Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@11:21:42 GMT

قبل از سفر به این کشور با فرهنگ غذایی اش آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۳۲۰۸۵

قبل از سفر به این کشور با فرهنگ غذایی اش آشنا شوید

رکنا: قبل از هر سفر به کشورهای خارجی توصیه می شود ابتدا با فرهنگ غذایی آن کشور آشنا شوید تا سفر بهتری را تجربه کنید.

لهستان کشوری است در مرکز اروپا که از غرب با آلمان، از جنوب غربی با جمهوری چک، از جنوب با اسلوواکی و از شمال شرقی با لیتوانی و روسیه همسایگی دارد. مساحت این کشور حدود ۳۱۲ هزار کیلومتر مربع است و شصت و نهمین کشور جهان و نهمین کشور بزرگ قاره اروپا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعیت این کشور ۳۹ میلیون نفر است و سی و چهارمین کشور پر جمعیت جهان است. پایتخت این کشور ورشو نام دارد. فرهنگ غذایی لهستان کمی عجیب است و در مراسم‌ خود رسم و رسوم عجیبی را رعایت می‌کنند.یکی از مواد غذایی که از نوشیدنی‌های بومی لهستان است و به صورت سرد و گرم سرو می‌کنند و میل می‌کنند کمپوت است. این کشور غذاهای معروف زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بیگوس، سوپ برش، کوپیتکا و ویگیلیا اشاره کرد که ویگیلیا غذای مخصوص شب کریسمس آن‌ها است.

اگر به لهستان سفر کردید به سادگی از کنار غذاهای محلی آن نگذرید و حتما آن‌ها را امتحان کنید. بعضی از غذاهای آن‌ها دارای کالری بالایی است اما به امتحانش می‌ارزد و پشیمان نخواهید شد.

اکثر غذاهای این کشور با گوشت قرمز طبخ می‌شوند حتی در صبحانه‌های آن‌ها نیز گوشت قرمز وجود دارد. همچنین سوسیس‌ها و نان‌های این منطقه نیز مانند آلمان معروف است. به طور کلی بهتر است بدانید که اصلی‌ترین وعده غذایی مردم این کشور، نهار است.

مردم این کشور رسم و رسوم مخصوص به خود را دارند. برای مثال در شب کریسمس در کنار میز شام خود یا زیر رومیزی یونجه قرار می‌دهند و بعد از خوردن شام میبینند که اگر ساقه یونجه سبز باشد نماد ثروت و شانس در سال جدید است و اگر زرد باشد به این معنی است که تغییری در سال جدید برای آن‌ها به وجود نخواهد آمد و اگر ساقه شکسته باشد برای آن‌ها نماد بدشانسی است. این سنت به دلیل تولد مسیح انجام می‌شود و همچنین بعضی از افراد تمام کف خانه را از یونجه پر می‌کنند.

آن‌ها در شب کریسمس نوعی ویفر که ترکیبی از آرد گندم و آب است و مستطیل شکل است تهیه می‌کنند و همدیگر را در خوردن این ویفر شریک می‌کنند. سر میز شام از این ویفرها به یکدیگر می‌دهند و برای هم آرزوی خوشبختی می‌کنند. این ویفر نمادی از بخشش، اتحاد و دوستی برای آن‌ها است.

کافه و رستوران

رستوران لهستانی در ورشو رستورانی زیبا و منحصر به فرد است که هم فضای باز برای تابستان دارد و هم دارای فضای بسته و سر پوشیده است. این رستوران در منطقه تاریخی شهر ورشو واقع شده و بهترین و خوشمزه‌ترین غذاها را در اختیار شما خواهد گذاشت.

کافه رستوران شارلوت یک کافه فوق‌العاده است که به دلیل داشتن صبحانه‌های عالی خود معروف شده است و صبحی نیست که به راحتی بتوان در آن جا پیدا کرد و شلوغ نباشد.

طرز تهیه

سوپ بُرش از چغندر، هویج، کلم و گوجه فرنگی تشکیل می‌شود و نه تنها خوشمزه است بلکه رنگ قرمز سیر آن روی میز غذا نظر همه را به خود جلب می‌کند. در عین حال این سوپ بسیار مقوی و رژیمی محسوب می‌شود.

مواد لازم

چغندر (لبو): ۳ عدد متوسط

سیب زمینی: ۲ عدد متوسط

پیاز: ۱ عدد متوسط

لوبیا: ۴۰۰ گرم (کنسرو)

برگ بو: ۲ عدد

آب: ۱۰ فنجان

آب مرغ یا گوشت: ۶ فنجان

گوجه فرنگی: ۱ کنسرو

آب لیمو: ۴ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه: نصف قاشق چایخوری

شوید: ۱ قاشق غذاخوری (خرد شده)

روغن: ۴ قاشق غذاخوری

هویج: ۲ عدد

کلم پیچ: ۱ نصفه

طرز تهیه

در یک قابلمه بزرگ چغندرها را بپزید و روی حرارت متوسط به مدت یک ساعت قرار دهید تا چغندرها پخته و لبو شوند. لبوها را از آب بیرون بیاورید، کنار بگذارید و آب آن ها را نگه دارید.

سیب زمینی را پوست گرفته و به شکل مستطیلی خرد کنید، داخل آب لبو بریزید و بپزید تا نرم شوند.

هویج را پوست گرفته و رنده کنید. پیاز را هم پوست بگیرید و خرد کنید. سپس آن ها را با روغن داخل ماهیتابه تفت دهید تا نرم شوند. سپس گوجه‌ها را به ماهیتابه اضافه کنید و دوباره تفت دهید.

کلم را خرد کرده و داخل قابلمه حاوی سیب زمینی بریزید.

لبوها را به شکل نواری خرد کرده و به قابلمه اضافه کنید.

آب مرغ یا گوشت، آب لیمو، برگ بو، فلفل و کنسرو لوبیا را به سوپ اضافه کنید و هم بزنید.

هویج، پیاز تفت داده شده و شوید را داخل سوپ بریزید و ۱۰ دقیقه بپزید تا جا بیفتد و تمام مواد نرم شوند.

سوپ را داخل ظرف مخصوص بریزید و خامه ترش را روی آن اضافه کنید.

 

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت سفر غذا لهستان خارجی خوردن توصیه سفر عجیب حوادث عکس حوادث تهران اخبار تهران پرونده دبیرستان زن ایران قتل دبیرستان معین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۲۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرد نام‌آشنا دوباره سرمربی تراکتور می‌شود

سرخ پوشان تبریزی که دو روز قبل به پایان همکاری توافقی و دو طرفه با پاکو خمس رسیدند، در فاصله هفت بازی مانده تا اتمام لیگ بیست و سوم تصمیم به انتخاب یک گزینه نام‌آشنا گرفتند که تجربه حضور روی نیمکت این تیم را داشته است.

باشگاه تراکتور که قبل از همکاری با پاکو خمس در میانه‌ی راه فصل ۰۲-۱۴۰۱ کارش در لیگ‌برتر را همراه با قربان بردیف پیش برده بود، دوباره تصمیم به انتخاب این سرمربی گرفته و قصد دارد این مربی ترکمن را انتخاب کند.

قربان بردیف که در نیم‌فصل نخست لیگ بیست و دوم هدایت تراکتور را برعهده داشت و این تیم را در میانه جدول قرار داده بود، با نظر محمدرضا زنوزی مالک این باشگاه دوباره در آستانه بازگشت قرار دارد و احتمالا به زودی معارفه خواهد شد

باشگاه تراکتور پس از پایان همکاری با قربان بردیف، مذاکرات خود را با یحیی گل‌محمدی و یکی، دو گزینه شاغل در لیگ برتر انجام داده بود، اما در نهایت به قربان بردیف رسیده و این سرمربی دوباره به تبریز برمی‌گردد.

تیم فوتبال تراکتور با کادر فنی موقت در دیدار روز جمعه مقابل نساجی مازندران حاضر خواهد شد، اما پس از این مسابقه قرار است قربان بردیف به‌عنوان سرمربی جدید سرخ پوشان تبریزی معرفی شود.

ریکاردو آلوز و گوستاوو واگنین، دو ستاره خارجی تراکتور که در گذشته شاگرد بردیف بودند هم نظر مثبتی روی این انتخاب داشتند و زنوزی نیز نظر مثبتی روی بازگشت این سرمربی داشته تا جانشین پاکو خمس مشخص شود.

بردیف در آذرماه سال گذشته و پس از نیم‌فصل همکاری با تراکتور تصمیم گرفت به روسیه برود و هدایت سوچی را برعهده بگیرد که البته حضورش روی نیمکت این تیم پس از پنج بازی به پایان رسید تا حالا دوباره در آستانه بازگشت به تراکتور باشد. 

منبع: ورزش سه

tags # تراکتورسازی تبریز سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • کنایه آشنا به اسرائیلی‌ها: موشک یا موش کوچک؟!
  • حادثه اصفهان از خارج از کشور اتفاق افتاده است یا داخل؟
  • اهمیت استراتژیک گندم
  • اهمیت گندم و نان
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • شرایط بهتر موجودی کیت‌های آزمایشگاهی در کشور/مرجع سلامت حامی تولید داخل
  • حسام الدین آشنا: گشت را ارشاد کردند؟
  • مرد نام‌آشنا دوباره سرمربی تراکتور می‌شود
  • مشاور وزیر کشور: معلوم نبود اگر حسن روحانی یا ظریف بودند چه بلایی سرمان می آمد!
  • برگ برنده ایران در تامین امنیت غذایی/انبارها پُر از کالاست