Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

حسین‌شیرزاد در این جلسه اظهارداشت: تنها راه ناگزیر اصلاح اساسی شیوه حکمرانی در تعاونی‌های کشاورزی و روستایی با همراهی و همیاری خود نظام تعاون روستایی متشکل از اتحادیه‌ها و اصناف است.

وی افزود: اصلاحات بنیادین در سازمان تعاون روستایی بدون همراهی مدیران سیستم تعاونی، ختم به هرج و مرج و بی سازمانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین شیرزاد خاطرنشان‌کرد: هیچ راه دیگری برای حفظ موجودیت سازمان مرکزی تعاون روستایی و اتحادیه های مرکزی و نظارت جز اصلاحات گام به گام نمی‌شناسم وباید کمک کنیم تا شانس وقوع اصلاحات در شبکه افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت واحدهای اعتباری سازمان تعاون روستایی گفت: وضعیت امروزین واحدهای اعتباری یک اتفاق و تصادف نیست بلکه حاصل یک مدیریت توام با تسامح و تساهل و نتیجه انتخاب‌های نادرست مدیریتی مان طی ده سال اخیر است.

مدیر عامل و رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: هیچ راه جادویی جز محدود کردن شیوه‌های‌مدیریتی بی‌حساب و کتاب و مطالعه نشده این واحدها وجود ندارد و یکی از رویکردهای مهم ارزیابی مدیران استانی قطعا شیوه مقابله آنها با این واحدهای اعتباری خواهد بود.

حسین شیرزاد گفت: فساد و ناکارامدی در واحدهای اعتباری محصول سوء مدیریت و سوء برداشت‌ها از مفاهیم مالیه خرد در نظام تعاونی‌ها در هنگامه‌ای که هیچ استاندارد حسابداری و مالی قابل قبولی‌نداریم ، نهاد نظارتی تعریف نکردیم ، پروتکل‌های بانکی یا صندوق داری نداریم ، مفاهیم بانکداری را نمی‌فهمیم و اصولا کفایت و دانایی و دانش لازم را در حوزه های مالی ، حسابداری و پولی نداریم مداخله‌گری غیرمجاز در بازار های پولی در قالب واسطه گری‌های وجوه و اعتبارات ، یک اشتباه فاجعه بار است.

وی ادامه داد: سریعا باید رشد واحدهایی که احیانا مورددار هستند متوقف شوند و از عضویت اعضای غیر عضو شبکه تعاونی‌ها و مصارفی غیر از مصارف بخش کشاورزی جلوگیری کرد.

حسین شیرزاد خاطر نشان کرد: نباید بگذاریم عده قلیلی سود جو و صاحب نفوذ جیبهای خود را با اموال و سپرده‌های کشاورزان زحمتکش پر کنند و در نهایت با به خطر انداختن آبروی هفتاد ساله سازمان مرکزی تعاون روستایی و وزارت جهاد کشاورزی دچار بحران‌های حاد اجتماعی شویم.

مدیرعامل و رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی‌ایران گفت: با هر مدیری که در این معرکه‌ی مفسده آمیز معاضد، مباشر یا آمر به این منکر باشد قطعا متخلف بوده و سریعا برخورد خواهد شد.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: کشاورزی هرج و مرج تصادف ایران استاندارد رشد بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ایران بخش کشاورزی تصادف کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۰۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان تربت حیدریه گفت: مرحله اول شامل هشت تن بذر مادری پنبه امسال بین کشاورزان تربت حیدریه توزیع می‌شود که در هفته جاری ۳ تن بذر مادری رقم ورامین در محل اتحادیه تعاونی روستایی این شهرستان تخلیه شد.

حمیدرضا رضایی افزود : البته میزان توزیع بذر مادری پنبه بستگی به سطح زیرکشت داشته است و پس از توزیع می‌توان گفت چند کشاورز از تسهیلات یارانه‌ای دولت استفاده کرده‌اند.

وی  بیان کرد: کشاورز برای هر کیلو باید ۵۴۰ هزار ریال به اتحادیه تعاون روستایی بابت بذرهای مادری بپردازد و بابت هر کیلو ۸۴ هزار و ۹۱۰ ریال یارانه از سوی دولت به کشاورزان تعلق گرفته است، کشاورزان این شهرستان در مجموع بابت هشت تن چهار میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال پرداخت خواهند کرد.

به گفته او ، دولت بابت هشت تن بذر مادری پنبه مبلغ ۶۷۹ میلیون و ۲۸۰ هزار ریال یارانه پرداخت می‌کند.

رضایی ادامه داد: خرید این میزان بذر پنبه در راستای تحقق اقتصاد تعاونی ها و خدمات رسانی به بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان تربت حیدریه برحسب مصوبه کمیته فنی و هماهنگی با مدیریت جهاد کشاورزی و در راستای فعالیتهای بازرگانی و دادن خدمات فنی و تخصصی به بهره برداران بخش کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اشاره کرد: قراردادهای خرید هم با تولید کنندگان بذر مادری از جمله شرکت‌های وابسته به آستان قدس رضوی منعقد شده است.

سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان تربت حیدریه افزود: ایجاد زنجیره های تخصصی و توانمندسازی شرکتها و رقابت اقتصاد تعاونیها با اقتصاد بخش خصوصی و از سوی دیگر توانمندسازی بعد بازرگانی شبکه تعاون روستایی جزء اولویت های سال جاری است.

وی گفت: بر همین اساس سعی شده همسو با فعالیت‌های حوزه بخش کشاورزی، تعامل مثبتی با جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، اداره توسعه نوغانداری ،دامپزشکی و اداره غله و خدمات بازرگانی و سازمان های مردم نهاد برقرار باشد.

بر طبق اطلاعات منتشره پارسال ۲۶ تن بذر پنبه در بین کشاورزان تربت حیدریه توزیع شده است.

بیش از ۱۲ هزار بهره‌بردار کشاورزی که معادل ۷۹ درصد نیروی کار تربت‌حیدریه است، در گستره ۹۰ هزار هکتاری زمین‌های کشاورزی و باغی این شهرستان به کشاورزی اشتغال دارند.

تربت حیدریه به عنوان یکی از مراکز مهم کشاورزی در خراسان رضوی، دارای تنوع بالایی از محصولات کشاورزی است، به عنوان مثال زعفران، ابریشم، خربزه، پسته، بادام، گندم، جو، سیب زمینی، کلزا، پیاز، چغندرقند، و گوجه فرنگی نیز در تربت حیدریه کشت می‌شود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، تربت حیدریه دارای ۹۱ هزار و ۲۸۴ هکتار اراضی زراعی و باغی است.

این شهرستان به دلیل تنوع آب و هوایی و ظرفیت‌های فراوان، در تولید و سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در خراسان رضوی جایگاه برتری دارد.

مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه با مزیت‌های مختلف در حوزه کشاورزی، معدن، صنعت و تجارت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • نقش روستابازار‌ها در کنترل قیمت‌ها
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده دامی و کشاورزی
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم در فارس
  • جهادگران اقتصادی را لَنگ تسهیلات نگذارید
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی کرمانشاه
  • شناسایی بیش از ۱۷۰ تبعه غیر مجاز در کرمانشاه
  • توزیع ۳۴ هزار تن آرد خانه پزی در بین روستائیان لرستان
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند