Web Analytics Made Easy - Statcounter

انصارالله یمن اعلام کرد که در جریان درگیری‎ها در مرزهای یمن و عربستان یک تانک و یک خودروی ارتش عربستان منهدم شدند و شماری از سربازان سعودی از پای درآمدند. وزارت دفاع یمن نیز از نابودی یک گردان کامل متجاوزان و مزدوران آنها در استان الحدیده خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، یک منبع نظامی در وزارت دفاع "دولت نجات ملی"، وابسته به انصارالله اعلام کرد که نیروهای انصارالله با موشکی یک تانک نیروهای عربستان در منطقه "تبة الرمضة" در جیزان را هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع افزود: همچنین توپخانه انصار الله یک تجمع نیروهای ارتش عربستان در شرق منطقه "وادی القصب" در جیزان و همچنین یک مکانیسم نظامی در شرق منطقه "جحفان" را هدف قرار داد.

رسانه‌های عربستان نیز به شکل رسمی از کشته شدن هشت سرباز عربستانی در درگیری‌های مرزی با نیروهای انصار الله خبر دادند.

از سوی دیگر، یک منبع میدانی هرگونه پیشرفت از سوی نیروهای ائتلاف عربی در منطقه "المدمن" واقع در جنوب استان الحدیده را رد کرد.

در همین راستا یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که در پی انفجار یک خودروی نظامی و همچنین یک نفربر توسط موشک‌ها و تکتیراندازان انصار الله، حدود ۲۰ تن از نیروهای ائتلاف عربی کشته و زخمی شدند.

در مقابل نیروهای ائتلاف عربی ادعا کردند که این ائتلاف پاسخ حملات انصارالله و کمیته‌های مردمی در منطقه ساحلی "الفازة" در جنوب شهرستان "التحیتا" را دادند. به همین منظور جنگنده‌های این ائتلاف چندین بار مناطق مختلفی را در دو شهرستان "بیت الفقیه" و "الدریهمی" هدف قرار دادند.

این درحالی است که از صبح جمعه درگیری‌های هوایی و زمینی شدیدی بین نیروهای انصار الله و ائتلاف عربی درگرفته و این درگیری‌ها در حال حاضر نیز ادامه دارد.

رسانه‌های غیررسمی عربستان اعلام کردند که در سه ماه مارس، آوریل و مه گذشته ۲۱۰ تن از نیروهای عربستان کشته و ۱۱۶ تن دیگر مجروح شده‌اند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع یمن اعلام کرد، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور یک گردان کامل از متجاوزان و مزدوران آنان را در استان ساحلی الحدیده یمن نابود کردند.

یک منبع در وزارت دفاع با اعلام این خبر افزود، یگانی از نیروهای دلاور ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با پشتیبانی قبیله "تهامه" و قبایل دیگر یک گردان کامل از متجاوزان و مزدوران آنان را در منطقه الفازه در جنوب شهرستان "التحیتا" در ساحل غربی یمن (الحدیده) تار و مار کردند.

این منبع در وزارت دفاع یمن گفت: نیروهای دلاور ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از عملیات اطلاعاتی دقیق از پشت خطوط دشمن به گردان ابو هارون از لشکر پنجم نیروهای دولت مستعفی یمن، یورش بردند و توانستند همه فرماندهان و افراد این گردان را به طور کامل تارومار کنند.

این منبع گفت: این عملیات در چارچوب رشته عملیات تار و مار کردن متجاوزان و مزدوران آنان و با دقت و به صورت حرفه‌ای انجام شد و همه افراد این گردان‌ به هلاکت رسیدند و تجهیزات نظامی آنان به طور کامل به غنیمت و ۱۰ نفر از اعضای این گردان نیز به اسارت گرفته شدند.

منبع وزارت دفاع یمن گفت: بیشتر افراد این گردان از افراد مناطق جنوبی یمن بودند و ۷۵ نفر از کشته‌ها و زخمی‌های این گردان به بیمارستان المخا انتقال داده شدند که حال بیشتر زخمی‌ها وخیم است و ده‌ها جسد نیز در منطقه عملیات افتاده است.

این منبع تأکید کرد، این عملیات ویژه یک نمونه از درس‌هایی است که ارتش و کمیته‌های مردمی و ملت آزاد یمن به همه متجاوزان و مزدوران آنان خواهند داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام انصارالله یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۲۹۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت

ویدیویی از بارش عجیب برف در طائف عربستان در نهمین روز از اردیبهشت سال 1403 را ببینید./هم میهن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتشار تصاویری از عملیات منفجر کردن یک تونل توسط نیروهای القسام
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه