای سنجش خازنی کمک شایانی در تولید ارزان قیمت این محصول کرده است و بعد از آمریکا ایران به دانش ساخت این تکنولوژی دست پیدا کرد که در بیوتکنولوژی، هوافضا و صنعت خودروسازی کاربرد فراوانی دارد.

وی ادامه داد: روش شناسایی توده‌های سرطان سینه در حال حاضر از سوی آمریکا مورد تأیید قرار گرفته و سازمان FDA آمریکا مجوز استفاده از تکنولوژی را صادر کرده است  که به عنوان ملاک جهانی برای تشخیص سرطان سینه تلقی می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد این دستگاه گفت: برای استفاده از این دستگاه نیازی به دستگاه‌های جانبی نیست و دقت تشخیصی آن ۸۳ درصد برآورد شده است. 

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، کاهش هزینه‌های غربالگری را از مزیت‌های این دستگاه دانست و گفت: این دستگاه با آنالیز با دقت بالای بافت سینه، بافت‌های مشکوک را شناسایی می کند و در نهایت از طریق نرم افزار که روی گوشی همراه نصب می‌شود نقاط مشکوک به وجود بافت سرطانی نمایش داده می‌شود.

 کاظمی ادامه داد: امواج آلتراسونیک تولیدشده  قادر به تشخیص غیرتهاجمی بافت سرطانی است.

وی با اشاره به اهمیت این دستاورد برای کشور گفت: با توجه به اهمیت موضوع غربالگری سرطان سینه برای وزارت بهداشت و هزینه بالای این طرح، با دستاورد جدید میتوان با سرعت بالا و هزینه به مراتب پایین تر طرح غربالگری سرطان پستان را در کل کشور پیاده سازی کرد و سطح سلامت در کشور را ارتقا داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید