Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش از آغاز برداشت خوشه‌های طلایی گندم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه؛ حبیب اله زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: برداشت گندم از 15 هزار و 769 هکتار از گندمزارها گالیکش آغازشده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از 65 هزار تن دانه گندم در این شهرستان تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارع از تعیین 6 مرکز برای تحویل گندم از کشاورزان خبر داد و گفت: برداشت گندم در شهرستان تا اواسط تیرماه ادامه خواهد داشت و مراکز شرکت تعاونی روستایی صادق‌آباد و اوغان، کارخانه آرد شریف، کارخانه طلای سفید، کارخانه آرد کوثر و سیلوی گالیکش آماده دریافت محصول کشاورزان می‌باشند.

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش یادآور شد: حدود 154 دستگاه کمباین و 20 دروگر دستی کار برداشت گندم را در این شهرستان انجام می‌دهند.

زارع با اشاره به قیمت خرید محصولات کشاورزان بیان کرد: قیمت خرید گندم معمولی به‌صورت علی‌الحساب هر کیلوگرم 13 هزار ریال تعیین‌شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش تأکید کرد: بر اساس نرخ تعیین‌شده پس از تحویل محصول گندم به مراکز تعیین‌شده 50 درصد وجه به‌صورت نقدی با عاملیت بانک کشاورزی در کوتاه‌ترین زمان به کشاورزان پرداخت و مابقی طی دو ماه پرداخت خواهد شد.

تحویل 3 دستگاه هد برداشت مستقیم کلزای یارانه‌ای در گالیکش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش گفت: با توجه به افزایش سطح زیر کشت کلزا و ضرورت حمایت‌های ویژه از این محصول استراتژیک و کاهش ضایعات در حین برداشت 3 دستگاه هد برداشت مستقیم کلزا به‌صورت یارانه‌ای به کمباین داران تحویل داده شد.

وی افزود: یارانه این دستگاه 40 درصد قیمت دستگاه است که با تکنولوژی روز طراحی گشته و موجب کاهش ریزش محصول در حین برداشت تا سقف یک درصد می‌گردد.

زارع خاطرنشان ساخت:هد مذکور موجب انتقال تیغه به حدود هفتاد سانتیمتر به جلو گشته و این امکان را به محصول بریده‌شده می‌دهد تا پس از برش کاملاً به حالت افقی درآمده و سپس توسط مارپیچ و انگشتی به کانال تغذیه (محفظه‌ی طالع کش)هدایت و نهایتاً وارد محفظه‌ی کوبش کمباین گردد. 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۳۳۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی

محمدخزایی مدیر جهاد کشاورزی کنگاور گفت : این شهرستان با دارا بودن حدود ۵۰ درصد سطح زیر کشت کاملینا و حدود ۲۵ درصد سطح زیر کشت کلزای استان مهمترین قطب تولید دانه‌های روغنی در کرمانشاه محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: محصول کاملیا و کلزا به صورت تضمینی با نرخ مصوب توسط مراکز خرید مستقر در شهرستان از کشاورزان خریداری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کنگاور با بیان اینکه دانه روغنی کاملینا از قابلیت بسیار خوبی برای کشت در مزارع دیم برخوردار است، ادامه داد: این محصول از جمله گیاهان دانه روغنی مقاوم به خشکی و سرما است که در برابر آفات و بیماری‌ها مقاومت قابل توجهی دارد.

خزایی با اشاره به امکان کاشت و برداشت مکانیزه این محصول گفت: کاملینا می‌تواند محصول مناسبی در چرخه تناوب زراعی غلات دیم باشد و بازده و سودآوری مناسبی در این اراضی داشته باشد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب