Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه در یادداشتی بر کتاب «رادیو» تأکید کرد: این خاطره ارزشمند و تکان دهنده که از یک عملیات سنگین ویژه هیجان انگیزتر است، نباید به این سادگی پردازش شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و فرمانده وقت لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس یادداشتی بر کتاب «رادیو» بخشی از خاطرات سردار آزاده محمدرضا حسنی سعدی-مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان- به شرح ذیل نگاشته است:



حاج محمدرضای عزیز، مخلص مجاهد
سلام


این خاطره ارزشمند و تکان دهنده که از یک عملیات سنگین ویژه هیجان انگیزتر است، نباید به این سادگی پردازش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودِ بحث رادیو زیباترین داستان خواندنی برای تمام نسل‌ها می‌تواند باشد.


در جایی که اسرا و زندانیان جنگ ها معمولاً به دنبال سیگار و اشیاء فراموش دهنده‌ی مخدرند، فرزندان روح الله در فکر فهم اندیشه او و تلاش برای ایستادگی روح خود در مسلک اویند. 


این اعجاب مذهب و انقلاب است. این تأثیر یک رهبر الهی بر جوانان و نوجوانان در شرایطی تکاندهنده و سخت است.


مرحبا به این روح بلند و ارزشمند. زمین زیر پایتان را باید سجده کرد. دست‌تان و پای‌تان و آن نفس‌ها را در آن قفس‌ها می‌بویم و می‌بوسم.


برادرتان سلیمانی
 

 



گفتنی است، کتاب «رادیو» بخشی از خاطرات سردار محمد رضا حسنی سعدی از دوران اسارت است. نویسنده‌ی این خاطرات از رزمندگان لشکر 41 ثارالله و برادر دو شهید است که در سن 23 سالگی در عملیات آزادسازی خرمشهر به اسارت دشمن بعثی درآمد.


حسنی سعدی در این کتاب به گوشه‌ای از خاطرات خود در رابطه با نحوه به دست آوردن رادیو در اسارت توسط اسرا اشاره و بیان می‌کند در شرایطی که داشتن یک قلم یا کاغذ جرم محسوب و با دارندگان آن به شدت برخورد می‌شد، ‌آزادگان سرافراز با ربودن رادیوی بعثی‌ها و پنهان کردن آن، سهم بسزایی در تقویت روحیه اسرا داشتند. دوستان با گوش دادن به اخبار، سخنرانی‌ها، تحلیل‌ها و دیگر برنامه‌های رادیو ایران، تلاش بعثی‌ها برای تضعیف روحیه اسرا را خنثی می‌کردند؛ در این کتاب نحوه‌ی تهیه رادیو و نگهداری و استفاده از آن در قالب خاطره بیان شده است.


سردار محمدرضا حسنی سعدی بیش از ۱۰ سال است که مدیریت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان را به عهده دارد. کتاب «3هزار روز اسارت» نیز خاطراتی است که توسط ایشان به رشته تحریر درآمده است.

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه قرآن مجلس نمایشگاه قرآن کریم ماه رمضان مسجد کانون های مساجد بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم کانون های فرهنگی هنری مساجد دولت روزنامه کتاب رادیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ خاطره‌بازی با معلم‌ها؛ داستان شیرین‌ترین کتک دنیا

دوران تحصیل پر از خاطرات تلخ و شیرینی است که می‌تواند درس‌آموز باشد؛ این شاید ساده‌ترین تعریف از واژه‌ مدرسه به‌شمار رود، اما واقعیت این است که هرکدام از ما یک یادآوری منحصربه‌فرد از دوران مدرسه در ذهنمان داریم؛ «روایت هر یک از ما» به بازگویی همین خاطرات می‌پردازد، با این تفاوت که روایت‌های پیش‌رو خاطراتی واقعی از دوران تحصیل است.

دریافت 91 MB

خبرنگار: جهانگیر داداش‌زاده، فرگاه افشار / تصویربردار: مجتبی هادوی / تدوینگر: علی خلیلی طهرانی 

دیگر خبرها

  • فیلم| ویدیوی تکان دهنده از صحبت‌های کودک فلسطینی که تمام اعضای خانواده‌اش به شهادت رسیدند
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • ویدیو/ خاطره‌بازی با معلم‌ها؛ داستان شیرین‌ترین کتک دنیا
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از وضعیت جامعه
  • قتل تکان‌دهنده ملکه زیبایی اکوادور در ملأعام
  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان /برای تمام این کشتارها فقط ۱۱ میلیون تومان پول گرفتم
  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک انصارالفرقان منتشر شد
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • اعترافات تکان دهنده عضو گروهک انصارالفرقان + ویدئو | هم این دنیا را خراب کردم هم آن دنیا را | ۱۱ تومان ارزش نداشت دماغ کسی را خون کنم!