Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران از راه‌اندازی کلینیک بازتوانی شناختی خبر داد و گفت: برخی برنامه‌های نرم‌افزاری همچون بازی‌های کامپیوتری می‌تواند روی حافظه اثر بگذارد یا توجه و تمرکز و ادراکات فرد را تقویت کند.به گزارش بلاغ، مهدی تهرانی دوست در ارتباط با سمپوزیوم بازتوانی شناختی اظهار داشت: برخی از اختلالات حوزه مغز، اعصاب و روان می‌تواند بر روی حیطه شناختی افراد از جمله توجه، تمرکز، حافظه و ادراکات تاثیر گذارد لذا توجه به این مسئله حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه ممکن است درمان‌های اولیه این اختلالات، مستقیم روی این کارکردها تاثیر بهبودی نداشته باشد، گفت: طی سال‌های اخیر روش‌هایی معرفی شده که ضعف کارکرد شناختی بیماران را جبران کند.

دبیر علمی سمپوزیوم بازتوانی شناختی در مورد تعریف بازتوانی شناختی گفت: این مسئله شامل روش‌هایی است که ضعف کارکرد شناختی بیماران را جبران می‌کند که شامل برخی از درمان‌های دارویی و غیر دارویی است. همچنین روش‌های غیردارویی شامل تمرین افراد، بهره‌مندی از برنامه‌های کامپیوتری و استفاده از وسایل خاص است.

تهرانی دوست بیان داشت: برخی از نرم افزار ها شامل گیم‌ها و بازی‌ها می‌تواند تاثیرات مطلوبی بر روی کارکردها داشته باشند و به طور کلی برنامه‌های نرم‌افزاری می‌تواند روی حافظه اثر بگذارد و یا توجه و تمرکز و ادراکات فرد را تقویت کند البته برخی از این نرم افزارها در برخی از کشورهای جهان مورد استفاده قرار گرفته و در ایران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: طیفی از بیماران همچون بیماران گرفتار سکته مغزی، پارکینسون، آلزایمر و ام اس می توانند از این بازتوانی شناختی بهره‌مند شوند. همچنین برخی از بیماران روانپزشکی همچون اختلال بیش فعالی و کم توجهی، اتیسم اسکیزوفرنی، سوء مصرف مواد مخدر و افسردگی نیز با استفاده از بازشناختی توانی می‌توان به آنها کمک کرد.

این فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان با اشاره به اینکه روش‌های بازتوانی شناختی، همه تحقیقات علمی آن هنوز کامل نشده است، گفت: کلینیکی در تهران تحت عنوان «کلینیک مغز و شناخت» به همت دانشگاه علوم پزشکی ایران و پژوهشگده علوم شناختی راه اندازی شده است که تحقیق و برنامه های درمانی همزمان در این کلینیک در حال انجام است و بسیاری از بیماران می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۰۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند

گروه اقتصاد و درآمد: در لایحه بودجه 1403، 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه ای به عنوان یارانه احزاب اختصاص یافته است.

 

به گزارش جماران، مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به اختصاص 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه ای به عنوان یارانه احزاب، در گزارشی نوشت: در این خصوص، مسئله مهم استفاده از سازوکاری مناسب برای توزیع کمکهای مالی بین احزاب است، توزیع یارانه بین احزاب سیاسی توسط وزارت کشور، بدون تعیین ضابطه و چارچوب از سوی قانونگذار، مغایر اصل 85 قانون اساسی است. بنابراین ضروری است ضوابط و مقرراتی برای توزیع عادلانه این یارانه در قانون توسط مجلس شورای اسلامی تنظیم و تصویب شود؛ در غیر این صورت، دادن اختیار به وزارت کشور در این زمینه بدون ضابطه محل اشکال است.

 

بند 8 ماده 11 قانون احزاب نیز رافع ایراد نیست و تاکنون قانونگذار ضوابط و مقرراتی در این خصوص تصویب نکرده است.

 

یکی از راهبردهای معمول برای تقویت و توانمندسازی احزاب و تشکل های سیاسی معاضدت حقوقی و حمایت مالی دولت از احزاب سیاسی است. براساس بند ز ماده 105 قانون برنامه ششم توسعه کشور، دولت موظف است برنامه ریزی های لازم جهت توسعه سیاسی را به گونه ای طراحی کند که تا پایان اجرای قانون برنامه ششم، احزاب و تشکلهای سیاسی مطابق ضوابط قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی، مورد حمایت قرار گیرند.

 

یکی از راههای حمایت از احزاب سیاسی، اختصاص کمک ها و یارانه های دولتی برای آنهاست تا به کمک آن بتوانند سازمان اداری خود را تجهیز و مقداری از هزینه های تبلیغات انتخاباتی خود را تأمین کنند. اما درخصوص تخصیص یارانه به احزاب به منظور حمایت از آنها چند نکته قابل توجه است: اول؛ اعتبار اختصاص یافته به این منظور به قدری اندک و ناچیز است که کمک مؤثری به وضع مالی احزاب سیاسی نخواهد کرد، دوم اینکه صرف پیش بینی کمک مالی به احزاب در بودجه سالیانه، موجب تقویت و توانمندی احزاب و تشکلهای سیاسی نخواهد شد، بلکه مسئله مهم استفاده از سازوکاری مناسب برای توزیع کمک های مالی بین احزاب است.

 

مرکز پژوهش های مجلس تاکید دارد: ضروری است که قانون انتخابات در راستای تقویت نقش احزاب اصلاح شود. با توجه به اینکه سال جاری، به نوعی سال پایان برنامه ششم توسعه و آغاز برنامه هفتم است، شایسته است که وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب طی برنامه ششم توسعه و میزان دستیابی به توانمندسازی احزاب و نتایج کمک های مالی داده شده، به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ارائه کند.

         

دیگر خبرها

  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است
  • قالیباف: مالیات بر سوداگری شامل یک درصد جامعه است
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!