Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@22:56:38 GMT

روحانی روز ملی ایتالیا را تبریک گفت

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۳۲۵۹۴

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌‌جمهور با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری ایتالیا، تاکید کرد: تعامل سازنده و گسترش روابط با کشور دوست ایتالیا، به عنوان یکی از کشورهای مهم اتحادیه اروپایی، براساس احترام و منافع متقابل از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران در چند سال گذشته بوده است.

متن پیام تبریک حجت‌الاسلام روحانی به این شرح است:

بسم اللّه الرحمن الرحیم

جناب آقای سوجو ماتارللا

رئیس جمهوری ایتالیا

فرا رسیدن روز ملی جمهوری ایتالیا را به جناب‌عالی و مردم آن کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعامل سازنده و گسترش روابط با کشور دوست ایتالیا، به عنوان یکی از کشورهای مهم اتحادیه اروپایی، براساس احترام و منافع متقابل از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران در چند سال گذشته بوده است. در سایه این سیاست، خوشبختانه روابط فیمابین در حوزه‌های مختلف، روند رو به رشدی داشته و اطمینان دارم با امضای موافقت‌نامه خط اعتباری، مسیر عملیاتی شدن اسناد امضاء شده میان دو کشور تسهیل و تسریع خواهد شد.

از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و شادکامی و سربلندی مردم جمهوری ایتالیا را مسئلت دارم.

حسن روحانی          

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حسن روحانی جمهوری اسلامی ایران ایتالیا جمهوری اسلامی ایتالیا روحانی روز ملی ایتالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق روز دوشنبه در دیدار با علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با ابراز خوشحالی از حضور در تهران و دیدارهای انجام شده، گفت: امنیت ایران، امنیت ماست و اجازه نمی‌دهیم هیچ طرف ثالثی از ناحیه اقلیم کردستان عراق به امنیت جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند.

وی با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، چه در دوران مبارزه با حکومت صدام و چه بعد از آن و شکل‌دهی به عراق جدید، ابراز امیدواری کرد که تا روابط اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد از جمله در بُعد امنیتی و اقتصادی بیش از پیش گسترش یابد.

احمدیان نیز با خوشامدگویی به بارزانی روابط جمهوری اسلامی ایران با ملت عراق و از جمله مردم کردستان عراق را روابط تاریخی و فرهنگی بسیار عمیق و دیرینه برشمرد که مبتنی بر آرمان‌های مشترک شکل گرفته و در طول زمان مستحکم شده است. لذا نباید اجازه داد هیچ طرف ثالثی اعم از رژیم صهیونیستی با ضدانقلاب و معارضین جمهوری اسلامی ایران به آن خدشه وارد کند.

همچنین وی برای همکاری جامع با اقلیم کردستان در چارچوب قانون اساسی عراق اعلام آمادگی کرد.

احمدیان افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده است همه گونه حمایتی از مردم، حاکمیت عراق و اقلیم کردستان و به‌ویژه شخص آقای نیچروان بارزانی را به عمل آورد.دو طرف همچنین بر اجرای کامل توافقنامه امنیتی جمهوری اسلامی ایران و عراق تا حصول نتیجه و رفع کامل ناامنی تأکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • رئیس شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران معرفی شد
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • محمد مهاجری : جناب آقای رئیسی! به‌قول حاج‌ حسین‌ آقای‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»