Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@00:55:18 GMT

استندآپ کمدین «خندوانه» بازیگر شد +عکس

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۲۶۶۱۱

استندآپ کمدین «خندوانه» بازیگر شد +عکس

زمانی درباره حضور یک استندآپ کمدین در جمع بازیگران نمایش توضیح داد: بازی محمد معتضدی در این نمایش هیچ ارتباطی به استندآپ کمدی‌هایی که در «خندوانه» اجرا می‌کرد، ندارد. او بازیگر بسیار مستعدی است. ویدا جوان نیز بازیگر سختکوشی است و برای رسیدن به نقش زحمت زیادی کشید. در نهایت از حضور همه بازیگران نمایش رضایت کامل دارم و این نمایش را موفق‌تر از اجرای قبلی می‌دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری مهر: کارگردان نمایش «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» با اشاره به رویکردی که این متن نمایشی داشته است درباره حضور یک استندآپ کمدین در نمایش سخن گفت.

افشین زمانی کارگردان نمایش «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» که این روز‌ها در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است در این باره به خبرنگار مهر گفت: «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» نوشته بهرام بیضایی است که از ۲۴ اردیبهشت ماه اجرای خود را در تماشاخانه ناظرزاده کرمانی ایرانشهر آغاز کرده است و خوشبختانه تا امروز نیز مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و بازخورد‌های خوبی دریافت کرده ایم.

وی درباره تغییرات نمایش نسبت به اجرای قبلی که در سال ۹۴ در تماشاخانه سنگلج به صحنه رفته بود، عنوان کرد: نسبت به اجرای قبلی تغییری در گروه بازیگران داشته ایم و از هنرمندان حرفه ای‌تری برای حضور در نمایش دعوت شده است. کلا فضای اجرایی نمایش تغییراتی کرده و حرفه ای‌تر از اجرای قبلی شده است البته اجرای قبلی نیز در جشنواره تئاتر فجر موفق بود و جوایزی نظیر تندیس بهترین کارگردانی و جایزه نمایش برگزیده جشنواره را از آن خود کرد و نامزد دریافت تندیس بهترین بازیگر مرد نیز بود، اما به هرحال در اجرای جدید شرایط همکاری مجدد با گروه قبلی میسر نشد.

زمانی درباره ویژگی‌های نمایش و رویکردی که به متن داشته است، بیان کرد: نمایشنامه بهرام بیضایی کلا بر مبنای نمایش‌های ایرانی مثل تعزیه و همچنین ساختار اپیک نوشته شده است و علاقه من نیز به دلیل اینکه سال‌ها شاگرد حمید سمندریان بودم به ساختار اپیک و فاصله گذاری زیاد است و این مساله یکی از دلایلی بود که نمایشنامه «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» را برای اجرا انتخاب کردم. وقتی متنی از هنرمندی مثل بهرام بیضایی کار می‌کنید، نمی‌توانید ویژگی‌های متن را نادیده بگیرید یا ذهنیت خودتان را به کار تزریق کنید، چون نمایشنامه‌های وی بسیار کامل نوشته شده اند. تلاش من در اجرای این اثر نمایشی این بود که به متن وفادار باشم و تحلیلی را که از نمایشنامه دریافت کرده ام، انتقال دهم.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: این اثر نمایشی نابودی قشر ضعیف جامعه و متوسط رو به پایین را در دگرگونی بزرگی که در جامعه اتفاق افتاد به تصویر می‌کشد که من نیز در اجرا تلاش کردم این مفهوم را به درستی به تصویر بکشم.

زمانی در پایان درباره حضور یک استندآپ کمدین در جمع بازیگران نمایش توضیح داد: بازی محمد معتضدی در این نمایش هیچ ارتباطی به استندآپ کمدی‌هایی که در «خندوانه» اجرا می‌کرد، ندارد. او بازیگر بسیار مستعدی است. ویدا جوان نیز بازیگر سختکوشی است و برای رسیدن به نقش زحمت زیادی کشید. در نهایت از حضور همه بازیگران نمایش رضایت کامل دارم و این نمایش را موفق‌تر از اجرای قبلی می‌دانم.

محمد معتضدی، ویدا جوان، محمدرضا خادمی، مونا کرمی، جوانه دلشاد، سهیل محزون، مهلا مرادخانی، علی لبیبیان، وحید کلیایی، نریمان عابدی، کاوه دوستی، احمد حامدی، حسین صفا، سبا امیری، سیدعلی موسوی، حمیدرضا خلیلی، مهسا طهوری، فرناز خوش نیت، آرش تخیری، افشین زمانی، مونا کرمی بازیگران این اثر نمایشی هستند که تا ۲۱ خردادماه در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003SBd

منبع: فردا

کلیدواژه: استندآپ کمدین نمایش بازیگری عکس محمد معتضدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۶۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد

با اعلام دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی، جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا ع، مهدی سیم ریز، برنامه اجرای آثار چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی را به شرح ذیل اعلام کرد.

به گفته وی؛ نمایش "یک اتفاق ساده" به نویسندگی و کارگردانی مهدی حبیبی از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر به نمایش درخواهد آمد.

سیم ریز با بیان اینکه، نمایش "خداداد" به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی مهدی خجستگی از ۱۵ تا ۳۰ اردیبهشت؛ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم اجرا می‌شود، افزود: نمایش "سفرپرماجرا" به نویسندگی و کارگردانی رضا جوشعار نیز از ۱۱ تا ۲۰ اردیبهشت؛ سالن تاتر فرهنگسرای طوبی بندرعباس و نمایش "چهارمین نفر" به نویسندگی امیر مشهدی عباس و کارگردانی سولماز محمدی و صادق حسنی نیز از یکم تا ۱۰ اردیبهشت؛ سالن تاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان به روی صحنه خواهد رفت.

بنا بر گفته سیم ریز، نمایش "خداداد" به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی محسن اکرمی از ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت ماه در مدارس نواحی ۱ و ۲ شهر یزد و نمایش "نارنجی" به نویسندگی و کارگردانی سید سوران حسینی نیز از ۱۶ تا ۳۰ اردیبهشت در سالن تاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان به روی صحنه می‌رود.

وی با بیان اینکه نمایش "گم" به کارگردانی رضا عربشاهی از پنجم تا ۲۰ اردیبهشت در مرکز تأتر شماره ۷ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد و نمایش "بی بی و دشت ارغوانی" به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی مهیار هزارجریبی۸ تا ۲۱ اردیبهشت در تماشاخانه آنا بهشهر به روس صحنه نیرود، تصریح کرد: نمایش "من و برادرم اقبال" به نویسندگی و کارگردانی محسن پورقاسمی نیز از پنجم تا ۱۵ اردیبهشت در سالن تاتر مجتمع شهید آوینی همدان به نمایش درخواهد آمد.

به گفته سیم ریز؛ نمایش "صاحب سرزمین نور" به نویسندگی سید حسین فدایی‌حسین و کارگردانی سید رهبان مسلّمی از ۱۵ تا ۱۹ اردیبهشت در سالن تاتر فرهنگسرای ویلا گرگان به روی صحنه خواهد رفت. چهاردهمین جشنواره ملّی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی از تاریخ ۲۵ فروردین لغایت ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به صورت غیرمتمرکز و در قالب اجرا‌های عمومی برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حمایت بازیگران «جیغ» از بازیگر اخراجی برای اعتراض به اسراییل
  • مجموعه «هیس، هیچی نیس»، از شبکه دو سیما
  • جشن ۳۰ سالگی «داستان عامه‌پسند»/ بازیگران گرد آمدند
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد
  • اجرای «هیدن» به آتیلا پسیانی تقدیم شد
  • تقدیم اجرای «هیدن» به آتیلا پسیانی
  • به نمایش گذاشته شدن پهپادهای انتحاری ارتش
  • همه چیز درباره فصل سوم سریال «سرزمین مادری»؛ زمان پخش و بازیگران جدید
  • نمایش سلاح مخفی و خاص ارتش
  • پهپادهای انتحاری ارتش به نمایش گذاشته شد