Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@16:32:18 GMT

«آیلین» با «بی‌خوابی» روانه بازار کتاب شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۳۰۰۲۳

«آیلین» با «بی‌خوابی» روانه بازار کتاب شد

به گزارش خبرنگار مهر، آیلین ۱۰ داستان کوتاه است که در آنها زنان در محوریت رویداد و یا دارای نقش محوری در شکل‌دهی به یک رویداد هستند. حق‌شنو با تجربه سال‌ها داستان‌نویسی در قالب کوتاه و بلند، تازه‌ترین دل‌مشغولی‌های خود را که قابلیت بازروایی داستانی داشته است در این مجموعه گردآوری کرده است که شاید بتوان در یک عبارت کوتاه وهم‌گریزی و خلق نوعی ویژه از رئالیسم زنانه را به آن اطلاق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرخنده حق‌شنو در این مجموعه بیش از هر چیز سعی در خلق فضایی زنانه در نگارش داستان کوتاه داشته است. با این تفاوت که او برای خلق این داستان‌ها، به دنبال سانتی‌مانتالیزم رایج در ادبیات زنانه دهه هشتاد نرفته است و سعی نداشته است تا با چشم بستن بر مخاطب بالقوه ادبیات زنانه، نیات و تفکرات بعضا نواندیشانه رایج درباره زنان را به عنوان دغدغه‌های رایج در بدنه جامعه به مخاطب خود تزریق کند. زن در دنیای او به این دلیل نقش اصلی را پیدا می‌کند که نویسنده به دلیل هم ماهیت بودن با او بیشتر توانایی درک و تحلیل او را دارد و می‌تواند از زاویه نگاه او به بررسی و روایت بپردازد و حالات او را در دل داستان بیان و از گره‌های ذهنی که مهمترین بهانه روایت داستانی هستند رمزگشایی کند.

این مجموعه داستان در  ۱۰۴ صفحه با قیمت ۷۰۰۰ تومان منتشر شده است.

«بی‌خوابی» نیز عنوان مجموعه داستانی است از مصطفی پورنجاتی که در آن این نویسنده  ۱۳ داستان کوتاه را از تالیفات خود گردآوری کرده است.  ویژگی اصلی این داستان‌ها بازگویی ایده‌آل‌های ذهنی نویسنده درباره موضوعاتی است که توجه او را به خود جلب کرده است که در صدر آنها می‌تواند به مساله نویسندگی اشاره کرد که در داستان کوتاه «هاویه» بروز پیدا کرده است و همچنین در داستان کوتاه «جشن ترس» نیز می‌توان سراغی از آن گرفت.

ویژگی اصلی داستان‌های پورنجاتی در این مجموعه را باید در توانایی او در پرداخت هنرمندانه سوژه‌هایش دید. داستان‌های او همگی از منظر زاویه دید و نوع روایت دارای طراوت و تازگی منحصر به فردی است که می‌تواند داستان‌های را به نام وی ثبت کند. تکراری نبودن سوژه‌ها، فضاسازی و پردازش داستانی بدیع که در موارد زیادی با طنز نیز همراه است و خلق موقعیت‌های خاص در فضاهای داستانی که مخاطب با آنها آشنایی قابل توجهی از قبل دارد را نیز باید در زمره ویژگی‌های این مجموعه پنداشت.

کتاب نیستان مجموعه داستان «بی‌خوابی» را در ۱۲۸ صفحه و با قیمت ۷۵۰۰ تومان منتشر کرده است.  

کد خبر 4311926 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات کتاب و کتابخوانی ادبیات بازار نشر ترجمه کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کودکان نمایشگاه کتاب تهران جایزه ادبی ادبیات جهان موزه معرفی نشریات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۰۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «ای کاش زودتر» برای سوالات نوجوانان درباره حجاب منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «ای کاش زودتر» نوشته سید احمد رضوی کهن به‌تازگی توسط انتشارات رودآبی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

کتاب «ای کاش زودتر» با متنی روان و ساده به موضوع شبهات و سوالات پیرامون عفاف و حجاب برای دختران نوجوان در بستر کلاس درسِ دخترانه توسط معلم در قالب داستان‌های کوتاه، تمثیلات و اشارات سلیس پیرامون تبیین فلسفه وجودی حجاب، الزام امر به معروف و نهی از منکر، تفاوت‌های زن و مرد، نحوه ارتباط زن و مرد در اجتماع و … می‌پردازد.

مجموعه داستان‌های متصل به یکدیگر است که در سه لایه با خواننده ارتباط برقرار می‌کند. در یک لایه، داستانی یکپارچه از دختری نوجوان است که با ارتباط و دوستی مخفیانه با پسری زندگی‌اش دستخوش ناملایماتی می‌گردد و در نهایت با کمک معلم خود و پلیس فتا می‌تواند از بحرانی ناشی از هک گوشی خود توسط دوستش رهایی یابد. در لایه دیگر، محوریت پاسخ به شبهات و سوالات نوجوانان پیرامون مسئله عفاف و حجاب است که در قالب داستان‌های کوتاه اما به هم پیوسته در طول داستانِ لایه اول توسط معلم مدرسه پرداخته می‌شود و در لایه سوم به نحوه ارتباط صحیح و اثرگذار توسط معلمان و والدین می‌پردازد که چگونه می‌توان با نوجوانان ارتباط برقرار کرد و آن‌ها را جذب کرد.

این کتاب به سفارش قرارگاه فرهنگی سنگر کتاب چاپ شده است.

کد خبر 6079772 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • کتاب «ای کاش زودتر» برای سوالات نوجوانان درباره حجاب منتشر شد
  • معرفی داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره فیلم اقوام ایرانی
  • «ای کاش زودتر» منتشر شد
  • داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • غیر از خشایارشا تمام شخصیت‌های کتاب استر غیرتاریخی‌اند
  • چرا در ایران از مارکز استقبال شد؟
  • کتاب «امام هشتم(ع) و بازی بزرگ عباسیان» روانه بازار نشر شد
  • کتاب «فهرست نسخه‌های خطی مشاهیر جرجان» روانه بازار نشر شد
  • آخرین «آبنبات» در راه نمایشگاه کتاب
  • ترجمه «خدا و امور مجرد» روانه بازار نشر شد