Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه هنر اسلامی تبریز، یزدان موحدی اعلام کرد: با هدف ترویج و گسترش دانش علوم شناختی در استان آذربایجان شرقی و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، دو رشته جدید تحصیلی در حوزه علوم شناختی در این دانشگاه ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه هنر اسلامی تبریز در قالب چندین دانشکده در حال فعالیت های علمی و آموزشی است گفت: قرار است در دانشکده طراحی این دانشگاه، رشته علوم شناختی با گرایش «طراحی و خلاقیت» و «مطالعات نظری هنر» ایجاد و فعالیت های آموزشی در این دو رشته با پذیرش دانشجو آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز افزود: این اقدام در راستای  توسعه علوم شناختی در این دانشگاه و ترویج آن در جمع  دانشجویان و انجام فعالیت های علمی - پژوهشی در میان علاقمندان، دانشجویان و محققان است تا زمینه برای مهاجرت به رشته های علوم شناختی افزایش یابد.

وی ادامه داد: این دانشگاه با ایجاد رشته های تحصیلی در حوزه های علوم شناختی بدنبال اتخاذ سازکارهایی برای استفاده بهینه از دانش علوم شناختی در رشته های هنری از جمله در امر تولید فرش، طراحی، مجسمه سازی و نقاشی است تا فرصت های مناسبی برای دانشجویان و محققان برای فعالیت در این رشته ها بوجود آید.

موحدی خاطرنشان کرد: ترغیب دانشجویان رشته طراحی به ارائه پایان نامه‌های خود در حوزه علوم شناختی، حرکتی دیگر برای ترویج و ارتقای علوم شناختی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز است و تلاش می شود تا فعالیت های پژوهشی در حوزه علوم شناختی در میان دانشجویان افزایش یابد.

کد خبر 4311948 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه هنر اسلامی تبریز دانشگاهیان علوم شناختی هنر اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سازمان سنجش حسین توکلی دوره دکتری دانشگاه های ایران دانشگاه تهران انتخاب رشته کلاس درس منصور غلامی حکم انتصاب شورای صنفی دانشجویی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۲۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته MBBS دانشگاه علوم پزشکی همدان جهانی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد مهدی مجذوبی با اعلام این خبر اظهار کرد: فهرست جهانی دانشگاه‌های علوم پزشکی که با نام دایرکتوری جهانی معرفی شده است، همه دانشکده‌های پزشکی جهان را با اطلاعات دقیق، به روز و جامع فهرست می‌کند.

وی تصریح کرد: فهرست جهانی دانشکده پزشکی را به عنوان یک موسسه آموزشی تعریف می‌کند که یک برنامه آموزشی کامل را ارائه می‌دهد و مجاز به صدور یک مدرک پزشکی اولیه می‌شود. یعنی مدرکی که به دارنده آن اجازه می‌دهد تا مجوز فعالیت به عنوان پزشک را دریافت کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: این فهرست شامل اطلاعات کلی در مورد دانشکده‌های پزشکی، اطلاعات تماس آنها، وابستگی‌های شناخته شده، و جزئیات برنامه درسی و ثبت نام است.

وی افزود: در مواردی که این موضوع صراحتاً در وب‌سایت دایرکتوری جهانی فهرست شود، نشان دهنده به رسمیت شناختن، اعتبار یا تأیید توسط فهرست جهانی است.

دکتر مجذوبی بیان کرد: قبل‌تر رشته پزشکی (MD ) دانشگاه علوم پزشکی همدان در این فهرست قرارگرفته و اینک با پیگیری و ارائه مجوز و مستندات مربوطه از سوی معاونت بین الملل دانشگاه خوشبختانه رشته MBBS نیز در این فهرست جهانی قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به افزایش ظرفیت‌های پذیرش دانشجویان خارجی در این دانشگاه عنوان کرد: اخذ این مجوز موجب جذب و ماندگاری بیشتر دانشجویان MBBS در دانشگاه علوم پزشکی همدان خواهد شد.

کد خبر 6057108

دیگر خبرها

  • معتمدی: دانشجویان در دوران تحصیل از مزایای بورس بهره‌مند می‌شوند/ لزوم پیوند میان رشته‌ای‌ها با رشته‌های موجود 
  • ۹ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۱۰ مرکز واحد استان همدان تحصیل می‌کنند
  • قرار گرفتن رشته MBBS دانشگاه علوم پزشکی همدان در فهرست جهانی دانشکده‌های پزشکی
  • رشته MBBS دانشگاه علوم پزشکی همدان جهانی شد
  • سهمیه ۱۳۰۰ نفری پذیرش دانشگاه پیام نور در استان همدان
  • دانشگاه پیام نور استان همدان ۹۵۰۰ دانشجو دارد
  • تجهیز و راه اندازی دو باب خوابگاه دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • در مسابقات ورزشی دانشجویان دانشگاه اردبیل چه گذشته؟
  • عملکرد یک ساله دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف/ از افزایش جذب دانشجویان خارجی تا آماری از فعالیت انتخاباتی دانشگاه‌ها
  • اجرای طرح سلامت نوروز در تبریز