Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@08:06:23 GMT

ردّیه افتتاح بر باور غربت اسلام در آخرالزمان

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۲۷۴۵۵

ردّیه افتتاح بر باور غربت اسلام در آخرالزمان

خبرگزاری شبستان: امام زمان(عج) پس از ظهور با اظهار اسلام ناب، وحدت و یکپارچگی را در جامعه ایجاد کرده و جامعه جهانی منسجمی را شکل خواهند داد که البته این دین، چیزی جز سنت پیامبر(ص) نیست که در دعای افتتاح از آن به عنوان «سُنَّهَ نَبِیِّکَ» یاد می شود.

حجت الاسلام سیدمجتبی معنوی، استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان  پیرامون جایگاه و اهمیت دعای افتتاح که خواندن آن در شب های ماه مبارک رمضان سفارش شده است، اظهار کرد: در فراز دیگری از دعای افتتاح می خوانیم: «اَللّهُمَّ اَظْهِرْ بِهِ دینَکَ وَسُنَّهَ نَبِیِّکَ حَتّى لا یَسْتَخْفِىَ بِشَىْءٍ مِنَالْحَقِّ مَخافَهَ اَحَدٍ مِنَ الْخَلْقِ؛ خدایا بدو دین خود و روش پیامبرت را آشکار ساز به طورى که چیزى از امور حقه نماند که ناچار باشد از ترس مردم پنهانش کند»، براساس این فراز در می یابیم که دین اسلام جهان شمول است و مشاهده می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه جهان شمولی واقعی در دین اسلام است، تصریح کرد: جهان شمولی مطلوب در اسلام تجلی خواهد یافت و این پدیده به دست امام زمان(عج) محقق خواهد شد، چنان که در این فراز دعای افتتاح هم بیان شده که اسلام بنابر سنت الهی، جهانی خواهد شد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: با ظهور حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه است که دین اسلام، نه تنها در مناطق اسلامی، بلکه در مناطق غیراسلامی هم مورد توجه و استقبال قرار خواهد گرفت و در سراسر جهان، این دین آسمانی رواج می یابد.

 

معنوی جهان شمولی را تفاوت اصلی عرضه دین توسط حضرت حجت(عج) با انبیاء و اولیای پیشین معرفی کرد و افزود: در دوره انبیاء گذشته، دین به صورت منطقه ای یا برای قومیت خاص وجود داشته است اما در دولت کریمه امام زمان(عج)، قومیت و ملیت کنار خواهد رفت و براساس روایت همانگونه که سرما و گرما وارد خانه های مردم می شود، دین هم وارد خانه های آنان می شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: جهان شمولی دین این پیام را دارد که در آخرالزمان و دوران غیبت، فقط و فقط مسیر دینداری و دینمداری به ظهور امام زمان(عج) می انجامد و منتظران ظهور هر اندازه که به آموزه های دینی بیشتر متصل شوند، زمینه ظهور را فراهم کرده اند.

 

ردّیه افتتاح بر باور غربت اسلام در آخرالزمان

 

وی با بیان اینکه اسلام در آخرالزمان نسبت به دوره های پیشین پیشرفت و رشد بیشتری خواهد داشت، تاکید کرد: این تصور که در دوران آخرالزمان و در دوران منتهی به عصر ظهور، دین غریب خواهد شد و مردم از دین فاصله خواهند گرفت، باتوجه به دعای افتتاح و ادعیه دیگر، صحیح نیست، بلکه براساس این دعا، دین مبین اسلام روز به روز برجسته تر شده و بیش از گذشته مورد توجه قرار می گیرد.

 

معنوی با بیان اینکه کارِ ویژه امام زمان(عج) اظهار و متبلور کردن دین اسلام در سطح جهانی است، اضافه کرد: امام زمان(عج) با اظهار اسلام ناب، وحدت و یکپارچگی را در جامعه ایجاد کرده و جامعه جهانی منسجمی را شکل خواهند داد که البته این دین، چیزی جز سنت پیامبر(ص) نیست که در دعای افتتاح از آن به عنوان «سُنَّهَ نَبِیِّکَ» یاد می شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: در دوران ظهور، سبک زندگی مردم منطبق با سبک زندگی اسلامی خواهد شد و پیامبر(ص) را به عنوان اسوه و الگو مورد توجه قرار می گیرند، یعنی قرآن، کتاب مشیء زندگی آنان می شود و دین براساس سنت نبوی رعایت می شود.

 

فلسفه سختی دینداری در آخرالزمان

 

وی با اشاره به افزایش دینداری در آخرالزمان، گفت: این افزایش به معنای سهولت دینداری نیست بلکه در آخرالزمان براساس روایات، دینداری سخت و سخت تر می شود نه کم و کمتر؛ زیرا برخی معتقدند این سخت بودن به معنای کمتر شدن است در حالی که بنابر تصریح دعای افتتاح، اظهار دین توسط امام زمان(عج) پس از ظهور، به معنای کمرنگ بودن دینداری نیست بلکه مردم با تمام سختی ها به دین توجه بیشتری خواهند داشت البته شاید علت این سختی، براساس فرازهای بعدی این دعا، به جهت افزایش و فراگیری جنگ نرم و ضرورت های جهاد اکبر در آخرالزمان باشد.

 

معنوی با بیان اینکه دینداری در عصر ظهور امام زمان(عج) تفاوت خاصی با عصر انبیاء و ائمه(ع) گذشته دارد، تاکید کرد: با ظهور امام دوازدهم(عج)، متدینان هیچ ترس و واهمه ای برای ابراز دین و باورهای خود ندارند؛  جامعه ای که بنای دینداری دارد، با موانعی همچون حبّ نفس، مال و زن و فرزند افراد مواجه می شود، این چالش ها گاهی تا جایی شدت می یابد که اجازه دینداری را به ما نمی دهد چنان که بعضا امروز شاهد چنین پدیده ای هستیم.

 

وی اضافه کرد: اما در جامعه مهدوی به سنت پیامبر(ص) عمل می شود، به گونه ای که هیچ کس از شرارت ها یا تنش هایی که در مسیر دینداری شان ایجاد می شود، ترسی نخواهند داشت؛ اساساً بنابر تصریح دعای افتتاح بحران ها و چالش های آخرالزمانی ماندگار نبوده و از بین خواهند رفت.

 

استاد حوزه و دانشگاه پذیرش جهانی دین در عصر ظهور را امری فطری خواند و گفت: دین به عنوان ظرفیتی که فرصت عبودیت و همراهی امام زمان(عج) را فراهم می کند، تهدیدات دین گریزی را هم از بین خواهد برد، به گونه ای که در عصر ظهور امام دوازدهم(عج) با یک جهان بینی دینی مواجه خواهیم بود و مردم در نگرش، بینش و گرایش های خود و اندیشمندان در نظریه پردازی های شان، نسبت به هر مسئله ای از منظر دین نگاه و حقیقت را پیدا می کنند.

 

پیشرفت 12 برابری دین در عصر ظهور

 

معنوی اظهار کرد: بنابر تصریح دعای افتتاح، اظهار دین توسط امام زمان(عج) براساس یک سنت و قانون الهی، به مردم علم و حتی فراتر از آن، بینشی عطا می کند و حضرت مهدی(عج) نیز آن را رشد می دهند، بطوری که براساس روایات، دین پیشرفتی 12 برابری خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه در عصر ظهور جهان آرایی نیز دینی خواهد شد، تصریح کرد: یعنی اظهار دین، هم در نظریه پردازی و هم در اداره امور جهان خود را نشان خواهد داد و در نهایت هم در جهان آرایی دینی متبلور خواهد شد؛ به عبارت دیگر، علاوه بر اینکه توحید نظری و عملی داریم، توفیق دوری از شرک را هم خواهیم داشت زیرا هیچگونه واگرایی از دین و سکولاریزه شدن آموزه های دینی وجود نخواهد داشت.

 

 

معنوی اضافه کرد: در دعای افتتاح می خوانیم: «لا یَسْتَخْفِىَ بِشَىْءٍ مِنَالْحَقِّ مَخافَهَ اَحَدٍ مِنَ الْخَلْقِ» بر اساس این فراز، سکولاریزه شدن آموزه های دینی که از نگرانی های عصر غیبت است، در عصر ظهور و حتی در آستانه ظهور وجود نخواهد داشت و شاهد این انحطاط تاریخی و انحطاط منتظران از مبانی معرفتی رخ نخواهد داد.

 

استاد حوزه و دانشگاه در پایان این بخش از سخنان خود خاطرنشان کرد: نه تنها دین سکولار نخواهد شد بلکه مردم در جهان آرایی همگام و همراه با امام زمان(عج) حرکت می کنند و جهان به سمتی می رود که در هر گوشه جهان فریاد توحید طنین انداز خواهد شد.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه قرآن مجلس نمایشگاه قرآن کریم ماه رمضان مسجد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم دولت اردبیل آخرالزمان مهدویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۷۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

دبیرکل حزب مجمع ایثارگران نسبت به فعالیت جریان مرموزی هشدار داد که در سال‌های اخیر نه تنها درصدد حذف اندیشه‌های امام بوده، بلکه سعی داشته تصاویر متعلق به ایشان را نیز از ادارات و نهادهای دولتی حذف کند. 

به گزارش جماران، جواد امام به «صبح ما» گفت: به‌طور کلی، پروژه امام‌زدایی سالهاست که کلید خورده است و نشانه‌هایش را می‌توان در کنار گذاشتن مردم از اداره امور یا اختلال در انتخابات آزاد دانست. 

این فعال سیاسی تأکید کرد: جایگزین کردن تئوری آقای مصباح یزدی به جای اندیشه‌های بنیانگذار نظام، کار را برای بسیاری از صاحبان قدرت آسان کرده است، زیرا از نگاه آنها مردم، حق و نقشی در اداره کشور ندارند و این یعنی حرکت برخلاف آرمان جمهوریت.

وی در پاسخ به اینکه مسئولین از حذف تصاویر امام و جایگزینی آن با تصویر رئیس جمهور چه هدفی را دنبال می‌کنند، گفت: علت این نوع اقدامات را باید در رفتارهای زشتی جست و جو کرد که بوی قدرت‌طلبی و انحصار می‌دهند. شما ببینید اگر با درشت‌گویی‌های یک معمم درباره پیامبر عظیم الشأن اسلام که خاتم پیغمبران را گوشت تلخ خطاب کرد، برخورد می‌شد، یک عده نیز که تمام موقعیت امروزشان مدیون کار بزرگ امام است، به خود اجازه نمی‌دادند تصویر ایشان را حذف کنند.

دبیرکل مجمع ایثارگران در تحلیل تازه‌ترین اقدام، یعنی تغییر نام خیابان یادگار امام دماوند و جایگزین کردن نام مرحوم عسگراولادی به جای آن افزود: آنچه دارد به مردم مخابره می‌شود، این است که نیازی به نام و اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی نیست و گویا قرار است هر چیزی که منتسب به امام است، به مرور زمان کنار گذاشته شود. از تصاویر امام گرفته تا تابلوی خیابان‌ها به نام ایشان، به تدریج در حال حذف شدن هستند تا ماهیت افراد مستقر در قدرت، بیشتر از گذشته نمایان شود.

جواد امام در پایان، با اشاره به تفاوت‌های اندیشه‌ای امام با آنچه امروز وجود دارد، اظهار داشت: امام هیچ‌گاه، حکومت بر مردم را بدون مشارکت آنها جایز نمی‌دانست و همواره به کارگزاران نظام تشر می‌زد که مبادا در تصمیم‌گیری‌های خود، مردم را لحاظ نکنند. اسلام مدنظر ایشان هم، رحمانی بود، اما متأسفانه اسلامی که امروز از سوی مدعیان حذف نام امام ترویج می‌شود، شباهت زیادی به اسلام طالبانی دارد.

دیگر خبرها

  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • راه جلب عنایت امام زمان (عج)
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • شما ایرانی‌ها پادشاه جهان اسلام و شیر خاورمیانه هستید + فیلم
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود