Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند با ظرفیت روزانه ۲۵۰ هزار بشکه یکی از مهمترین پالایشگاه‌های نفت کشور به حساب می‌آید که طی اردیبهشت ماه فاز نخست تعمیرات اساسی آن آغاز و پنج واحد عملیاتی بطور همزمان تعمیر شد. به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند با ظرفیت روزانه ۲۵۰ هزار بشکه یکی از مهمترین پالایشگاه‌های نفت کشور به حساب می‌آید که به اقداماتی مانند تقطیر در اتمسفر، تقطیر در خلاء، کاهش گرانروی، گاز مایع، تصفیه هیدروژنی نفتا، بنزین، نفت سفید، نفت گاز، تبدیل کاتالیستی و موارد مشابه می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بر اساس آمار منتشره شده میانگین تولید فرآورده‌های اصلی این پالایشگاه در سال ۹۵ برای فرآورده گاز مایع ۲ هزار و ۸۶۴ متر مکعب در روز، بنزین پایه ۱۴ هزار و ۹۱۶ متر مکعب در روز، نفت سفید هزار و ۲۰۶ متر مکعب در روز، نفت گاز ۹ هزار و ۹۱۴ متر مکعب در روز و نفت کوره ۶ هزار و ۵۰ متر مکعب در روز به ثبت رسیده است.   پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند در اردیبهشت ماه و پس از حدود ۵ سال از آخرین تعمیرات اساسی، مجددا بخش‌های مختلف آن مورد تعمیر قرار گرفته و به همین دلیل واحد تقطیر قدیم آن با ظرفیت ۱۷۰ هزار بشکه در روز، در ماه گذشته با ظرفیت ۸۰ هزار بشکه در روز کار می‌کرد و یا واحد بنزین سازی قدیم در مدت زمان مذکور در دست تعمیر قرار داشت.   علیرضا امین مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند در جدیدترین اظهارات خود خبر از اتمام فاز نخست تعمیرات اساسی این پالایشگاه داد و گفت: واحد‌های تقطیر، گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، کاهش گرانروی و تصفیه نفت سفید در فاز اول تعمیر اساسی شده اند که اتمام این واحد‌ها در مدت زمان حدود یک ماه بی سابقه بوده است.   مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند با اشاره به اینکه ٨٠ درصد از نیرو‌هایی که در تعمیرات اساسی پالایشگاه فعالیت داشتند بومی منطقه بودند، گفت: هزار و ۶۰۰ نفر در تعمیرات اساسی بهاره این پالایشگاه مشغول به کار بودند.   وی در خصوص میزان تولید بنزین این پالایشگاه گفت: پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند ظرفیت تولید روزانه ١٦.٥ میلیون لیتر بنزین یورو چهار را دارد که هنگام انجام تعمیرات اساسی پالایشگاه بطور متوسط روزانه ٨ تا ١٢ میلیون لیتر بنزین بوده است.   بنا بر اخبار، با وجود اینکه فعالیت این پالایشگاه در حال حاضر با ظرفیت کامل صورت می‌گیرد، دو فاز دیگر این پالایشگاه در سال جاری به تعمیرات اساسی خواهد رفت که طی آن ٤ تا ٦ واحد دیگر تعمیر خواهد شد.   بر اساس نظر کارشناسان انجام تعمیرات اساسی پنج واحد عملیاتی بطور همزمان یکی از ویژگی‌های مهم این دوره از تعمیرات به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پالایشگاه شازند امام خمینی ره فرآورده های نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۹۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ابراهیم کاویانی با اشاره به اینکه وجود کالا‌های اساسی و ثبات قیمت‌ها نقش به سزایی در زندگی روزانه مردم دارد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۴ مورد نظارت و بازرسی از فروشگاه‌های فروش کالا‌های اساسی توسط واحد نظارت و بازرسی این مدیریت و کارگروه گشت مشترک شهرستان انجام شد.

وی افزود: ۶۵ مورد پایش از واحد‌های خبازی و ۷۷ مورد از فروشگاه‌های مرغ، قصابی‌ها و خواربار و میوه فروشی‌های سطح شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد ادامه داد: پس از انحام این بازرسی‌ها سه پرونده تخلف از واحد‌های خبازی با ارزش ریالی ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در سامانه سیمبا ثبت شد.

وی به مردم توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فروش کالا‌های اساسی مراتب را به سامانه ۱۲۴ اطلاع داده تا با متخلفین برخورد قانونی شود.

دیگر خبرها

  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • راه‌اندازی واحد جدید پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده
  • واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • باز بودن محور بندر امام خمینی به آبادان
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • واحد تولید آمونیاک سبز در بندرعباس احداث می‌شود