Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@20:33:56 GMT

مهم‌ترین لحظات تاریخی ایران در جام‌جهانی از نظر AFC

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۲۵۷۲۵

مهم‌ترین لحظات تاریخی ایران در جام‌جهانی از نظر AFC

سایت AFC سه اتفاق مهم را به عنوان مهم‌ترین اتفاقات فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی ارزیابی کرد.

به‌ گزارش ایسنا، در آستانه شروع جام جهانی روسیه، سایت AFC به معرفی مهم‌ترین لحظات تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها از قاره آسیا پرداخته است. تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران تاکنون چهار بار در جام جهانی حاضر بوده و از چندی دیگر باید پنجمین حضورش را در جام جهانی تجربه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* دانایی فر و یک امتیاز ارزشمند

تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در سال ۱۹۷۸ برای اولین بار جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد و در انتخابی این رقابت‌ها بدون شکست بود. ایران چهار سال قبل از آن نیز برای رسیدن به جام جهانی ناکام ماند ولی گل زیبای غفور جهانی برابر استرالیا تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را به جام جهانی رساند. با این حال ملی‌پوشان ایران در گروه سختی با حضور پرو، هلند و اسکاتلند هم گروه شدند.

ایران در دومین بازی خود در این جام برابر اسکاتلند قرار گرفت و در حالی که اسکاتلند را تیم برنده می دانستند این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا اولین امتیاز ایران در تاریخ جام های جهانی ثبت شود. ایرج دانایی فر، تنها گل ایران را در این مسابقه به ثمر رساند.

* اولین پیروزی در جام جهانی

ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه نیز حضور داشت. تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بعد از شکست یک بر صفر برابر یوگسلاوی در بازی نخست به مصاف آمریکا رفت و توانست دو بر یک این تیم را شکست دهد. حمید استیلی و مهدی مهدوی کیا، مرد سال فوتبال آسیا، گلزنان تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در این مسابقه بودند. هر چند ملی‌پوشان ایران در بازی آخر خودشان با دو گل به آلمان باختند و در مرحله گروهی نیز حذف شدند.

* نمایش قهرمانانه برابر آرژانتین

تیم ملی ایران در ۲۰۰۴ نیز حضوی متفاوت داشت. تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در جام جهانی برزیل برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال آرژانتین قرار گرفت و نمایش قهرمانانه‌ای برابر این تیم داشت. شاگردان کارلوس کی‌روش از حریف نامدار خودشان نترسیدند. حتی نزدیک بود در نیمه نخست سیدجلال حسینی ایران را به گل هم برساند اما ضربه سر او با اختلاف کمی به بیرون رفت.

در نیمه دوم هم رضا قوچان‌نژاد می‌توانست تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را پیش اندازد تا این که لیونل مسی در وقت‌های ‌اضافه گلزنی کرد و ایران در این مسابقه شکست خورد  ولی نمایش قهرمانانه این تیم از یاد نرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تيم ملي فوتبال ايران جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۵۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدافع تیم ملی فوتبال ایران دیدار با هنگ کنگ را از دست داد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ امروز سه‌شنبه ۷ فروردین در ورزشگاه چند منظوره عشق آباد به مصاف هم رفتند که محمدحسین کنعانی زادگان مدافع تیم ملی ایران در دقیقه ۳۹ بازی و پس از خطا روی بازیکن ترکمنستان از داور بازی کارت زرد دریافت کرد.

کنعانی زادگان با دریافت این کارت نمی‌تواند ایران را در بازی رفت برابر هنگ کنگ که در تاریخ ۱۷ خرداد برگزار خواهد شد همراهی کند و محروم است.

شجاع خلیل زاده و سامان فلاح نیز دو بازیکن دیگر تک اخطاره ایران هستند که اگر در نیمه دوم برابر ترکمنستان کارت دریافت کنند دیدار برابر هنگ کنگ را از دست می‌دهند.

کد خبر 6063141

دیگر خبرها

  • روز جمهوری اسلامی یک مقطع تاریخی بی‌نظیری در تاریخ کشور ماست
  • حضور بیش از ۱۹ هزار مسافر در شهرستان تایباد
  • پیروزی تاریخی فوتبال افغانستان در خانه هند
  • مدافع تیم ملی فوتبال ایران دیدار با هنگ کنگ را از دست داد
  • پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر ترکمنستان در نیمه اول
  • ترکیب تیم ملی ایران برابر ترکمنستان
  • حمایت جهانی از فلسطین/ جنایات رژیم صهیونیستی از روی ضعف است
  • حمایت جهانی از فلسطین؛ جنایات رژیم صهیونیستی از روی ضعف است
  • ایران - ترکمنستان؛ شاگردان قلعه‌نویی به دنبال پیروزی در عشق آباد
  • حلالی: چمن مصنوعی ترکمنستان استاندارد‌های لازم را دارد