Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکاراـ ایرناـ وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت دو هزار واحد مسکونی اضافی یهودی‌نشین در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را به شدت محکوم کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، وزارت امور خارجه ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ادامه روند احداث غیرقانونی بیش از دو هزار واحد مسکونی یهودی‌نشین دیگر توسط رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن و تخریب منازل فلسطینی ها را به شدت محکوم می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه همچنین آمده است که با قاطعیت این تصمیم رژیم صهیونیستی که قوانین بین المللی را کاملا نادیده گرفته است، محکوم می شود.
رسانه ها روز چهارشنبه گذشته (9 خرداد) اعلام کردند که مقام های رژیم صهیونیستی احداث 2070 واحد مسکونی در سرزمین های اشغالی در کرانه باختری رود اردن را تصویب کرده اند.
شهرک نشین جدید حدود 14.5 هکتار مساحت خواهد داشت و خود بخشی از یک طرح بزرگ شهر ک نشینی است که سال 2017 ساخت آن تصویب شد و 660 هکتار مساحت دارد.
'آویگدور لیبرمن' وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چندی پیش (3 خرداد 97) اعلام کرد، از کمیته برنامه ریزی این رژیم می خواهد در اسرع وقت مجوز ساخت 2 هزار و 500 واحد مسکونی در 30 شهرک کرانه باختری رود اردن را صادر کند.
براساس قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، ساخت شهرک سازی در کرانه باختری فاقد مشروعیت است.
با وجود آن که این قطعنامه، شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین را «فاقد وجاهت قانونی» دانسته است، اما رژیم صهیونیستی نه تنها اقدامی برای توقف شهرک سازی های غیر قانونی انجام نمی دهد، بلکه با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و حمایت همه جانبه واشنگتن از تل آویو، روند ساخت آن شدت گرفته است.
خاورم/1905

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تركيه كرانه باختري اسراييل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۰۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد

 وزیر خارجه آمریکا برای گفت‌وگو درباره توافق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس، وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا برای گفت‌وگو درباره توافق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس، وارد سرزمین‌های اشغالی شد. 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست
  • نتانیاهو شمال اسراییل را به حال خود رها کرده است
  • فون درلاین: حمله نظامی اسرائیل به رفح کاملاً غیرقابل‌قبول است
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری | یک نظامی زخمی شد
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری/ یک نظامی زخمی شد
  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری