Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفره افطاری ساده مردمی همزمان با میلاد باسعادت کریم اهل بیت(ع) به همراه برپایی جشن ولادت با مشارکت نهادهای مردمی و افراد خیر و نیکوکار در منطقه حاشیه‌‌نشین ارومیه برگزار شد. به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از ارومیه، سفره افطاری ساده در حسینیه امام زمان(عج) در محله دین پرست که از مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار ارومیه محسوب می‌شود، گسترده شد تا بیش از ۶۰۰ نفر از ساکنان محل در این شب‌های مبارک رمضان بر خوان برکت الهی بنشینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
این مراسم برای چندیمن بار است که به همت ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با مشارکت دانشجویان و اساتید بسیجی و خیر دانشگاه‌های ارومیه در راستای محرومیت زدایی توسط گروه جهادی امام حسن مجتبی(ع) برگزار می شود.

فاطمه محمدی، مسئول گروه جهادی دانشجویی امام حسن مجتبی (ع) در حاشیه برپایی این سفره با برکت در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو در ارومیه گفت: این سفره‌های افطاری در مناطق حاشیه نشین ارومیه در مقابل ریخت و پاش‌های سفره‌های تجملاتی برپا می شود؛ زیرا در این حرکت مردمی تاکید بر افطاری دادن به قشر آسیب پذیر و فقیرنشین شهر است تا نهضت افطاری‌های ساده به دور از تجمل رونق گیرد.

مسئول گروه جهادی دانشجویی امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: هر کسی بر طبق توانمندی خود در تهیه و تدارک این سفره ساده نقشی برعهده دارد و این حرکت بدون حضور هیچ نهاد و سازمان دولتی و بر پایه عمل به دستورات مقام معظم رهبری برای برپایی افطاری‌های ساده انجام می شود.

فاطمه محمدی تصریح کرد: جمعیت مردمی جهادی امام حسن مجتبی (ع) نیز با توزیع بیش از ۳۷ سبد کالا در بین خانواده‌های محروم شناسایی شده و کودکان کار در ماه مبارک رمضان سعی دارد برای آبرومندان محروم جامعه قدمی بردارد تا رنگ فقر را در جامعه کمرنگ سازد و قدمی برای ساختن جامعه آرمانی زمان ظهور حضرت، ولی عصر (عج) برداشته شده باشد.   رحیم عباس زاده، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو در ارومیه با اشاره به اعمال انجام شده در راستای محرومیت زدایی گفت: آمار محرومیت‌ها در استان عدد بالایی است که به‌ طور دقیق نمی‌توان اعلام کرد و این اقدام در مقابل نیاز‌های محرومان و نیازمندان بسیار ناچیز است و افتخار ما خدمت‌گذاری به این گروه از اقشار جامعه است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی تصریح کرد: ما در این گونه حرکت‌های خیرانه دانشگاهی به دنبال گسترده شدن سفره‌های افطاری ساده با شعار حمایت از روزه داران نیازمندان و فرهنگ سازی در زمینه پرهیز از اسراف و زیاده‌روی در برخی افطاری‌ها هستیم.   رحیم عباس زاده تاکید داشت: به نمایش گذاشتن نیت بذل، بخشش و گشاده دستی در ماه مهمانی خدا در قالب افطاری دادن‌های ساده در مساجد، محله‌ها و معابر عمومی از دیگر اهداف ماست.

وی درادامه گفت: یکی از کار‌هایی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، افطاری ساده است رهبر انقلاب خواستار باب شدن افطاری ساده در مساجد هستند افطاری ساده باعث می‌شود تا قبح سنگین بودن مراسم افطاری شکسته شود و حضور و بانی افطاری شدن برای مردم راحت‌تر شود.

عباس زاده تصریح کرد: ضمن اینکه افطاری ساده دادن به صله رحم نیز کمک خواهد کرد، این امر باعث می‌شود که خویشاوندان و همسایه‌ها به راحتی بتوانند یکدیگر را به افطاری دعوت کنند؛  چرا کهمتاسفانه سنگین بودن هزینه‌های افطاری و میهمانی‌ها باعث کرنگ شدن این توصیه اسلام و اهل بیت (ع) شده است.    

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۸۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل

گروه‌های جهادی کاشان در سیل اخیر به یاری مردم سیل‌زده در منطقه شتافتند.

امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074877 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد
  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل
  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • ۲۰ تانکر آب در روستاهای محروم بخش بیارجمند شاهرود توزیع شد
  • توزیع رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی با دلار چند نرخی!