روایت بازیگر سینما و تلویزیون از سکانسی که منجر به فوت بدلکار نامدار ایرانی شد/ بهمن دان: به پیمان ابدی گفته بودم از خیر آن سکانس بگذرد
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۲۸۵۱۴
بهمن دان بازیگر سینما و تلویزیون گفت: من چون نقش های متفاوت بازی کرده ام، نمی توانم بگویم بازیگر ژانر اکشن هستم، یک تله فیلمی به نام چشم های نامحسوس بازی کردم که مرحوم پیمان ابدی بدل نقش من بود، این فیلم کاملا اکشن بود، تقریبا می توانم بگویم که ما ژانر اکشن نداریم، تنها می توانیم از چشم های نامحسوس به عنوان ژانر اکشن نام ببریم، اما این که من بخواهم خودم را بازیگر ژانر اکشن بنامم اشتباه است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بهمن دان بازیگر سینما و تلویزیون در مورد این که آیا بازیگر ژانر اکشن سینما است در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: من چون نقش های متفاوت بازی کرده ام، نمی توانم بگویم بازیگر ژانر اکشن هستم، یک تله فیلمی به نام چشم های نامحسوس بازی کردم که مرحوم پیمان ابدی بدل نقش من بود، این فیلم کاملا اکشن بود، تقریبا می توانم بگویم که ما ژانر اکشن نداریم، تنها می توانیم از چشم های نامحسوس به عنوان ژانر اکشن نام ببریم، اما این که من بخواهم خودم را بازیگر ژانر اکشن بنامم اشتباه است.
وی در مورد سکانسی که پیمان ابدی بدلکار سینما جان خود را در آن از دست داد گفت: برای ضبط آن سکانسی که پیمان ابدی در آن فوت کرد به اتوبان ساوه رفتیم، ما که رانندگی اتوبوس را نمی دانستیم، فردوس کاویانی هم گفت من نمی توانم رانندگی کنم، من هم باید رانندگی می کردم اما قضیه من با بقیه فرق می کرد، مقداری تمرین کردم تا اینکه توانستم این کار را انجام دهم؛ یادم می آید که هوا بارانی بود، ابراهیم آبادی و همسرش نیز بودند و در یک ماشین دیگر باید جلوی اتوبوس من حرکت می کرد.
دان در ادامه گفت: فیلمبردار و صدابردار در اتوبوس حضور داشتند و به گونه ای مستقر شده بودند که در فیلم مشخص نباشند، یک بیسیم به من داده بودند تا با تیم کارگردانی در ارتباط باشم، سرعت من زیاد شده بود کارگردان هم می گفت که به ماشین جلویی بچسب اما من اعتماد نکردم چون که به هیچ چیزی اعتماد ندارم، درست است که ما می خواهیم کار اکشن انجام دهیم اما اول باید ایمنی کار را رعایت کنیم بعد می شود که آن تصویری که می خواهیم را به ثبت برسانیم.
وی افزود: در جاده امام زاده داود به جای جاده تبریز فیلمبرداری می کردیم، این جاده از نظر کیفیت و ایمنی خیلی با جاده تبریز فرق داشت و شیب زیادی داشت که آن را خطرناک می کرد، در یک پلان اتوبوس من پر از آدم بود و 45 ثاینه طول کشید که در این مدت کلی به من فشار آمد و در آخر تصمیم گرفتم که سمت خودم را به کوه بزنم. من رفتم یک گوسفند خریدم که برای رفع بلا قربانی کنم، تهیه کننده که این کار را نکرد، خون گوسفند را به همه می زدم تا در امان باشند به پیمان که رسیدم گفت "می خواهم به جلوی دوربین بروم به من خون نزن به کفشم بزن" زمان فیلمبرداری این سکانس که رسید من رفتم و خیلی می ترسیدم که نکند برای کسی اتفاقی بیافتد، یکباره صدای انفجار و فریاد با هم بلند شد، همان جا بود که گفتم انا لله و انا الیه راجعون.
بهمن دان در پایان گفت: قبل از فیلمبرداری هم به پیمان گفته بودم که این کار را نکند حتی به کارگردان هم گفتم، تا خواستند پیمان را به درمانگاه برسانند دیدند که تمام کرده است، روحش شاد !
انتهای پیام/
دانلود دانلودمنبع: دانا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۸۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
خنثیسازی دروغهای رسانهای صهیونیستها در قاب تلویزیون
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا حدود پنج ماه از آغاز عملیات طوفان الاقصی و در پی آن حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهر غزه میگذرد. در این مدت شبکههای مختاف معاونت برون مرزی صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران از جمله شبکه پرس تی وی به خوبی در مسیر روشنگری و تبیین جنایات این رژیم علیه مردم غزه گام برداشته است.
کنش رسانهای پرس تی وی به طور خاص برای رژیم صهیونیستی هزینهزا بوده و روایتهای مطلوب آن را که سالها با استفاده از تریبونهای رسانهای اش مطرح کرده و ترویج میکند، دچار خدشه نموده است.
این شبکه با نوعِ خاص کنش رسانهای خود در مورد مسائل منطقهای و بین المللی و البته با توجه به جامعه هدفِ گسترده در سطح جهان، حامل چالشی جدی برای جریانهای سیاسی و رسانهای غربی و متحدان بین المللی آنها بوده و با تکیه بر جهان بینی و گفتمان ایرانی، پوششی متفاوت را از رویدادهای بین المللی در دستورکار قرار داده است.
در این راستا پرس تی وی به طور خاص دو افشاگری قابل تأمل را در قالب تولید محتوای خود از کنشها و سیاستهای رژیم صهیونیستی انجام داده است.
دو حیله صهیونیستها که نقش بر آب شد
اولاً، رژیم صهیونیستی سالهاست که با استفاده از تریبونهای رسانهای و تبلیغاتی اش سعی داشته و دارد تا خود را به عنوان تنها دموکراسی حقیقی منطقه غرب آسیا به جهانیان معرفی کند. به بیان دیگر، این رژیم بر آن بوده است تا خود را به مثابه جزیره تمدن و ثبات در منطقهای از جهان معرفی کند که در سالهای اخیر شاهد بیشترین تنشها و نا آرامیها بوده است.
دوم این که صهیونیستها همواره با پوشش رسانههای متحد با خود سعی داشته اند نقش کنشگری حامی صلح و ثبات را در چارچوب معادلات منطقهای و بین المللی برای خودشان قائل شوند و تصویر بازیگری مصلح که تهاجمات و تجاوزات آن بایستی در قالب حقِ دفاع از خود به رسمیت شناخته شود، بازی کنند.
در این رابطه نیز شبکه پرس تی وی با تهیه و تولید برنامههای کارشناسی و تحلیلی همچون «فلسطین؛ محرمانهزدایی»، تا حد زیادی به نزاع با این رویای دروغین پرداخته و ابعاد مختلف شبکه پیچیده و گسترده صهیونیستها در ایجاد تنش و ناآرامی چه در داخل اراضی اشغالی و چه در سطح بین المللی را هدفِ افشاگری قرار داده است.
این در حالی است که اساساً این جنس روایت جز با پولهای لابیهای صهیونیستی و البته جریانهای رسانهای که از این طریق تامین و شانتاژ میشوند، مطرح نشده و گسترش نمییابد. در این فضا، شبکه پرس تی وی در قالب برنامههای مختلف خود، با نگاهی کارشناسی و تحلیلی تا حد زیادی این جنس از استدلال صهیونیستها را زیر سوال برده و آن را با چالش مواجه ساخته است. دستور کاری که حامل هزینهها و خسارتهای قابل توجه برای رژیم صهیونیستی بوده است.
از همه مهمتر اینکه برنامههای تولیدی شبکه پرس تی وی با حضور طیف قابل ملاحظهای از منتقدان بینالمللی رژیم صهیونیستی نیز همراه بوده اند و این طیفها هرکدام بر جنبهای خاص از کنشگریهای نامشروع صهیونیستها دست گذاشته اند و آنها را هدف افشاگری قرار داده اند. مسالهای که کمتر افکار عمومی عادی به آن دسترسی دارند و نتیجه پژوهشهای گسترده افراد مذکور است.
رژیم صهیونیستی، لابیهای متحد آن و همچنین جریانهای رسانهای متحد با این رژیم، پرس تی وی را به ویژه در بُعد زیر سوال بردن استدلالهای رژیم اشغالگر قدس در سطح بینالمللی و مشروعیت بخشی به روایتها و سیاستهای نامشروعش، یکی از اصلیترین اهداف و دشمنان خود تصور کرده و میکنند.
پرس تی وی که از تابستان سال ۱۳۸۶ کار خود را آغاز کرده است در سالهای آغازین، کارکرد بسیار عالی داشت و توانست مخاطبان زیادی به دست آورد، اما توسط غرب با محدودیت مواجه شد که همین محدود شدن شبکه توسط امریکا و اروپا نشان میدهد این رسانه در ۱۶ سال گذشته موفق عمل کرده است و چنانچه تاثیرگذار نبود هرگز چنین تحریم و سانسوری علیه آن اعمال نمیشد.
شاید در گذشته که غرب قدرت کامل را در عرصه بینالملل در اختیار داشت تا حدی در برخورد با رسانهها مراعات میکرد، اما در حال حاضر که شرایط جهان تغییر یافته و غرب در حال شکست خوردن است بنابراین به اختناق رسانهای دست میزدند و دیگر ادعای آزادی بیان برای آنها مطرح نیست.
اگر شخصی صد بار در دروغگویی موفق باشد کافیست یک بار حقیقت مشخص شود دیگر کار آن دروغگو تمام است. در عرصه رسانه هم وضعیت به همین شکل است. وقتی وارونه نمایی رسانههای غربی مشخص شود افکار عمومی دیگر به آنها اعتماد ندارد و غربیها به همین علت است که شبکههای مستقل مانند پرس تی وی که تحت سلطه آنها نیستند و حقیقت را بیان میکنند را سانسوز و تحریم میکنند. رسانه میتواند مدیریت ادراک انجام دهد که اکنون بخش اصلی جنگ ترکیبی است.
جنگ روایتها و مقابله با گفتمانهای هالیوودی
موضوع نبرد رسانهای در عرصه بین الملل این است که جهان آینده چه شکل و نظمی خواهد داشت. غرب نمیخواهد «پایان یافتن سلطه دلار بر اقتصاد جهانی» اطلاع رسانی شود بنابراین کنشگری پرس تی وی برای اطلاع رسانی درباره این مهم سخت است، اما باید انجام شود. از این منظر رسانههای برون مرزی ابزار دیپلماسی عمومی ما هستند.
درست در همین نقطه، اهمیت فعالیت و کنش رسانهای شبکه پرس تیوی بیش از پیش آشکار میگردد. رسانهای که به واسطه تقابل با این قبیل روایتها و البته افشاگری از آنها در برهههای زمانی مختلف، هدف اقدامات خصمانهای نیز از سوی دولتهای غربی و متحدان آنها قرار گرفته و این دسته از کنشگران در مقام مدعیان آزادی بیان و دموکراسی دست به هر کاری زده اند تا شاید صدای این شبکه که در نوع خود به صدای بی صدایان درجهان تبدیل شده را خاموش کنند.
از این نظر شاید بتوان یکی از کارکردهای مهم و مفید شبکه پرس تی وی را تقابل با روایتها و گفتمانهای هالیوودی و غیرواقعی جهان غرب و متحدان بین المللی آن بدانیم. دستورکاری که پرس تی وی از نخستین سالهای تاسیس خود تا به امروز، به نحو ویژهای بر آن متمرکز بوده است.
انتهای پیام/