Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@05:46:03 GMT

اندر مزایای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۳۲۴۷۳

اندر مزایای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری

ساعت 24-نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری برای رفت و برگشت به سر کار، می‌تواند خطر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی یا سکته مغزی را تا 30 درصد کاهش دهد.

محققان دانشگاه کمبریج، دانشکده بهداشت و درمان لندن و کالج امپریال لندن در تلاش برای درک تأثیر فعالیت روزانه بر سلامت افراد، عادات رفتاری 35 هزار و 899 نفر را که در بیوبانک انگلستان
(UK Biobank) ثبت‌نام کرده بودند، بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این تحقیقات که در نشریه قلب (Heart) منتشر شد، گویای این حقیقت است که آمد و شد روزانه از طریق پیاده‌روی، دوچرخه یا حمل و نقل عمومی به طور چشم‌گیری خطر ابتلا به مشکلات قلبی - عروقی یا سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

درابتدای این مطالعه، افراد درباره عادات سفر خود و همچنین سایر رفتارهای مهم بهداشتی نظیر سیگار کشیدن ـ به طور متوسط از هفت سال قبل تا آن وقت ـ مورد سؤال قرار گرفتند. حدود دو سوم از شرکت‌کنندگان که سه بار یا بیشتر در هفته سفر می‌کردند، برای این کار فقط از خودروی شخصی استفاده می‌کردند. در همین حال 5/8 درصد از پرسش‌شوندگان گفتند برای حمل و نقل از دوچرخه استفاده می‌کنند.

تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد در میان افرادی که از منزل خارج می‌شوند، کسانی که برای رفت و آمد خود فعال‌ترند، در مقایسه با آنهایی که منحصرا از خودروی شخصی استفاده می‌کنند به طور نسبی در ابتلا به بیماری‌های قلبی یا سکته مغزی با 11 درصد خطر کمتر مواجه بودند و 30 درصد آنها کمتر با مرگ ناشی از بیماری قلبی یا سکته مغزی روبه‌رو شدند. علاوه بر این بیشتر مسافرانی که الگوی رفتاری منظم و غیر متمرکزی در رفت‌وآمد داشتند، 43 در صد کمتر با مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی عروقی مواجه شدند. محققان می‌گویند بیشتر الگوهای فعال مسافرتی با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در بزرگسالان و مرگ و میر ناشی از آن همراه بوده است. این پیام مهمی برای پزشکان است تا به مردم توصیه کنند که چگونه از لحاظ جسمی فعال باشند تا خطر ابتلا به بیماری را در آنها کاهش دهند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود