Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@11:13:53 GMT

دستور تهیه دسر کادایف کارامل به صورت مرحله‌ای

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۲۷۸۱۷

دستور تهیه دسر کادایف کارامل به صورت مرحله‌ای

خامه فرم گرفته و پنیر رو هم با کمک لیسک با هم کاملاً فولد میکنیم تا یکدست بشن و بعد مخلوط کرم چیز رو روی لایه بیسکوئیتی میریزیم و با پشت قاشق و با کمک یک پالت سطحش رو صاف می‌کنیم.

سرویس سبک زندگی فردا: خیلی از ما وقتی که قراره یک مهمونی بپا کنیم و بخوایم از تنوع خوبی توی غذا و حتی دسر هامون برای پذیرایی داشته باشیم دنبال گزینه‌هایی هستیم که بی دردسر‌تر باشن و اینکه در ظرفی که اون رو تهیه کردیم سرو بشن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
به همین دلیل در تهیه دسر‌ها هم بهتر هست انتخابمون دسر‌های لیوانی که به صورت تکنفره سرو میشن باشه و یا دسر‌هایی که در حجم بیشتر و ظرف‌های بزرگتر تهیه میشن. امروز هم تصمیم گرفتم با طرز تهیه دسری که از ترکیب کارامل و کادایف و فیلینگ پنیری تهیه میشه در خدمتتون باشم.

مواد لازم برای تهیه دسر کارامل کادایف
کره ۵۰ گرم
کرم کارامل ۱ بسته
کادایف ۱۰۰ گرم
شیر ۲ پیمانه + ۱/۴ پیمانه
شکر ۱/۴ پیمانه
بیسکوئیت بتی پور به میزان لازم
خامه فرم گرفته ۱ پیمانه
پنیر خامه‌ای بدون نمک ۱/۲ پیمانه
مراحل تهیه دسر کارمل کادایف
همونطور که در مواد مورد نیاز دیدم ما برای تهیه این دسر به کادایف یا رشته شعریه نیاز داریم. برای تهیه کادایف به فروشگاه‌های معتبر لوازم قنادی مراجعه کنین. معمولاً برای استفاده از کادایف و گرفتن بوی خامیش باید اون رو همراه با کره یا روغن تفت داد.

رشته کادایف

رشته‌های کادایف رو با دستمو و فشار کمی خرد می‌کنیم و داخل یک تابه که بهتره دیواره دار باشه تا موقع تفت دادن کادایف‌های خرد شده از اون بیرون نریزن میریزیم و کره رو بهش اضافه می‌کنیم و با حرارت ملایم تفتشون میدیم تا بوی خامیش گرفته بشه و رنگش هم تغییر پیدا کنه و خوش رنگ و طلایی بشه.

اضافه کرده کره و تفت دادن کادایف روی حرارت ملایم

کادایف خرد شده رو مرتب هم می‌زنیم تا نسوزه و بد رنگ نشه. وقتی کادایف رو به خوبی تفت دادیم زیر شعله رو خاموش می‌کنیم و اجازه میدیم تا خنک بشه.

تفت دادن کادایف و تغییر رنگ رشته‌ها
تو این فاصله ۲ پیمونه شیری رو که داشتیم، داخل یک شیر جوش میریزیم و یک بسته کرم کارامل رو بهش اضافه میکنیم. من، چون دسر‌ها رو خیلی شیرین نمیپسندم شکر رو به صورت مازاد اضافه نمیکنم، ولی اگر شما شیرین‌تر دوست دارین مقداری شکر در حدی که دوست دارین به شیر و کرم کارمل اضافه کنین. کرم کارامل و شیر و احیاناً شکر رو با قاشق مخلوط می‌کنیم و بعد روی شعله ملایم قرار میدیم و شروع به همزدن می‌کنیم تا شیر به جوش بیاد. حالا ۱ دقیقه صبر می‌کنیم تا شیر بجوشه و بعد شعله رو خاموش می‌کنیم.

ریختن پودر کرم کارامل داخل سیر سرد

اجازه میدیم تا کرم کارامل هم به دمای محیط برسه و بعد اون رو به کادایف‌های تفت داده شده اضافه می‌کنیم. کرم کارمل و کادایف‌ها رو با هم مخلوط می‌کنیم و بعد داخل ظرف مورد نظر که قراره باهاش دسر رو سرو کنیم میریزم و به صورت یکنواخت پخشش می‌کنیم.

اضافه کردن کرم کارامل حل شده روی کادایف تفت داده شده

۱/۴ شیر باقی مونده رو توی یک کاسه کوچیک میریزیم و بعد بیسکوئیت‌ها رو یکی یکی داخل شیر می‌زنیم و به شیر آغشتشون می‌کنیم.

مرطوب کردن بیسکوئیت‌ها با شیر

سپس اون‌ها یکی یکی روی مخلوط کرم کارامل و کادایف قرار میدیم به صورتی که روی کراست رو بپوشونه.

چیدن بیسکوئیت‌های مرطوب شده روی کادایف کاراملی

پنیر خامه‌ای رو داخل یک ظرف میریزیم و با همزن برقی اون رو میزنیم تا به صورت نرم و کرمی دربیاد و بعد خامه فرم گرفته رو بهش اضافه میکنیم.

اضافه کردن خامه فرم گرفته به پنیر خامه‌ای

خامه فرم گرفته و پنیر رو هم با کمک لیسک با هم کاملاً فولد میکنیم تا یکدست بشن و بعد مخلوط کرم چیز رو روی لایه بیسکوئیتی میریزیم و با پشت قاشق و با کمک یک پالت سطحش رو صاف می‌کنیم. میتونیم مخلوط رو داخل یک قیف بریزیم و به صورت ساده و یا با ماسوره روی سطح بیسکوئیت‌ها پایپ کنیم.

ریختن کرم پنیری روی بیسکوئیت‌ها

حالا دسر رو داخل یخچال قرار میدیم و ۳ تا ۴ ساعت اجازه استراحت میدیم تا دسر خنک بشه و مزه‌ها توی هم ادغام بشن. بعد از خنک شدن می‌تونیم با کارمل آماده که معمولاً توی بسته‌های کرم کارامل هست و یا شکلات بن ماری شده روی دسر رو تزئین کنیم.

ریختن کارامل با سس شکلاتی روی دسر سرد شده

ناکید میکنم تا شما مثل من قبل از خنک شدن دسر تزئینش نکنین تا گرم بودن دسر باعث نشه تا تزئینتون شکلش رو از دست بده و زختتون رو به باد بده:)! حالا دسر آماده سرو کردن هست. با استفاده از چاقوی تز اون رو برش بدین و از لذت ببرین.   منبع: 2نفره لینک کوتاه خبر: farda.fr/003SCC

منبع: فردا

کلیدواژه: آموزش آشپزی دستور پخت غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۷۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد/ سینما و تئاتر هنر فردی نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،به نقل از روابط عمومی موزه سینما، امیر عابدی در ابتدای این کارگاه گفت: در سینمای ایران حضور در سمت‌های مختلفی را تجربه کردم تا بدانم زمانی که می‌خواهم در یک فیلم سینمایی کار کنم به دلیلی روابط مختلفی که میان صنوف وجود دارد، باید چگونه عمل کنم. به عنوان مثال یک برنامه ریز زمانی موفق است که بداند هر گروه کاری باید در چه ساعتی در صحنه حضور پیدا کند.
وی ادامه داد: من در دوره تجربه اندوزی تلاش کردم حرفه‌های مختلفی را در سینما بیاموزم و تجربه کنم و به دیگران هم توصیه می‌کنم که ابتدا عکاسی را با فیلم‌های کوتاه تجربه کنند تا روابطی که میان گروه‌های مختلف وجود دارد را یاد بگیرند.

کار در سینما طاقت فرسا است

عکاس فیلم «شب یلدا» افزود: فعالیت در سینما کاری طاقت فرساست و ممکن است مراحل فیلمبرداری برخی از پلان‌ها بارها تکرار شود. برخی فکر می‌کنند عکاسی فیلم کار ساده‌ای است. عده‌ای نیز تصور می‌کنند که ما فقط قاب فیلمبردار را لحاظ می‌کنیم، در صورتی که همیشه اینطور نیست. در بسیاری از مواقع، عکاس زاویه مورد نیاز خود را از قبل انتخاب می‌کند. در واقع شیوه ثبت بسیاری از عکس‌ها را در هنگام خواندن فیلمنامه در ذهن خود مرور می‌کنم.برخی از همکاران ما در حوزه عکاسی فیلم با فیلمنامه آثاری که در آن حضور پیدا می‌کنند آشنایی ندارند و این مسئله به هیچ وجه مورد قبول نیست. زمانی که فیلمنامه را می‌خوانید، کاراکترها را آنالیز کرده و به ایده‌هایی جدیدی می‌رسید.



شخصیت منفی نیاز به لنز واید دارد

عابدی با بیان اینکه گاهی پیش آمده که یک کارگردان از قاب‌های من تاثیر گرفته است، افزود:مثلا می توان‌برای گرفتن کلوز آپ از شخصیت منفی با لنز واید و برای شخصیت مثبت از لنز تله استفاده کرد و این مسئله به دلیل تاثیرات روانشناسی موجود در لنزها است. این موارد زمانی کاربرد خواهد داشت که فیلمنامه اثر را به خوبی مطالعه کنید. جز وظایف یک پروژه است که با عکاس کاملا همراهی کند .
وی ادامه داد: ارتباطاتی که بین عوامل وجود دارد مانند چرخ دنده به صورت ارگانیک عمل می‌کند ،سینما و تئاتر به هیچ عنوان هنر فردی نیست. برقراری تعامل و روابط عمومی بالا بخشی از وظیفه یک عکاس است است. بازیگر مقابل دوربین پارتنر یک عکاس به شمار می‌رود و باید بتوان با او تعامل مناسبی داشت.
عکاس « قرمز» در ادامه این نشست گفت: سالها پیش یک دوره یکساله کلاس بازیگری گذراندم تنها برای اینکه بدانم یک بازیگر چگونه رفتار می‌کند و چگونه حسش به صورت فیزیکی یا میمیک صورت به شکل بیرونی بروز می کند . در بازیگری رویکردهای متفاوت وجود دارد عده ای کاملا حسی بازی می کنند و برخی مبتنی بر تکنیک برخورد عکاس در یک پروژه باید با هر کدام از اینها متفاوت باشد .


عابدی با بیان اینکه در گذشته عکاسی با نگاتیو صورت می‌گرفت و به همین دلیل با دشواری‌های بیشتری همراه بود، ادامه داد: به دلیل وجود نگاتیو، در آن زمان من با دقت بیشتری به رصد کردن شرایط برای تهیه عکس ها می‌پرداختم. به صورت اصولی در همه فیلم‌ها، تمرین نهایی وجود دارد که باید همه چیز از جمله گریم و لباس مانند اجرای نهایی باشد و در این شرایط می‌توان بخش زیادی از عکس ها را در تمرین تهیه کرد. یادگرفتن سینما از صفر تا صد و شناخت کامل پروسه تولید بسیار مهم است . یادگیری این موارد در طول دوران کاری برای من بسیار مفید بوده و خصوصا حضور در کلاس بازیگری تاثیر زیادی در زندگی حرفه‌ای من داشته است.

یکی از وظایف عکاس کنجکاو کردن مخاطب است

عابدی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف عکاس فیلم، وسوسه کردن و ایجاد کنجکاوی در مخاطبان است. مثلا در فیلم «ساکن طبقه وسط» شهاب حسینی ۳۸ نقش متفاوت را برعهده داشت که عکس‌های مربوط به آن شخصیت‌ها می‌توانست تبلیغات مثبت فراوانی را باعث شود. در صورتی که تنها به استفاده یک عکس از آن فیلم به عنوان تبلیغ در سطح شهر بسنده شد.
عکاس فیلم «آلزایمر» افزود: برخی عقیده دارند عکاسی فیلم دیگر مرده است و این باور اشتباه است.. یادم می آید در اواسط دهه هشتاد برای اولین بار در فیلم «مزرعه پدری» از دوربین دیجیتال استفاده کردم که برایم ریسک بزرگی به شمار می‌رفت.
وی ادامه داد: باید توجه داشت همه زوایایی که عکاس تدارک می‌بیند، عیناً مشابه فیلم نیست. به علاوه که او بخش مربوط به پشت صحنه را هم پوشش می‌دهد. افزون بر این، خلاقیت در حیطه عکاسی نقشی بسیار مهم برعهده دارد. به این دلایل است که اعتقاد دارم عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد.
اکبر عالمی دریای دانش بود

وی افزود: دلیل اهمیت خواندن فیلمنامه برای من این است که از کلیت فیلم و کاراکترها به تحلیل برسم و متوجه شوم برای هر کدام به چه میزان تمرکز نیاز دارم. ضمن اینکه زمانی که فیلمنامه‌ای را مطالعه می‌کنم، متوجه می‌شوم کدام قسمت‌ها نیاز به عکس دارد.
عابدی با یادی از اکبر عالمی بیان داشت: او در این زمینه دریای دانش بود و همواره از او می‌آموختم. متاسفانه او را در دوران کرونا از دست دادیم. اگر امروز عالمی در جمع ما حاضر بود من بسیار از دانش او استفاده میکردم.
وی با اشاره به اهنیت نگاه تهیه کننده‌ها، خاطرنشان کرد: برای اینکه متوجه میزان حرفه ای بودن یک تهیه کننده شویم کافی است ببینم عکاس انتخاب شده برای یک فیلم چه میزان حرفه ای و با تجربه است چرا که این انتخاب نشان دهنده این امر است که تهیه کننده چه میزان به فکر تبلیغات اکران است

ماندن در سینما اهمیت دارد

وی درباره چگونگی ورود به سینما نیز گفت: ورود پیدا کردن به سینما چندان دشوار نیست، بلکه باقی ماندن در این فضا است که اهمیت دارد. بارها افرادی را به پروژه‌های مختلفی معرفی کرده‌ام، چراکه دارای توانمندی و استعدادی ویژه بودند. اما اکثرا نتوانستند بیش از حضور در یک پروژه را تجربه کنند. بسیاری در شرایط کاری نمی‌توانند موفق عمل کنند. مسیر من چنین بوده است که ابتدا به دنبال آموختن سینما بودم و سپس حضور در فیلم کوتاه و پروژه‌های مختلف این عرصه را تجربه کردم. این فرآیند سه سال به طول انجامید. امروزه یا یک موبایل هم می‌توان فیلم ساخت در صورتی که فیلمسازی وعکاسی با نگاتیو بسیار دشوار بود. جوان‌ترها چندان دنبال تجربه‌های تازه نیستند در صورتی که فردی همچون علیرضا داوودنژاد فیلم «روغن مار» را با یک گوشی آیفون فیلمبرداری کرد.
وی ادامه داد: عکاس خوب فیلم باید علاوه بر داشتن اطلاعات کافی در زمینه عکاسی، مدیوم سینما و اجزای آن را نیز به خوبی بشناسد. من هنوز هم در آموزشگاه‌های سینمایی دوره‌هایی را برای افرادی برگزار می‌کنم که در رشته بازیگری و کارگردانی تحصیل کرده‌اند و دوره‌های مختلف آن را گذرانده‌اند. در این کلاس‌ها درباره ارتباط میان بازیگری با دیگر حوزه‌ها و خصوصا عکاسی صحبت می‌کنم. در گذشته بازیگران پیش از بستن قرارداد نام عکاس را جویا می‌شدند و این مسئله برای آن‌ها اهمیت زیادی داشت زیرا عکس‌ها بسیار دیده می‌شدند. البته امروزه عکس فیلم اهمیت بیشتری به لحاظ میزان دیده شدن پیدا کرده زیرا محیط ارائه آن بسیار گسترده‌تر شده است.

خلاقیت بزرگترین عنصر یک عکاس است

عابدی درباره شاخص‌های یک عکس خوب گفت: اکسپوز درست اولین مسئله است و نورسنجی نیز باید به درستی صورت بگیرد و این مسئله الفبا برای هنر عکاسی است. نکته بعدی کمپوزیسیون یا کاربندی مناسب است و بعدی مجموعه‌ای از اکت بازیگر، نورپرداژی، صحنه آرایی وشکار آن یک لحظه است که باعث ماندگار شدن یک عکس می‌شود.
وی ادامه داد: مجموعه‌ای از عناصر زیبایی شناسانه باعث ساخته شدن یک عکس خوب می‌شود. ضمن اینکه نورپردازی در عکاسی فیلم، توسط نورپرداز پروژه انجام می‌شود و به همین علت فرآیند عکس‌برداری چندان وقت گیر نیست.
این هنرمند بیان داشت: بزگترین عنصری که هر عکاس می‌تواند در کار خود به آن متکی باشد، بهره‌گیری از خلاقیت است. عکاس رایگان و ارزان یکی از معضلات این حرفه است. میانگین تعداد عکس‌ها در گذشته ۴۰ حلقه سی و شش تایی بود در صورتی که امروز بسیاری از عکاسان برای هر جلسه از فیلم تعداد زیادی عکس تهیه می‌کنند. در ابتدای ورود فناوری دیجیتال به سینما، نسبت به آن اعتماد کافی وجود نداشت و به همین دلیل من هم به صورت دیجیتال و هم نگاتیو عکس‌هایی را تهیه می‌کردم. متاسفانه امروزه بر روی عکس ویرایش بسیار زیادی انجام می‌شود و حتی اندازه قاب را تغییر می‌دهند که اتفاقی بسیار غیر حرفه‌ای است.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901653

دیگر خبرها

  • عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد/ سینما و تئاتر هنر فردی نیست
  • ۱۴۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • شهردار تهران: ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • نماد غذای ایرانی به خوشمزگی قورمه‌سبزی!
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • چه کار کنیم نعناع روی دوغ نماند؟ | ترفند مخلوط شدن سبزی خشک در دوغ با کمک آب جوش
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر