Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:48:12 GMT

6 شکارچی غیرمجاز در سردشت دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۲۸۸۴۸

6 شکارچی غیرمجاز در سردشت دستگیر شدند

مهاباد- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: 6 شکارچی و صیاد غیرمجاز در سه عملیات جداگانه در این شهرستان دستگیر شدند.

خالد بایزیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در گشت زنی روزانه در زیستگاه های حاشیه رودخانه زاب با تعدادی متخلف زیست محیطی برخورد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه متخلفان با مشاهده ماموران بلافاصله ماهی های صید شده را در داخل رودخانه رها کردند، گفت: ماموران محیط زیست با سرعت عمل مناسب، چهار نفر را در این عملیات دستگیر و یک دستگاه موتور برق از متخلفان صید کشف کردند که با تشکیل پرونده تحویل مقام های قضایی شد.
وی افزود: در 2 عملیات دیگر نیز در اطراف 2 شکارچی با اسلحه شکاری غیرمجاز پیش از انجام هرگونه تخلف در دام ماموران یگان حفاظت محیط زیست سردشت افتادند.
وی همچنین به راه اندازی سامانه جامع شکار و صید در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در این سامانه مشخصات شکارچیان و سوابق تخلف آنها ثبت و افرادی که دارای سوابق تخلف زیست محیطی باشند، از هرگونه خدمات اعم از صدور دفترچه شناسایی شکارچی، پروانه های شکار و صید محروم می شوند.
بایزیدی با اشاره به افزایش 60 درصدی کشفیات اسلحه مجاز و غیرمجاز در سال جاری نسبت به سال گذشته بیان کرد: 2 قبضه اسلحه غیر مجاز، سه قبضه اسلحه مجاز، 6 قطعه کبک، 10 بال سهره جنگلی، یک دستگاه موتوربرق و 300 متر تور صیادی طی سال جاری در شهرستان سردشت کشف و ضبط شده است.
وی ادامه داد: امسال هشت شکارچی متخلف نیز دستگیر شده است.
شهرستان سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار گرفته است.
7562/3093/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست شكارچي غيرمجاز سردشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۸۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد

جودکی بیان کرد: با بازرسی‌های مستمری کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و پیگیری گزارشات بهداشتی که به سامانه ۱۹۰ اعلام می‌شود یک کارگاه تولید همبرگر غیرمجاز در شهرک صنعتی نظرآباد کشف شد. 
 
وی ادامه داد: این مرکز با مواد اولیه غیرمجاز از جمله ضایعات گوشت نامناسب در شرایط غیربهداشتی به تولید همبرگر اقدام می‌کرد که پلمب و به مراجع قضایی معرفی شد. 
 
جودکی ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط در این مرکز بیش از ۱۵۰۰ کیلوگرم مواد اولیه و محصول همبرگر آماده توزیع غیربهداشتی کشف و ضبط کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • اتباع غیرمجاز افغان دستگیر و از کشور خارج می شوند /۵۰ درصد اتباع در کدام شهر ساکن هستند؟
  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • سارق سابقه‌دار کابل‌های مخابراتی در اسفراین دستگیر شد
  • توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • سارقان مشاعات ساختمانی در اسفراین دستگیر شدند
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد