Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکزیزد , مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت ، این طرح حدود 70 روز در مزارع آلوده بخش های مرکزی و بهمن ابرکوه طول کشید.
مهدی غیب الهی با اشاره به اینکه امسال به دلیل تغییر دمای هوا و شرایط آب و هوایی مزارع گندم ابرکوه نسبت به سال های گذشته کمتر به آفت سن آلوده شد، اظهار کرد: این شهرستان یکی از کانون های سن خیز کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 وی گفت : تمامی عملیات مبارزه با سن گندم به صورت زمینی و با استفاده از انواع ادوات و ناوگان های سمپاش بوم دار، تراکتور و پشتی توسط کشاورزان گندمکار انجام شد.
غیب الهی  با اشاره به اینکه بهره برداران تلاش خوبی در اجرای طرح سپماشی داشته اند، تاکید کرد : امسال محصول گندم ابرکوه از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود.
 مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: در سه هزار هکتار مزارع ابرکوه در سال زراعی 97- 96 به صورت مکانیزه گندم کشت شد و پیش بینی می شود به طور متوسط از هر هکتار سه هزار و 700 کیلوگرم محصول گندم تولید شود. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صدا وسیما یزد ابرکوه کشاورزی آفت زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۲۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور

محمد خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم شهرستان کنگاور ۱۵ هزار هکتار است، گفت : با توجه به بارش‌های مناسبی که در سال زراعی جاری داشته‌ایم عملکرد مناسبی را از مزارع شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری تولید گندم از مرز ۶۱ هزار تن عبور کند که در صورت تحقق این امر این میزان تولید گندم در شهرستان در چند سال اخیر کم سابقه خواهد بود.

او به کشاورزان توصیه کرد؛ جهت رسیدن به این هدف با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی با سن گندم و زنگ زرد گندم اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود: کمیته برداشت محصولات کشاورزی در وقت مناسب تشکیل شده و تمهیدات لازم در خصوص برداشت غلات انجام خواهد شد.

خزایی از کشاورزان شهرستان خواست مراقب حوادث احتمالی بویژه آتش سوزی در سطح مزارع و مراتع شهرستان باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد