Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@23:20:34 GMT

90 درصد از تاکسی های فرسوده دوگنبدان نوسازی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۳۰۱۱۲

90 درصد از تاکسی های فرسوده دوگنبدان نوسازی شد

گچساران- ایرنا- مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری دوگنبدان گفت: 90 درصد از تاکسی های فرسوده دوگنبدان معادل 270 دستگاه تاکسی نوسازی شد.

سید نوید حسینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 300 دستگاه تاکسی فرسوده در شهر دوگنبدان وجود دارد که از این میزان تاکنون 30 دستگاه نوسازی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: یکهزار دستگاه تاکسی در سطح شهر دوگنبدان مشغول خدمات رسانی به شهروندان هستند که از این تعداد 250 تاکسی موقت هستند.
حسینی تصریح کرد: 95 درصد تاکسی های فعال دوگنبدان گاز سوز هستند که روزانه هر کدام از این خودروها 2کپسول 16 کیلویی گاز مایع مصرف می کنند.
وی ابراز داشت: در حال حاضر، 22 دستگاه اتوبوس خطی در سیستم حمل و نقل درون شهری دوگنبدان فعالیت می کند که روزانه بیش از هشت هزار مسافر در سطح شهر با این واحدها جابه جا می شوند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی دوگنبدان گفت: 250 نفر از رانندگان تاکسی های درون شهری دوگنبدان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند
وی تصریح کرد: روزانه 30 هزار مسافر توسط تاکسی های در شهر دوگنبدان جابجا می شوند.
حسینی تصریح کرد: ستاد مدیریت حمل و نقل شهرستان در سال جاری 2 اولویت نوسازی حمل و نقل عمومی و زمینه سازی حضور بخش خصوصی در امر نوسازی را مدنظر خود قرار داد که این امر با جدیت در حال پیگیری است.
به گزارش ایرنا شهر دوگنبدان بیش از 120 هزار نفر جمعیت دارد که به دلیل ساختار بافت شهری به طول بیش از 10 کیلومتر و عرض حدود 2 کیلومتر نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابه جایی مسافران درون شهری یک ضرورت است.
2082/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تاكسي گچساران نوسازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۰۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۷ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری، از وعده تا عمل

تین نیوز

بنا بود به دلیل کمبود ناوگان برای تردد زوار در اربعین (۱۴۰۲)، ۲ هزار دستگاه اتوبوس پیش از آغاز سفر عتبات وارد شود؛ اما به دلیل وجود برخی از موانع بین دستگاه های مربوطه این روند با تأخیر مواجه شد که در تیرماه (۱۴۰۲)، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بیان اقدامات و برنامه های این معاونت از اضافه شدن ۲ هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور خبر داد و گفت: با تلاش های وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس از سوی هیأت دولت ابلاغ شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافرین به وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز داده می شود با تأیید و تشخیص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به ثبت سفارش واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و تأیید تأمین قطعات وجود شبکه خدمات پس از فروش و معاینه فنی توسط وزارت صنعت معدن و تجارت بر اساس استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو اقدام کند.

علیرضا احمدی فینی رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در خصوص چرایی عدم واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس، گفت: در راستای واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس در تاریخ (۱۷ مهر ماه) آئین نامه اجرایی ابلاغ شد؛ بنا بود تا طبق مصوبه هیأت وزیران صادر کرده بودند، روند تأیید و تشخیص در سازمان راهدار طی شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در ادامه تاکید کرد: همچنین قرار شد تا مراحل دیگر مانند شناسایی کالا، تخصیص ارز، تأمین ارز و تاییدیه نهایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت طی شود. در سازمان راهداری مرحله ای پس از تأیید شناسایی کالا و تأیید اولیه ارزی که با عنوان محدودیت ثبت سفارش سابقه محسوب می شود که پس از این سازمان راهداری به عنوان متولی وارد چرخه واردات اتوبوس ها می شود.

وی خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند که تأیید فنی در ثبت سفارشات برعهده سازمان راهداری است؛ که تاییدیه فنی ۱۹۰ ناوگان انجام شده اما مراحل ارزی هنوز طی نشده است.

نوسازی ناوگان حمل و نقل برون شهری به ویژه در بخش مسافربری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی با عقب ماندگی هایی روبه رو بود که اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تدابیر لازم به منظور تأمین ناوگان مورد نیاز کشور مورد بررسی قرار گرفت.

 

تأمین ۵ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری برای سال جدید

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مصاحبه های اخیر خود از واردات ۵ هزار دستگاه اتوبوس خبر داد و اعلام کرد «در حوزه ایمنی، برنامه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را در برنامه داریم؛ هدف گذاری برای تأمین اتوبوس بین شهری برای سال آینده معادل ۵ هزار دستگاه است.»

منابع ارزی مورد نیاز این واردات این ۷ هزار دستگاه اتوبوس، از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایرانی تعیین و ابلاغ می شود.

ناوگان جاده ای کشور با کمبود جدی روبه رو است و آمار اتوبوس های بین شهری نسبت به سال گذشته میانگین نصف شده که دولت باید نسبت به این روند اقدامات جدی را در دستور کار قرار دهد؛ حال باید دید هم اکنون علاوه بر وعده واردات ۲ هزار دستگاه، وعده تأمین ۵ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری برای سال جدید (۱۴۰۳) با چه جدیتی از سوی دولت سیزدهم پیگیری خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تامین ۷ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری، از وعده تا عمل
  • نوسازی بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷
  • ابلاغ آئین نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها / افزایش ارزش اسقاط خودروهای فرسوده
  • ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده افزایش یافت
  • ارزش اسقاط خودرو بالا رفت
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • افزایش ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده
  • ابلاغ آیین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها
  • ابلاغ آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها/ افزایش ارزش اسقاط خودروهای فرسوده
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود