Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: حدود ۸۴۹ روستای استان در تابستان با کمبود شدید آب مواجه می شوند و ۳۵۰ تانکر ثابت برای آبرسانی نیاز است و باید ۴۰ تانکر اجاره کنیم.

"علی رشیدی" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره وضعیت آب روستاهای استان کرمان اظهار کرد: متاسفانه امسال خشک‌ترین سال را در طول ۵۰ سال گذشته از نظر بارندگی تجربه کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدی با بیان اینکه استان کرمان حدود ۷۰ درصد کاهش بارندگی را در سال زراعی جاری داشته ضمن اینکه به دلیل پراکنش نامنظم بارندگی، در برخی روستاها هیچ بارشی نداشتیم تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود اکثر روستاهایی که از چشمه و قنات و آب سطحی استفاده می‌کنند، آب آنها در تابستان از دست می‌رود و باید با تانکر آبرسانی شوند.

وی بیان کرد: کارگروه سازگاری با کم آبی در تمام شهرستان‌های استان تشکیل و جلسات چند ساعته برگزار شده تا ببینیم مشکلات استان چیست و چه کاری باید انجام دهیم تا از بحران عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان اظهار کرد: حدود ۸۴۹ روستای استان در تابستان با کمبود شدید آب مواجه می شوند و ۳۵۰ تانکر ثابت برای آبرسانی نیاز است و باید ۴۰ تانکر اجاره کنیم.

رشیدی با بیان اینکه باید قریب به ۶۰ حلقه چاه حفر، تجهیز و لایروبی شود تا از تابستان به هر سختی که هست عبور کنیم گفت: شورای فرهنگی را در شهرستان ها آغاز کردیم که جلسات را برگزار و در حوزه فرهنگی (مصرف بهینه آب) کار می کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان تصریح کرد: هرچه کمبود آب کشاورزی بیشتر می‌شود، مشکلات آب شرب افزایش می‌یابد و این در حالی است که بخش عمده‌ای از آب شرب روستاها صرف فضای سبز و درخت و خانه باغ‌ها می شود و این از مشکلات استان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام كمبود آب منطقه کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۶۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌کارگیری ۱۸ تانکر آبرسان در ایام نوروز

مدیرعامل آب وفاضلاب مازندران، گفت: نهضت آبرسانی در تعطیلات نوروزی هم ادامه دارد و ۱۸ دستگاه تانکر آبرسانی در مازندران در نظر گرفته شد تا در تعطیلات نوروزی آبرسانی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، بهزاد برارزاده با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ایام نوروز برای آبرسانی، اظهار داشت: 18 دستگاه تانکر سیار آبرسان در ایام نوروز در حالت آماده باش قرار دارند.

وی با بیان اینکه تانکرهای سیار به ظرفیت 1512 متر مکعب در طول ایام نوروز آماده آبرسانی به مناطق مختلف استان هستند، افزود: سه دستگاه آب بسته‌بندی در شرق، مرکز و غرب استان به منظور استفاده در مواقع ضروری مستقر شد.

مدیرعامل آبفا مازندران به تشکیل و تجهیز تیم‌های واکنش سریع در سطح اشاره و تصریح کرد: 3 تیم 24 نفره با هدف کسب اطمینان از انجام خدمات‌رسانی به موقع آماده خدمت هستند.

برارزاده افزود: انبار مدیریت بحران شرکت آبفا نیز به اقلام و وسایل ضروری و مورد نیاز تجهیز شد.

وی ادامه داد: بررسی و کنترل روزانه منابع تامین، مخازن ذخیره و شبکه های توزیع و تاسیسات و گندزدایی آب شرب در سطح استان انجام شده و همکاران مرکز 122 نیز در ایام تعطیلات نوروز  بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به تماس‌های مردمی هستند.

مدیرعامل آب وفاضلاب مازندران از آماده با همکاران حوزه برق و انرژی، استقرار کشیک نگهبانان و اپراتور تاسیسات در تمامی اماکن و تاسیسات به منظور ارتقای سطح حفاظت فیزیکی خبر داد و گفت: استفاده از مخازن قابل حمل، نصب شعارهای مدیریت مصرف در قالب بروشور و بنر در مبادی ورودی شهرها از اطلاع رسانی‌های انجام شده ایام نوروز است.

وی گفت: کشیک‌های اداری و عملیاتی در ستاد و شهرستان‌ها برای پاسخگویی شبانه روزی به هموطنان و مسافران نوروزی تشکیل شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزش باد شدید و کاهش دما در نواحی شرقی کشور
  • وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور
  • قحطی و سوءتغذیه در غزه بیداد می‌کند
  • بارش‌های تا چه روزی ادامه دارد؟ / هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در این مناطق
  • سازمان ملل: قحطی و سوءتغذیه در غزه بی‌داد می‌کند
  • بارش‌های تا چه روزی ادامه دارد؟ | هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در این مناطق
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور / وزش باد شدید و گردوخاک در مناطق شرقی ادامه دارد
  • شناسایی و توقیف دو دستگاه تانکر حمل فاضلاب در شهرستان زابل
  • طغیان رودخانه روستای دم آب بر اثر بارندگی‌های بهاری + فیلم
  • به‌کارگیری ۱۸ تانکر آبرسان در ایام نوروز