Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:03:49 GMT

مخالفت تشکل‌های کشاورزی با احیای وزارت بازرگانی

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۳۲۰۱۸

مخالفت تشکل‌های کشاورزی با احیای وزارت بازرگانی

حسین قهرمانی، کارشناس حوزه کشاورزی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پافشاری دولت برای تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و  احیای وزارت بازرگانی درحالی است که ۴۰ نماینده مجلس، وزرای کشاورزی، صنعت و اتحادیه‌های صنفی کشاورزی با آن مخالفت کردند.

وی اظهار کرد: لایحه  اصلاح بخشی از ساختار دولت (لایحه تفکیک ۳ وزارتخانه) برای اولین بار توسط دولت در خرداد ماه سال ۹۶ با قید دو فوریت  تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لایحه در مجلس با یک فوریت تصویب و برای بررسی‌های بیشتر به کمیسیون‌های تخصصی مجلس (اجتماعی، صنایع‌ومعادن و کشاورزی) ارجاع  و در نهایت در هر سه کمیسیون تخصصی رد شد.

وی با اشاره به اینکه عدم موافقت مجلس با لایحه تفکیک پایان کار نبود و لایحه تفکیک مجددا با پافشاری دولت و موافقت رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی مجدد قرار گرفت و برای همین منظور کمیسیون ویژه  (کمیسیون مشترک برای اصلاح بخشی از ساختار دولت) تشکیل شد، افزود: با توجه به اصرار دولت، کمیسیون مشترک مجلس شورای اسلامی از اسفند ماه ۹۶ جلسات متعددی پیرامون موضوع برگزار کرد و در نهایت لایحه تفکیک در این کمیسیون هم به صورت قاطع  رد و مورد موافقت قرار نگرفت. یکی از محورهای اصلی لایحه دولت، تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و به دنبال آن احیاء وزارت بازرگانی است.

قهرمانی اضافه کرد: در همین راستا در بین وزارتخانه‌های پیشنهادی برای احیاء، تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به وزارتخانه‌های «صنعت و معدن» و «بازرگانی» حساسیت‌های بیشتری را در روند بررسی لایحه تفکیک بوجود آورد و در نهایت  پیشنهاد تفکیک این وزارتخانه، در هر سه کمیسیون تخصصی مجلس شامل کمیسیون اجتماعی، کمیسیون صنایع و معادن  و کمیسیون کشاورزی رد شد و مورد پذیرش قرار نگرفت.

به گفته وی در کنار مخالفت قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هر چهار کمیسیون تخصصی که بیش از ۴۰ نماینده ملت را شامل می‌شوند، مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه‌های صنفی کشاورزی با تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و احیاء وزارت بازرگانی مخالف هستند.

کد خبر 4304395

منبع: مهر

کلیدواژه: قانون انتزاع مجلس شورای اسلامی وزارت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی بانک مرکزی ایران قیمت نفت اوپک صادرات نفت وزارت جهاد کشاورزی مرکز آمار ایران تولید نفت بورس دلار گمرک وزارت راه و شهرسازی روسیه بازار سهام قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۲۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، مجلس ملی فرانسه رای به تشکیل کمیسیونی داد که وظیفه آن بررسی موارد «خشونت جنسی و جنسیتی» در صنعت سینمای این کشور و سایر زمینه‌های فرهنگی است.

درخواست برای راه‌اندازی چنین برنامه‌ای توسط ژودیت گودرش بازیگر، نویسنده و کارگردان مطرح شد که رهبری موج جدیدی «جنبش می تو» در این کشور را برعهده دارد.

این نخستین باری است که مباحث «جنبش می تو» به سطح دولتی فرانسه می‌رسد، اگرچه سازمان فیلم فرانسه (CNC ) در ماه‌های اخیر ابتکاراتی برای جلوگیری از آزار جنسی در صحنه فیلمبرداری انجام داده بود.

فرانچسکا پاسکوینی، نماینده پارلمان که این طرح را به مجلس برد، گفت: وقت آن رسیده که فرش قرمز برای متجاوزان پهن نشود.

هدف این کمیسیون ارزیابی شرایطی است که مدت‌ها اجازه داده تا خردسالان و بزرگسالان شاغل در صنایع فیلم، سمعی و بصری، هنرهای نمایشی، مد و تبلیغات در اکوسیستم تولید فیلم فرانسه مورد سوء‌استفاده و خشونت قرار گیرند.

گودرش در ماه فوریه این درخواست را مطرح کرد و حالا قرار است کمیسیون به صورت رسمی در ۱۳ مه راه‌اندازی شود. جلسات استماع شکایت‌ها از ۲۰ می آغاز می‌شود و نتیجه گیری‌ها ۶ ماه بعد ارایه خواهد شد.

کد خبر 6096965

دیگر خبرها

  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد