Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@08:22:59 GMT

دستگیری ۴ صیاد و ۲ شکارچی غیرمجاز در سردشت

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۳۱۲۴۳

دستگیری ۴ صیاد و ۲ شکارچی غیرمجاز در سردشت

رئیس محیط زیست سردشت گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست به هنگام گشت زنی روزانه در زیستگاه های حاشیه رودخانه زاب طی عملیاتی با تعدادی متخلف زیست محیطی برخورد کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، خالد بایزیدی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست به هنگام گشت زنی روزانه در زیستگاه های حاشیه رودخانه زاب طی عملیاتی با تعدادی متخلف زیست محیطی برخورد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت با بیان اینکه متخلفین با مشاهده ماموران بلافاصله ماهی های تلف شده را در داخل رودخانه رهاسازی کردند، گفت: یکدستگاه موتوربرق از متخلفین صید کشف و تعداد ۴ نفر هم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی گردیدند.

وی افزود: در دو عملیات دیگر که یکی در اطراف روستای دوله گرم بوده یک شکارچی با در دست داشتن اسلحه شکاری غیرمجاز و همچنین در اطراف پل شهدای شیمیایی نیز یک شکارچی دیگر که یک قبضه اسلحه شکاری مجاز را حمل می کرد قبل از هرگونه تخلفی در دام ماموران یگان حفاظت محیط زیست سردشت افتادند.

بایزیدی بیان کرد: شکارچیان و صیادان ضمن تمکین به قوانین تا اطلاع ثانوی از هرگونه شکار پرندگان، پستانداران و ماهی ها خودداری نموده، و بدیهی است در صورت مشاهده با متخلفین برابر قوانین برخورد و نسبت به معرفی به مراجع ذیصلاح قضایی اقدام میگردد.

وی همچنین به راه اندازی سامانه جامع شکار و صید در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: این سامانه در سال گذشته راه اندازی شده و کلیه مشخصات شکارچیان و سوابق تخلف آنها ثبت گردیده و افرادی که دارای سوابق تخلفات زیست محیطی باشند، از هرگونه خدمات اعم از صدور دفترچه شناسایی شکارچی، پروانه های شکار و صید غیره محروم خواهند بود.

وی با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی کشفیات امسال نسبت به سال گذشته گفت: ۲ قبضه اسلحه ی غیر مجاز، ۳ قبضه اسلحه مجاز، ۶ قطعه کبک، ۱۰ بال سهره جنگلی، یکدستگاه موتوربرق، ۳۰۰ متر تور صیادی و در مجموع ۸ نفر دستگیر شده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۱۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ علیرضا حسین زاده بابایی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست، ساختمانی به مساحت ۵۰ مترمربع را که در منطقه حفاظت شده‌ی سیاهمزگی شهرستان شفت ساخته شده بود با همراهی کارشناسان منابع طبیعی و نیروی انتظامی و حکم قضایی تخریب و زمین ملی به حالت اولیه بازگردانده شد. 

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: مردم در صورت مشاهده یا اطلاع از هرگونه تخلف محیط زیستی و یا تصرفات غیرمجاز در مناطق حفاظت شده ، موارد را به ادارات حفاظت محیط زیست و یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • خسارت ۷۸ میلیارد ریالی به محیط زیست خراسان رضوی
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • شکارچیان حیوانات وحشی در راور به دام قانون افتادند
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند