Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-29@10:26:03 GMT

خدمات مرکز مشاوره ورزشی و تندرستی دانشگاه لرستان

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۲۵۳۵۷

خدمات مرکز مشاوره ورزشی و تندرستی دانشگاه لرستان

به گزارش پارس نیوز،دکتر مسعود رحمتی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: مرکز مشاوره ورزشی و تندرستی با پیگیری‌های مجموعه تربیت‌بدنی دانشگاه لرستان، توجه ویژه هیات‌رئیسه دانشگاه و حمایت معاون دانشجویی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در این مرکز، مواردی همچون ساختار اسکلتی و قامتی (وضعیت ناهنجاری‌های ستون فقرات در بخش گردن، پشت و کمر، وضعیت زانوی ضربدری و پرانتزی و کف پای صاف)، ارزیابی‌های ترکیب بدن (مقدار توده عضلانی، چربی، استخوانی و مایعات بدن)، وضعیت آمادگی جسمانی و قلبی ـ عروقی فرد به‌دقت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیر تربیت بدنی دانشگاه لرستان،؛ پس از ارزیابی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان متخصص حیطه فعالیت بدنی و تندرستی و وارد کردن اطلاعات در نرم‌افزار مربوطه، نمره تندرستی و واردکردن اطلاعات در نرم‌افزار مربوطه، نمره تندرستی فرد بر مبنای محاسبه از 100 مشخص می‌شود و ضمن مشخص شدن وزن هدف و ایده‌آل دانشجو و ارائه گزارش چاپی و مقایسه وضعیت دانشجو با دیگر دانشجویان در سراسر کشور، در نهایت به ارائه مشاوره در زمینه‌های مربوطه پرداخته می‌شود.

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه لرستان اظهار کرد: خدمات قابل ارائه در این مرکز شامل ارائه برنامه‌های تمرینی ـ ورزشی و آمادگی جسمانی، ارزیابی وضعیت جسمانی و فیزیولوژیکی و ترکیبات بدنی، تست‌های قلبی، عروقی و تنفسی، ارزیابی ساختار اسکلتی، قامتی و بررسی ناهنجاری‌های مربوطه است.

وی تصریح کرد: این مرکز در سالن ورزشی امام علی (ع) واقع در سایت مرکزی دانشگاه لرستان قرار دارد و در روزهای زوج برای دانشجویان پسر از ساعت 9 تا 12 صبح و در روزهای فرد برای دانشجویان دختر از ساعت 9 تا 12 صبح، آماده ارائه‌ی خدمات است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: امام علی دانشجو معاون ناهنجاری وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۵۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷۹مورد ارائه خدمات درمانی به مسافران نوروزی در شش ایستگاه سلامت استان همدان

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از انجام ۴۷۹مورد ارائه خدمات درمانی به مسافران نوروزی در شش ایستگاه سلامت سطح استان همدان خبر داد.

دکتر محمد مهدی مجذوبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در شش نقطه استان همدان برای ایام نوروز شش ایستگاه سلامت نوروزی راه اندازی شده که این تعداد ایستگاه از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ تعداد ۴۷۹مورد خدمات درمانی به مسافران نوروزی ارائه کرده اند.

وی افزود: ایستگاه سلامت جورقان و بلوار بهشت درهمدان، ایستگاه سلامت پلیس راه بهار، ایستگاه سلامت میدان استقلال ملایر، ایستگاه سلامت ورودی رزن، ایستگاه سلامت میدان جانبازان تویسرکان شش ایستگاه سلامت راه اندازی شده سطح استان همدان در ایام نوروز هستند.

مجذوبی در ادامه با اشاره به خدمات ارائه شده مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان در نیمه اول تعطیلات نوروزی از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ماه ۱۴۰۳ ، تصریح کرد: در مسافرت های نیمه اول تعطیلات نوروزی این استان ۲۷۱حادثه ترافیکی اتفاق افتاده که این حوادث با پنج فوتی و ۵۱۷ مصدوم همراه بوده است.

وی با اشاره به ارائه ۲۵۴۹ مورد خدمات درمانی به بیماران توسط اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان در نیمه اول تعطیلات نوروزی طی مدت فوق ،خاطر نشان کرد: از این تعداد موارد ارائه خدمات درمانی به بیماران ،پنج مورد مصدومیت مواد محترقه ،۲۷۱ مورد حوادث ترافیکی ،۲۲۷۸ مورد بیماری ها و سایر حوادث و یک مورد به زایمان موفق اختصاص داشته است.

مجذوبی هم چنین با اشاره به یک مورد سورتی پرواز و ارائه خدمات به مصدومین حادثه ترافیکی در آزاد راه همدان_ساوه در ایام سفرهای نیمه اول تعطیلات نوروزی ،یادآور شد: در طی مدت فوق به ۱۰۵۲۶ تماس مددجویان توسط واحد ارتباطات و کنترل عملیات توسط پزشکان و پرستاران این واحد پاسخگویی و مشاوره پزشکی لازم ارائه شده است.

وی گفت: از این تعداد تماس‌های مددجویان با واحد ارتباطات و کنترل عملیات تعداد ۲۱۷۸ مورد منجر به اعزام آمبولانس ، ۵۱۴۹ مورد مشاوره‌ پزشکی و دارویی، ۳۱۹۹ مورد به سایر خدمات و راهنمایی و مزاحمت‌ها اختصاص داشته است.

مجذوبی هم چنین با اشاره به پاسخگویی به ۱۰۴ مورد تماس های تلفنی راهنمای مسافرین نوروزی (سامانه ۳۱۳۶) به صورت شبانه روزی از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا هفتم فرودین ۱۴۰۳ ،اظهار کرد:استقرار پایگاه های اورژانس در طرح ۳۰-۶۰ و ارائه خدمات درمانی به ۵۱۷ مصدوم حادثه ترافیکی ، ۱۷۸مورد ارائه خدمات توسط مرکز هدایت و پایش مراقبت های درمانی و اخذ پذیرش از بیمارستان های تهران و اصفهان، استقرار ۲۴ اتوبوس آمبولانس در ایستگاه سلامت جورقان، فعال بودن بالگرد اورژانس هوایی برای ارائه خدمات به مددجویان ،آماده باش اورژانس ۱۱۵ استان برای حفظ آمادگی با توجه به شرایط جوی و هشدارهای هواشناسی را از دیگر اقدامات انجام شده مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان در نیمه اول تعطیلات نوروزی از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ماه ۱۴۰۳می‌توان برشمرد.

وی بیان کرد:بازدید میدانی مدیران دانشگاه و شهرستانی از مراکز اورژانس،بازدید دبیر سلامت نوروزی دانشگاه از بیمارستان ولیعصر (ع) شهرستان رزن سینا فاطمیه و ایستگاه سلامت استان، بازدید رئیس دانشگاه از واحد ارتباطات و کنترل عملیات و ایستگاه سلامت جورقان و پلیس راه بهار، بازدید سرپرست فرمانداری تویسرکان از مرکز اورژانس این شهرستان ،بازدید رئیس اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان اورژانس کشور از مرکز اورژانس همدان و بهار،بازدید رئیس اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه از ایستگاه های سلامت، بازدید کارشناسان ستاد از شهرستان های ملایر ، کبودرآهنگ ، فامنین ، بهار، تویسرکان ،رزن و اجرای طرح خانه تکانی و پویش طاها در پایگاه های اورژانس شهرستان‌ها از دیگر خدمات انجام شده طی مدت فوق بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه ۱۰ هزار خدمت به مردم در بیمارستان خورموج
  • اهمیت تداوم ارائه خدمات مشاوره ازدواج در نوروز
  • دستگاه‌های خدمات رسان پای کار در تعطیلات نوروزی
  • طرح عیدانه استاندارد؛ ارزیابی بیش از ۴ هزار مرکز خدماتی کشور
  • مرکز آبشارشناسی دانشگاه لرستان تأسیس می‌شود
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • مروری بر اقدامات جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن کریم
  • ۴۷۹مورد ارائه خدمات درمانی به مسافران نوروزی در شش ایستگاه سلامت استان همدان
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • حضور فعال حوزویان و استقبال مردم در نمایشگاه قرآن