Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ ساخت گروه لاکهید مارتین آمریکا، جزو پیشرفته‌ترین و خطرناک ترین هواپیماهای نظامی جهان هستند.

امیکام نورکین، فرمانده نیروی هوایی اسرائیل دربارۀ این جنگنده‌ها که «ادیر» نام دارند می‌گوید: «این هواپیماها عملیاتی هستند و در ماموریت های نظامی شرکت خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ما دو بار در جریان حملاتمان در خاورمیانه از این هواپیماها استفاده کردیم و این اولین بار در جهان است که از این هواپیماها استفاده می‌شود.»

جزئیات بیشتری درباره عملیات نظامی این هواپیماها منتشر نشده است. اما اسراییل در چند وقت اخیر چند عملیات هوایی در سوریه و غزه داشته است که به نظر می آید از اف35 در سوریه استفاده کرده است.

در سالهای گذشته هواپیماهای اسرائیلی دهها موضع را در سوریه هدف قرار داده‌اند.

اسرائیل که دارای قدرتمندترین ارتش در منطقه خاورمیانه است در سال ۲۰۱۰ میلادی قرارداد خرید پنجاه جنگندۀ اف-۳۵ را با آمریکا امضا کرد و در پایان سال ۲۰۱۶ میلادی اولین مجموعه از این سفارش را تحویل گرفت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهان خاورمیانه سوریه غزه برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۳۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مشترک سرایا القدس و کتائب الانصار به اسراییل

دریافت 15 MB کد خبر 6091177

دیگر خبرها

  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح
  • حمله مشترک سرایا القدس و کتائب الانصار به اسراییل
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • اسرائیل : در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟
  • شکست ادعای موشک‌های فتوشاپی با حمله وعده صادق
  • ۲ ژنرال صهیونیست: حمله به رفح خطرناک‌تر از تمام عملیات‌های ارتش در نوار غزه است